بلاک چین، دست همکاری روسیه و ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

بلاک چین، دست همکاری روسیه و ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

بلاک چین، دست همکاری روسیه و ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا شد.

ایران بار دیگر در بند تحریم‌های آمریکاست، تحریم‌هایی که یکی از نتایج آن تحریم شدن بانک مرکزی ایرانی توسط شبکه سوئیفت است و این یعنی قطع ارتباط ایران با جهان از نظر مالی!

استفاده از ارزهای دیجیتال شاید اولین راه‌حلی بود که برای دور زدن این تحریم‌ها به ذهن می‌رسد. حالا گفته می‌شود که آزمایشگاه بلاک چین ایران با اتحادیه رمزنگاری و بلاک چین روسیه (RACIB) به توافق رسیده‌اند تا یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت را توسعه دهند، پلتفرمی که به کمک آن می‌توانیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنیم. آزمایشگاه بلاک چین ایران یکی از سازمان‌های تخصصی است که مسئولیت معرفی فناوری‌های دیجیتال به اقتصاد کشور را بر عهده دارد.

 

مقالات مرتبط:

به دنبال تحریم‌های آمریکا شبکه سویفت بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک «یوری پریپاچکین»، رئیس اتحادیه رمزنگاری و بلاک چین روسیه تأکید کرده که تخصص این کمپانی می‌تواند در شرایط پیچیده تحریم‌های آمریکا و قطع دسترسی بانک مرکزی ایران به شبکه سوئیفت، به ایران کمک کند. وی در این مورد چنین توضیح داده است:

اطلاعات ما حاکی از این است که ایران در حال توسعه سیستمی مشابه سوئیفت است. ابزارهای رمزنگاری کارایی بالایی در دور زدن محدودیت‌های ناشی از تحریم را دارند و به همین دلیل باید از این پتانسیل در شرایط ژئوپلیتیکی کنونی بهره برد.

این توافق در جریان کنفرانس بین‌المللی Chain Point 18 که در ایروان، پایتخت برگزار شد، بین پریپاچکین (رئیس اتحادیه رمزنگاری و بلاک چین روسیه)، محمد دواتگر (مدیرعامل آزمایشگاه بلاک چین ایران) و ویگن اروشانیان (رئیس انجمن بلاک چین ارمنستان) به امضا رسید.

البته مدت‌هاست که اهمیت ورود به حوزه بلاک چین مطرح شده مثلاً ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به اهمیت شناسایی فرصت‌های این حوزه تأکید کرده بود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: دیجیاتو


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر