خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

هواوی دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی در سراسر دنیاست که اخیراً آمریکا آن را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند. ساعتی پیش گزارشی در وال‌استریت ژورنال منتشر شد که بنا به آن آمریکا به تمام متحدان خود در مورد خطرات استفاده از محصولات هواوی هشدار داده است.

البته این نخستین باری نیست که آمریکا چنین نظری درباره هواوی داده است بلکه در سال 2012 هم قانون‌گذاران آمریکای معتقد بودند که محصولات دو شرکت هواوی و ZTE، اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کرده و به دولت چین می‌فروشد. به همین در همان سال هم آمریکا این دو کمپانی را تهدید امنیتی خوانده بود.

البته اقدامات آمریکا تنها به هشدار ختم نشده است بلکه تقریباً ماه گذشته بود که آمریکا نامه‌ای به نخست وزیر کانادا ارسال کرده و از خواست تا اجازه ندهد که هر گونه فناوری مربوط به هواوی در توسعه شبکه 5G استفاده شود.

 

مقالات مرتبط:

امواج شبکه 5G جان صدها پرنده را گرفت

 

شاید فکر کنید که اقدامات آمریکا به اینجا ختم شده اما اوایل سال 2018 بود که گفته می‌شد آمریکا از اپراتورهای بزرگی همچون ورایزن و AT&T خواسته است تا از گوشی هواوی میت 10 پرو پشتیبانی نکنند.

حالا به گزارش وال‌استریت ژورنال آمریکا از متحدانش که از تجهیزات شبکه‌ای هواوی استفاده می‌کنند، یعنی کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، خواسته است تا از این تجهیزات استفاده نکنند. گویا آمریکا به این کشورها کمک‌های مالی هم ارائه خواهد کرد تا زیرساخت شبکه مخابراتی خود را گسترش دهند در عوض این کشورها هم باید قول بدهند که از تجهیزات هواوی و سایر کمپانی‌های چینی استفاده نکنند.

هواوی دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده موبایل در سراسر دنیاست. از سوی دیگر این کمپانی با در دست داشتن 22 درصد از سهم بازار تجهیزات شبکه و مخابراتی در سراسر دنیا، اولین شرکت تجهیزات مخابراتی دنیا نیز هست که در بازارهای اروپا، آسیا و اقیانوسیه حرف اول را می‌زند.

بعد از سخنان اخیر آمریکا طی چند سال گذشته و صحبت‌های کنونی، دو کمپانی هواوی و ZTE، جمع‌آوری اطلاعات کاربرانشان و همچنین فروش این داده‌ها به دولت چین را تکذیب کرده‌اند. امروز هم هواوی به صورت رسمی در بیانیه‌ای از رفتار عجیب آمریکا انتقاد کرده است:

اگر رفتار یک دولت فراتر از صلاحیت قضایی‌اش برود، نباید از آن رفتار حمایت شود.

 

مقالات مرتبط:

بهترین گوشی های هواوی 2018، از پرچم‌دار تا ارزان قیمت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نشاناس

یک‌شنبه, 04 آذر 1397

سلام

کلا امریکا هرکسی توی تکنولوژی روی دستش بلند شده انگ جاسوسی و برافزار به محصولاتشون زده که جلوی پیشرفتشُ بگیره
برای نمونه قبل از هواوی این کارو با کاسپرسکی کردن که آنتی ویروسی بالاترش نیست ولی باهاش کاری کردن که دیگه افراد کمی ازش استفاده می کنن

پاسخ

ثبت نظر