یک باگ در ویندوز10 سیستم عامل Windows Pro را به Windows Home دانگرید می‌کند

یک باگ در ویندوز10 سیستم عامل Windows Pro را به Windows Home دانگرید می‌کند

یک باگ عجیب در ویندوز روی وب پیدا شده که کاربران را حسابی شوکه کرده است. بسیاری از کاربرانی که روی کامپیوتر خود ویندوز10 پرو داشتند پیامی دریافت کردند که در آن گفته شده بود که جواز ویندوز10 پرو آن‌ها صحیح نبوده و دستگاهشان به ویندوز10 هوم دانگرید شده است. 
این کاربران وقتی که کامپیوتر خود را روشن کردند با یک دیالوگ باکس Windows Activation troubleshoot رو به رو شدند که به آن‌ها گفته بود جواز آن‌ها برای ویندوز10 هوم است درحالی که این کاربران ویندوز10 پرو را روی دستگاه خود داشتند. سپس از آن‌ها خواسته شده بود تا نسخه ویندوز10 هوم را نصب کنند تا مشکل حل شود. مایکروسافت اعلام کرده که به این مشکل آگاه است و یک بیانیه نیز در این زمینه منتشر کرده است: 
« مایکروسافت اخیراً متوجه بروز مشکلی در نسخه پرو ویندوز10 شده است. این مشکل در ژاپن، کره، امریکا و بسیاری از کشورهای دیگر رخ داده است. متاسفانه این مشکل موقتی با سرور فعال سازی مایکروسافت پیش آمده و بعضی برای بعضی از کاربران ویندوز به حالت غیرفعال درآمده است. مهندسین ما در تلاش هستند تا این مشکل را حل کنند و ما امیدواریم تا دوروز آینده مشکل رفع شود. 

ویندوز


البته گزارشان کاربران درمورد دانگرید به نسخه هوم غلط است زیرا نسخه ویندوز10 نباید در طول زمان تغییر کند. زمانی که مایکروسافت سرورهای مخصوص لیسانس را حل کند مشکل حل می‌شود. 
هنوز معلوم نیست که چه چیزی باعث بروز این مشکل شده اما مشکل اینجاست که حتی وقتی مایکروسافت یک اشتباه انجام می‌دهد باز هم کاربر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به هر حال اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمده باید بدانید که مجوز شما هیچ مشکلی ندارد.
برای رفع این باگ می‌توانید از Activation troubleshooter استفاده کنید که در قسمت تنظیمات، زیرUpdate and Security قرار دارد. اگر مشکلتان با اکتیو کردن ویندوز حل نشد به وبسایت مایکروسافت بروید و از آنجا مستقیم مشکل خود را با مایکروسافت درمیان بگذارید.
البته این اولین بار نیست که آپدیت نسخه 1809 اکتبر با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. پیش از این نیز باگ‌هایی باعث حذف فایل‌ها، مشکلاتی در صدا و فونت ایجاد شده بود. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: fossbytes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر