نیمه آذرماه، موعدی که قیمت کالاهای دیجیتال 40 درصد کاهش می‌یابد

نیمه آذرماه، موعدی که قیمت کالاهای دیجیتال 40 درصد کاهش می‌یابد

کمبود کالای دیجیتال در بازار مشکلی است که مدت‌هاست گریبان گیر ما شده است. همین مسئله در کنار افزایش قیمت دلار، باعث شد که قیمت کالاها به شدت افزایش پیدا کند. برای مثال قیمت یک هارد اکسترنال که سال پیش در همین ایام کمتر از 300 هزار تومان بود، حالا به حدود 800 هزار تومان رسیده است!

حالا مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران از کاهش 40 درصدی قیمت کالاهای دیجیتال در آذرماه خبر داده است. به گفته میرمهدی تعداد زیادی از کالاهای دیجیتال در گمرک مانده‌اند اما قرار است که این کالاها به زودی ترخیص شده و وارد بازار شوند. از آنجایی که این کالاها با دلار 4200 تومانی خریداری شده‌اند، پس از ترخیص آن‌ها شاهد کاهش قیمت محصولات دیجیتالی در بازار خواهیم بود. گویا تاریخ ترخیص این کالاها در آذرماه است.

همین مسئله باعث شده است تا میرمهدی از مردم بخواهد در خرید کالای دیجیتال عجله نکنند:

طی هفته‌های آینده شاهد کاهش 40 درصدی قیمت‌ها در بازار خواهیم بود و فکر می‌کنم این اتفاق از نیمه‌های آذرماه به‌مرور در بازار رخ خواهد داد.

مسئله دیگر بسته بودن سامانه ثبت سفارش به روی واردکنندگان است. گویا یک هفته است که این سامانه در دسترس واردکنندگان نیست. از آنجایی که در حال حاضر 98 درصد محصولات دیجیتالی که در کشور مورد نیاز است وارداتی هستند، اگر اوضاع همین طور باقی بماند، بی شک با به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مواجه هستیم. دو درصد باقی‌مانده هم اسپیکر و کیبورد و محصولاتی از این دست هستند.

اگرچه میرمهدی از افت قیمت‌ها در حوزه‌ی کالاهای دیجیتال خبر می‌دهد، مدت‌ها است که کالاهای یادشده مشمول تخصیص ارز دولتی نیستند و واردکنندگان آن‌ها باید ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه‌ی نیما تأمین کنند؛ بنابراین با توجه به عطش بازار کشورمان برای کالاهای دیجیتال، به‌نظر می‌رسد که کاهش قیمت در بهترین حالت تنها طی مقطعی بسیار کوتاه تجربه خواهد شد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایلنا


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

سه‌شنبه, 29 آبان 1397

ببخشید اینو میگم اما طمع نمیذاره قیمت بیاد پایین
فروشنده به نظر شما دلش میاد جنسی مثل هارد رو وقتی توی بازار به قیمت 520 تومن معامله میشه رو بیاد به قیمت 300 عرضه کنه ؟
قطعا نه...
اتحادیه و سازمان بازرسی هم شاید در حد یکی دو روز نظارت داشته باشه اما فرقی ایجاد نمیکنه

پاسخ

ثبت نظر