کنفرانس گوگل 2015: ارائه ویژگی هایی از اندروید مارشمالو

کنفرانس گوگل 2015: ارائه ویژگی هایی از اندروید مارشمالو

اندروید مارشمالو ماههاست که معرفی شده است ولی گوگل، در مراسم امشب، بعضی ویژگی های جالب آن را معرفی کرد. بیشترین تمرکز این سیستم عامل، تعاملات صوتی آن است. دستورات صوتی گوگل بسیار سریعتر از قبل شده است و شما می توانید برنامه ها را با صدای خود کنترل کنید.


برای مثال از مارشمالو بخواهید که NPR را اجرا کند، “play NPR”. گوگل و اپل برای ویژگی های صوتی در اندروید و iOS در حال رقابت هستند ولی اگر واقعا به دستورات جدید این دو نگاه کنیم، گوگل یک پله بالاتر است.
در میان ویژگی های دیگر، اخطارها از بالای صفحه به پایین صفحه منتقل شده است مانند iOS و صفحه home، جستجوی سریعتری دارد. بهبودهایی نیز در شارژ باتری در نظر گرفته شده است که یکی از آنها استفاده از حالت sleep عمیق برای زمانی است که از سیستم استفاده نمی شود. گوگل ادعا کرده است با این کار سی درصد به مدت زمان شارژ باتری افزوده می شود. در اندروید جدید، می توان برنامه های از پیش نصب شده را هم حذف کرد.
ضمنا گوگل اعلام کرده است که دستگاه های نکسوس موجود که شامل 5، 6، 7 و 9 می شوند، از هفته آینده اندروید مارشمالو را دریافت خواهند کرد. هنوز از بروزرسانی اندروید مارشمالو در دیگر دستگاه ها حرفی به میان نیامده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر