بلک فرایدی 2018؛ از فروش میلیارد دلاری تا اعتصاب کارکنان آمازون

بلک فرایدی 2018؛ از فروش میلیارد دلاری تا اعتصاب کارکنان آمازون

بلک فرایدی 2018 هم به پایان رسید اما رکورد دومین روز پرفروش دنیای تجارت الکترونیک را به نام خود ثبت کرد.

بلک فرایدی 2018 هم به رسم هر سال برگزار شد اما امسال علاوه بر مسئله تخفیف‌های جذاب، بلک فرایدی با داستان‌هایی همراه بود. اولین داستان فروش میلیارد دلاری در این روز بود. در روز شکر گذاری فروش دیجیتال به 3.7 میلیارد دلار رسید که این خود رکورد جدیدی بود اما فروش روی جمعه سیاه حتی این رکورد را هم شکست.

 

بلک فرایدی 2018، دومین روز پرفروش در دنیای تجارت الکترونیک

به گزارش ادوب، شرکتی که میلیون‌ها تراکنش در سایت‌های خرده فروشی را ثبت می‌کند، تا ساعت 5 عصر روز بلک فرایدی به وقت اقیانوس آرام، 4.1 میلیارد دلار خرید آنلاین صورت گرفته است. البته ساعات باقی‌مانده روز جمعه سیاه هم فروش بسیار خوبی را به دنبال داشت و نهایتاً فروش حراجمعه امسال به 6.2 میلیارد دلار رسید. به این ترتیب بلک فرایدی 2018 بعد از سایبر ماندی 2017، پرفروش‌ترین روز دنیای تجارت الکترونیک شد.

 

مقالات مرتبط:

فرهنگ بلک فرایدی یا جمعه سیاه، در فروشگاه‌های اینترنتی ایران

 

بیشتر فروش بلک فرایدی 2018 از کاربران موبایلی بود

استفاده از موبایل در این سال‌های اخیر بسیار همه‌گیرتر از همیشه شده است. اهمیت کاربران موبایلی حتی برای گوگل هم بیشتر از قبل شده است تا جایی که در حال تغییر الگوریتم‌های خود است به نحوی که نمایش وب سایت روی موبایل را بیشتر از قبل در اولویت قرار دهد.

بلک فرایدی نشان داد که سیاست‌های اخیر گوگل کاملاً درست بوده است زیرا بیش از یک سوم فروش روز بلک فرایدی 2018 (تقریباً 34.3 درصد) از طریق موبایل انجام شده است. این در حالی است که فروش موبایلی این روز در سال 2017 تقریباً 29.1 درصد بوده است.

 

اعتراض کارکنان آمازون به شرایط سخت کاری در بلک فرایدی 2018

در کنار فروش بسیار زیادی که روز بلک فرایدی به همراه داشت، اعتراض کارکنان آمازون هم موضوع جالب توجه این روز بود. صدها نفر از کارکنان انبارهای آمازون در روز جمعه سیاه در اعتراض به شرایط سخت کاری دست از کار کشیده و به خیابان‌ها ریختند. این کارگران تنها به یک منطقه هم محدود نبودند بلکه کارکنان انبارهای آمازون در کشورهای انگلستان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و... در این اعتراض حضور داشتند. نوشته روی پلاکارد‌های این معترضان هم جالب توجه بود. این معترضان روی پلاکاردهای خود عبارت "من ربات نیستم" را نوشته بودند.

اعتراض کارکنان آمازون به شرایط سخت کاری در بلک فرایدی-2018

اعتراض کارکنان آمازون به شرایط سخت کاری در بلک فرایدی 2018

 

 

مقالات مرتبط:

6 هوشمندی که می‌توانید در خرید از آمازون بکار ببرید

خرید کتاب از آمازون در ایران چگونه انجام می‌شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: finance.yahoo و engadget و techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر