اعتیادتان را ترک کنید؛ قابلیت کنترل زمان استفاده به اینستاگرام اضافه شد

اعتیادتان را ترک کنید؛ قابلیت کنترل زمان استفاده به اینستاگرام اضافه شد

حتما شما هم بارها تجربه کرده‌اید که وارد اینستاگرام شده باشید و پس از ساعت‌ها متوجه شوید که چقدر در این شبکه اجتماعی وقت گذرانده‌اید. اینستاگرام به دلیل محتوای جذاب، ویدیو و تصاویری که دقیقا مطابق با سلیقه شما و بنا به پست‌هایی که لایک کرده‌اید، افرادی که دنبال کرده‌اید و...مطمئنا شما را جذب خود می‌کند و حتی ممکن است ساعت‌ها بدون اینکه متوجه شوید در آن بگردید. مسلما این مسئله روی زندگی شخصی و سلامت روانی شخص تاثیر می‌گذارد. از این رو اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی به نام Your Activity را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

 

کاربردها و نحوه استفاده از Your Activity

به واسطه قابلیت Your Activity در اینستاگرام می‌توانید برای استفاده از این اپلیکیشن، محدودیت زمانی مشخص کنید. بعلاوه می‌توانید مشخص کنید که در یک بازه زمانی خاص، اینستاگرام نوتیفیکیشنی را برای شما نمایش ندهد.

برای استفاده از قابلیت Your Activity در اینستاگرام کافی است به منو ساندویچ که در تنظیمات پروفایلتان قرار دارد مراجعه کنید.

 

 کاربردها و نحوه استفاده از قابلیت  Your Activity در اینستاگرام

 کاربردها و نحوه استفاده از قابلیت Your Activity در اینستاگرام

 

گوگل و اپل هم مدتی قبل چنین ویژگی را به آخرین نسخه سیستم عامل خود اضافه کرده بودند تا کاربران بتوانند میزان استفاده خود از اپلیکیشن‌های مختلف را کنترل کنند. حالا در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک (البته به زودی) شاهد اضافه شدن چنین قابلیتی هستیم. به این ترتیب گزارش هفتگی برای کاربر نمایش داده می‌شود که از میزان استفاده خود از اینستاگرام مطلع شود. به این ترتیب فیسبوک، کمپانی مادر اینستاگرام می‌تواند از آسیب‌زا بودن شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام جلوگیری کند.

ضمنا انتظار داریم تا طی روزهای آینده شاهد عرضه قابلیتی مشابه در فیسبوک باشیم که احتمالا فیسبوک آن را با نام Your Time on Facebook در اختیار کاربران قرار دهد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر