رکود 13 درصدی بیت کوین در 24 ساعت؛ ارزش بیت کوین به زیر 4000 دلار رسید

رکود 13 درصدی بیت کوین در 24 ساعت؛ ارزش بیت کوین به زیر 4000 دلار رسید

حتما دوران طلایی بیت کوین را به خاطر می‌آورید، دوران که هنوز مدت زیادی از آن نمی‌گذرد. درواقع از سال 2017 بود که ارزش بیت کوین به‌صورت چشم‌گیری بالا رفت و حتی به 20 هزار دلار هم رسید. هیم نمسئله باعث شد تا افراد زیادی در سراس دنیا به استخراج یا خرید و فروش بیت کوین روی بیاورند. حتی پیش‌بینی می‌شد که تا ماه مارس 2020 ارزش هر بیت کوین به 91 هزار دلار هم برسد؛ اما به نظر می‌رسد حالا این دوران طلایی به سرآمده و به روزهای رکود بیت کوین و البته سایر ارزهای دیجیتال مطرح دنیا رسیده‌ایم.

گزارشات نشان می‌دهد که در 24 ساعت اخیر هر یک از 8 ارز دیجیتال مطرح بازار با افت 13 تا 14 درصدی ارزش خود مواجه شده‌اند. با این اوصاف نه تنها بیت کوین به ارزش پیشبینی شده حتی نزدیک هم نشده است بلکه با کاهش چشمگیر با زیر 4000 دلار رسیده است! به صورت دقیق در حال حاضر ارزش هر بیت کوین به 3666 دلار رسیده است.

رکود بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته

رکود بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته

 

افزایش سختی شبکه، گران شدن تجهیزات ماینینگ، هزینه‌های بالای برق مصرفی و... در کنار ارزش بالای ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، باعث شده بود تا در یک سال گذشته بیش از هر زمان دیگری شاهد دزدی ارز دیجیتال یا همان Cryptojacking باشیم. به این معنا که هکرها با استفاده از توان پردازشی سیستم کاربران قربانی، ارز دیجیتال استخراج می‌‎کردند. حالا اما با توجه به کاهش ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، احتمالا علاوه بر از رونق افتادن استخراج ارز دیجیتال، شاهد کم شدن چنین جرایمی نیز خواهیم بود.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ چرا ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته کاهش یافته است؟ به نظر شما دوباره بیت کوین به دوران اوج خود باز خواهد گشت؟

 

 

مقالات مرتبط:

دزدی ارز دیجیتال با قرار دادن کد ماینینگ در سایت پلیس راهور ناجا

چگونه جلو دزدی ارز دیجیتال از طریق سیستم خود را بگیریم

واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر