چین قصد دارد تا سال 2030 تکنولوژی 6G را منتشر کند

چین قصد دارد تا سال 2030 تکنولوژی 6G را منتشر کند

شاید هنوز رقابت برسر سلطه بر دنیای 5G در مراحل اولیه خود باشد اما چین از هم اکنون قصد دارد پیشگام در شبکه‌های 6G باشد. 
سوژین، رئیس گروه تکنولوژی 5G در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت که پکن از اوایل امسال درحال تحقیق و پژوهش روی تکنولوژی 6G است اما پیش‌بینی می‌شود که استفاده تجاری از این تکنولوژی تا قبل از دهه آینده صورت نگیرد. 
او به مجله چاینا سکیوریتی گفته که تکنولوژی 6G آخرین در تکنولوژی‌های G خواهد بود چرا که او معتقد است که تکنولوژی‌های مختلف زیادی ارتباطات شبکه را پشتیبانی کنند. 
البته چنین ادعاهایی نیز درمورد 5G شده بود. 
سوژین گفت :« سه سناریو برای کاربرد 5G وجود دارد: پهنای باند بزرگ، تاخیر بسیار کم و اتصالات وسیع. من فکر می‌کنم که تکنولوژی 6G در هرسه مورد بهتر عمل خواهد کرد.»  او همچنین گفت که سرعت می‌تواند به 1 ترابایت بر ثانیه نیز برسد. 
به خاطر پشتیبانی دولتی و همچنین وجود شرکت‌های بزرگی مثل هواوی پیش‌بینی می‌شود که چین یکی از رهبران شبکه‌های 5G شود. اوپراتورهای موبایل نیاز به ظرفیت مضاعف برای براورده کردن نیازهای داده‌های موبایل خواهند داشت. 
البته این که چه چیزی تکنولوژی 6G را تعریف کند جای بحث دارد. در فنلاند شمالی پروژه‌ی 251 میلیون یورویی 6Genesis درمورد تکنولوژی ارتباطات وایرلس را که شامل تکنولوژی 5G می‌شود تحقیق می‌کند. 
مسئولان این پروژه گفته‌اند که تکنولوژی 6G ظرفیت و تاخیر را که قرار بود در تکنولوژی 5G موجود باشد را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی جبران خواهد کرد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر