بخشی از رای‌گیری انتخابات میان دوره‌ای آمریکا با یک اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین انجام شد

بخشی از رای‌گیری انتخابات میان دوره‌ای آمریکا با یک اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین انجام شد

برای نخستین بار در دنیا، در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا از یک برنامه مبتنی بر بلاک چین برای رای‌گیری استفاده شد.

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، شاید اولین انتخاباتی بود که برای ایرانیان جالب توجه بود اما بخش دیگری از این انتخابات که برای کل دنیا جالب است، استفاده از بلاک چین در این انتخاب بود، اتفاقی که برای نخستین بار در دنیا رخ داد.

درواقع برای اولین بار ایالت ویرجینیایی غربی آمریکا برای رای گیری از یک اپلیکیشن موبایلی مبتنی بر بلاک چین استفاده کرد. این اپلیکیشن که توسط کمپانی VOATZ توسعه داده شده است، به صورت کاملا عملی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا استفاده شد؛ اما شاید به دلیل زمان بر بودن رای دهی، تنها 150 نفر توانستند با این اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین رای خود را ثبت کنند.

این برنامه در هر دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در دسترس کاربران قرار گرفته بود اما برای احراز هویت کاربران باید مراحل زیادی را طی می‌کردند که همه این مراحل برای حفظ امنیت و جلوگیری از تقلب در انتخابات بود. در ابتدا کاربران بایستی شماره موبایل و یک کد 8 رقمی را وارد می‌کردند. در مرحله بعد برای احراز هویت، کاربر باید عکس کارت شناسایی خود را آپلود می‌کرد. سپس باید از چهره خود یک ویدیو مطابق با دستورالعمل‌ها می‌گرفت و به برنامه می‌داد (این فرایند شاید 24 ساعت طول می‌کشید). در نهایت با با استفاده از روش‌های تشخیص چهره مانند FaceID، چهره کاربر با تصاویری که آپلود کرده بود مطابقت داده می‌شد. در نهایت کاربر قادر بود در این اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین، رای خود را وارد کند. سپس این رای به صورت یک برگه چاپ شده به دستگاه شمارش آرا وارد می‌شد.

بلاک چین مدت‌هاست که در سراسر دنیا به شدت معروف شده است و می‌دانیم که آینده تکنولوژی در دست آن است. بلاک چین زمینه‎‌های مختلف مانند گردش‌گری، بیمه، بهداشت و... می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مک وارنر، یکی از مسئولان ایالت ویرجینیای غربی در مورد استفاده از بلاک چین در انتخابات چنین گفت:

بلاکچین در زمینه‌های مختلف از بهداشت گرفته تا حمل و نقل مورد استفاده می‌شود. روش‌های بسیاری برای حل مشکلات آمریکا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته وجود دارد. بلاکچین موجی متعلق به آینده است.

این مقام مسئول در نظر دارد تا بعد از بررسی کامل فرآیند رای‌گیری با استفاده از اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین، نتایج بررسی خود را منتشر کند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: statescoop


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر