نسخه 64 فایرفاکس، با قابلیت‌های جدید منتشر می‌شود

نسخه 64 فایرفاکس، با قابلیت‌های جدید منتشر می‌شود

نسخه 64 فایرفاکس، با قابلیت‌های جدید مانند حذف راحت افزونه‌ها و تغییر ظاهری در تاریخ 20 آذرماه منتشر می‌شود.

فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای حال حاضر است که اخیراً نسخه 63 آن در اختیار کاربران قرار گرفته است و به خوبی هم در بین طرفداران فایرفاکس گسترش یافته است. با این وجود این کمپانی به سرعت بعد از انتشار نسخه 63، به فکر انتشار نسخه 64 فایرفاکس افتاده است و در نظر دارد که این نسخه را در تاریخ 11 سپتامبر یعنی 20 آذر منتشر کند.

فایرفاکس در نظر دارد تا نسخه جدید مرورگر خود را با تغییرات زیادی همچون تغییر در طراحی ظاهری و همراه با قابلیت‌های بسیار دیگری منتشر کند. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین قابلیتی که در نسخه 64 فایرفاکس شاهد آن خواهیم بود را با هم مرور کنیم.

 

حذف افزونه‌ها در فایرفاکس

یکی از مشکلات فایرفاکس، پیچیدگی حذف افزونه‌ها بود. در نسخه‌های قبلی این مرورگر برای حذف افزونه‌ها باید به تب extention و قسمت Add-ons managmet مراجعه می‌کردید. این در حالی است که در نسخه 64 فایرفاکس، دقیقاً زیر گزینه Manage Extention، یک گزینه به نام Remove Extention اضافه خواهد شد که از طریق همین گزینه، به صورت مستقیم و تنها با یک کلیک ساده می‌توانید افزونه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید را حذف کنید.

گزینه remove extention در نسخه 64 فایرفاکس

گزینه remove extention در نسخه 64 فایرفاکس

بعلاوه در این نسخه از مرورگر فایرفاکس، هر یک از افزونه‌ها به شکل یک بخش مجزا و شبیه به یک کارت نمایش داده می‌شود بنابراین به سادگی می‌توانید افزونه‌ها را مدیریت کنید.

مدیریت راحت افزونه‌ها در فایرفاکس

مدیریت راحت افزونه‌ها در فایرفاکس

 

نسخه آزمایشی فایرفاکس جدید

نسخه 64 فایرفاکس در تاریخ 20 آذرماه منتشر خواهد شد اما اگر جز دسته افرادی هستید که می‌خواهید هرچه زودتر نسخه جدید این مرورگر را تجربه کنید می‌توانید آخرین نسخه بیلد Firefox Nightly را از این لینک دانلود کرده و به صورت آزمایشی امتحان کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: neowin


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

RaaD

یک‌شنبه, 18 آذر 1397

سلام. من الان با ورژن جدید یعنی 63.0 مشکل دارم. اونم اینکه دیگه نمیشه save tab رو فعال کرد. چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. مرسی

پاسخ

علیرضا

دوشنبه, 14 بهمن 1398

اصلا به اینترنت وصل نیست چیکار کنم

پاسخ

ثبت نظر