بازار خرید و فروش فالوور در اینستاگرام راکد می‌شود

بازار خرید و فروش فالوور در اینستاگرام راکد می‌شود

اینستاگرام، یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا به زودی رفتار سختگیرانه‌تری را با کاربران تقلبی و ربات‌ها پیش خواهد گرفت. گویا قرار است فالوورها، لایک و کامنت‌های جعلی از این پلتفرم حذف شوند.

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که در ایران کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. از طرفی این پلتفرم جایی برای معروفیت بیشتر سبلریتی‌ها و حتی برخی افراد عادی هم شده است که توانسته‌اند طرفداران زیادی به دست بیاورند.

جمع شدن عده زیادی از افراد در اینستاگرام باعث شده است که بازار تبلیغات در این شبکه اجتماعی حسابی داغ شود. اگر قیمت تبلیغات در هر یک از این پیج‌هایی که کاربران میلیونی دارند را بگیرید، با نرخ‌های سرسام آوری مواجه می‌شوید. مثلا هر استوری شاید چند میلیون تومان هزینه داشته باشد!

اگرچه برخی پیج‌های اینستاگرام واقعا مخاطبان زیادی دارند اما بسیاری دیگر برای اینکه دیده شوند به استفاده از ربات‌های مختلف روی می‌آورند،گاهی لایک، کامنت و حتی فالوور می‌خرند.

حالا اینستاگرام برای مقابله با این جذب کاربر تقلبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که لایک و فالوورهای جعلی که با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها خریداری می‌شوند تا یک پیج معروف شده و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، به زودی حذف خواهند شد، زیرا این کار قوانین کاربری را نقض خواهد کرد.

اینستاگرام با استفاده از یادگیری ماشین، پیج‌هایی که به شیوه غیر قانونی و جعلی لایک و کامنت و فالوور می‌گیرند را شناسایی کرده و این کامنت‌ها و لایک‌ها را حذف خواهد کرد. از سوی دیگر هر حساب کاربری شناسایی شود که جعلی است و این کامنت‌های جعلی را گذاشته، یک پیغام از سوی اینستاگرام دریافت می‌کند که باید رمز خود را تغییر دهد تا فروشندگان لاین و کامنت نتوانند از حساب او سو استفاده کنند.

البته این نخستین باری نیست که اینستاگرام اقدام به حذف کاربران فیک کرده است اما این بار به نظر می‌رسد که اینستاگرام جدی‌تر از قبل است زیرا این بار حذف لایک و کامنت هم در نظر گرفته شده است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محند

چهارشنبه, 30 آبان 1397

ایول خیلی خوب میشه

پاسخ

ثبت نظر