ورود گوشی‌ مسافری به کشور محدود شد، هر فرد تنها یک گوشی

ورود گوشی‌ مسافری به کشور محدود شد، هر فرد تنها یک گوشی

طرح رجیستری موبایل از مهرماه 96 و با هدف سامان‌دهی این بازار و جلوگیری از قاچاق گوشی به اجرا درآمد، طرحی که شاید بتوان از آن به عنوان محدود طرح‌هایی نام برد که به صورت کامل به اجرا درآمد و مشکلات آن به مرور برطرف شد. با این وجود هنوز هم بودند افرادی که با سو استفاده از مشکلات این طرح، به دنبال نوعی دور زدن آن بودند. یکی از این شیوه دور زدن، واردات گوشی مسافری بود.

تا پیش از این مسافران محدودیتی در واردات گوشی مسافری به کشور نداشتند و با استفاده از کد ملی خود، می‌توانستند هر تعداد گوشی که بخواهند را کاملاً قانونی وارد کشور کنند. حالا اما این مشکل برطرف شده است و هر مسافر تنها امکان وارد کردن یک گوشی را با عنوان گوشی مسافری به داخل کشور دارد و برای ورود این گوشی کد ملی و پاسپورت مسافر هم لازم است.

تا پیش از این برای رجیستری گوشی‌ مسافری کاربران می‌توانستند به دفاتر گمرک مراجعه کنند و بعد از پرداخت حق گمرک، گوشی را رجیستر کنند. بعلاوه سامانه گمرک هم برای پرداخت گمرکی و رجیستری گوشی مسافری در دسترس کاربران بود اما تا الان مشکلی در اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی بود که حالا برطرف شده است. از حالا مسافران می‌توانند از طریق این سامانه با پرداخت عوارض گمرکی نسبت به ورود گوشی به کشور و ثبت رجیستری آن اقدام کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی در این خصوص چنین توضیح داده است:

در این سامانه تنها مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، گوشی خود را با کارت ملی و شماره پاسپورت ثبت می‌کنند و از این طریق می‌توان جلوی ورود گوشی‌هایی که از طریق واردکنندگان موبایل و به اسم مسافری وارد کشور می‌شود را گرفت. تاکنون مشکل در اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی وجود داشت که هم اکنون این مشکل برطرف و سامانه فعال شده است که در نهایت با هماهنگی انجام شده، رجیستری و ثبت شناسه گوشی‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

 

شرایط فروش گوشی با نرخ دولتی

اخیراً اخباری درباره شرایط ویژه برای فروش گوشی با نرخ دولتی می‌شنیدیم، اخباری که از عرضه گوشی با نرخ دولتی به هر فرد آن هم با ارائه کارت ملی خبر می‌داد. حالا معاون وزیر ارتباطات در این خصوص چنین توضیحاتی داده است:

در این باره چیزی نشنیدم؛ البته مسئولیت نظارت و اعمال قوانین در بازار بر عهده وزارت صنعت است و وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی ندارد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر