چگونه صفحه‌ی لمسی را در ویندوز10 تعمیر کنیم؟

چگونه صفحه‌ی لمسی را در ویندوز10 تعمیر کنیم؟

ویندوز10 برای صفحه‌های لمسی عالی است. اما در بعضی مواقع ممکن است از کار بیوفتد. گاهی ممکن است این اتفاق بدون هیچ دلیلی رخ دهد. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که چگونه صفحه لمسی خود را در ویندوز10 تعمیر کنید. 

بیشتر مشکلات به خاطر سازگار نبودن درایور رخ می‌دهد. این مشکل به خصوص زمانی رخ می‌دهد که دارید سیستم عامل خود را به ویندوز10 رتقا می‌دهید. در این مقاله ما راه حل‌های موجود برای این مشکل را به شما می‌گوییم. 

 

1- از قابلیت شناسایی مشکل استفاده کنید 

ابزار شناسایی مشکل یا troubleshooting سریع‌ترین راه حل برای هر مشکلی با صفحه لمسی است. 

touchscreen

 

از این قابلیت استفاده کرده و مشکل را بیابید. در یک پنجره جدید روی View all در منو سمت چپ کلیک کنید. در لیستی که باز می‌شود روی Hardware and Devices کلیک کنید. 

روی Next کلیک کنید. این ابزار به صورت خودکار مشکلات را پیدا کرده و آن‌ها را رفع می‌کند. 

 

2- صفحه لمسی را کالیبره کنید 

اگر صفحه لمسی شما آهسته کار می‌کند و به حرکات شما پاسخ درست نمی‌دهد کالیبره کردن ممکن است مشکل شما را حل کرده و سرعت را بالا ببرد. 

touchscreen

 

برای کالیبره کردن صفحه لمسی calibrate را جست‌وجو کرده و Calibrate the screen for pen or touch را انتخاب کنید تا پنجره مرتبط با تنظیمات تبلت کامپیوتر فعال شود. 

روی تب Display از دکمه‌های Setup… و سپس Setup… استفاده کنید تا مشکل را حل کنید. 

 

3- صفحه لمسی را غیرفعال و دوباره فعال کنید 

اگر ریبوت کردن کامپیوتر مشکل را حل نکرد صفحه لمسی را غیرفعال و دوباره فعال کنید. 

دکمه‌های CTRL + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید. دوباره روی Human Interface Devices  کلیک کنید. روی HID-compliant touch screen کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید. سپس برای تایید روی Yes کلیک کنید. 

touchscreen

 

دوباره روی لیست کلیک راست کرده و Enable را انتخاب کنید. این روش بسیار ساده است اما همیشه جوابگو نیست. اگر مشکلتان حل نشد بقیه مقاله را بخوانید. 

 

4- تنظیمات مدیریت شارژ را تغییر دهید 

ویندوز10 تمام تلاشش را می‌کند تا شارژ دستگاه را مدیریت کند اما گاهی تنظیمات ممکن است کشش آن را نداشته باشد و باعث شوند که صفحه لمسی پس از مدتی از کار بیوفتد. 

touchscreen

 

درحالی که وقتی دستگاه را به شارژ می‌زنید باید دوباره قابلیت صفحه لمسی آن فعال شود اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل باید قابلیت ذخیره شارژ صفحه لمسی را از کار بیندازید و ببینید که مشکل رفع می‌شود یا خیر. 

برای این کار کلیدهای Windows key + X را فشار داده و روی Device Manager کلیک کنید. رویHuman Interface Devices و سپس HID-compliant touch screen دابل کلیک کنید. 

این کار یک پنجره جدید باز می‌کند. به تب Power Management بروید. تیک Allow the computer to turn off this device to save power را بردارید. روی OK کلیک کرده سیستم خود را ریستارت کنید. 

 

5- درایورها را آپدیت کنید 

درایور یک نرم‌افزار است که به سخت‌افزار شما کمک می‌کند. برای مثال صفحه لمسی شما با پردازنده کامپیوتر شما ارتباط برقرار می‌کند و کار نکردن آن ممکن است به خاطر مشکل درایور باشد. 

برای رفع این مشکل دیوایس منیجر خود را باز کرده و روی HID-compliant touch screen کلیک راست کنید و Update Driver Software…. را انتخاب کنید. 

touchscreen

 

این کار به صورت خودکار آپدیت نرم‌افزارهای درایورها را چک می‌کند و پایگاه داده مایکروسافت را برای هر آپدیتی که برای دستگاه صفحه لمسی شما موجود باشد اسکن می‌کند. روند گفته شده را طی کرده و سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید. 

اگر درست نشد به طور مستقیم به سایت شرکت سازنده سر بزنید و صفحه درایورها را چک کرده و شماره دستگاه خود را انتخاب کنید تا آخرین نسخه درایور دانلود شود. 

وقتی که درایور دانلود شد آن را اکسترکت و نصب کنید. شما همچنین می‌توانید Update Driver Software… را انتخاب کنید اما این بار روی Browse my computer for driver software کلیک کنید. برای یافتن آن از Browse… استفاده کنید سپس روند گفته شده را طی کنید. 

 

6- درایورها را به عقب بازگردانید 

در ویندوز10، آپدیت ویندوز درایورهای سخت‌افزار را نیز آپدیت می‌کنند و متاسفانه همه‌ی نسخه‌های درایور به خوبی کار نمی‌کنند. اگر آپدیت‌ها برای شما مشکل ساز شده‌اند باید درایور خود را به نسخه‌ی قدیمی‌تر بازگردانید. 

touchscreen

 

برای این کار در دیوایس منیجر روی HID-compliant touch screen کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس به تب Driver رفته و Roll Back Driver را انتخاب کنید.

ممکن است یک نسخه‌ی قدیمی‌تر خاص موجود باشد که خیلی خوب کار می‌کرد اما از طریق بازگردانی نمی‌توانید آن را بیابید. در تب Driver گزینه‌ی Uninstall را انتخاب کنید و سپس دوباره روند گفته شده را طی کنید. 

 

7- برنامه‌های اخیر را حذف کنید 

به هر دلیلی بعضی از برنامه‌ها برای صفحه لمسی مشکل ایجاد می‌کنند. اگر اخیراً صفحه لمسی شما مشکل پیدا کرده ممکن است حذف بعضی از برنامه‌ها مشکل را رفع کند. 

screentouch

 

برای این کار دکمه‌های Windows key + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. روی Apps کلیک کنید. سپس در منو  Sort by گزینه‌ی Installation date را انتخاب کنید. 

ببینید صفحه لمسی شما از چه تاریخی دچار مشکل شده است. هر اپلیکیشنی را که در آن زمان نصب کرده‌اید حذف کنید. کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا مشکل رفع شود. 

 

8- به یک اتاق دیگر بروید 

شاید این گزینه کمی عجیب باشد اما ممکن است دستگاه‌های الکترونیکی نزدیک به شما مشکل ساز شوند. شاید مشکل از دستگاهی است که همزمان با کامپیوتر به پاوربانک خود متصل کرده‌اید و یا کامپیوترهای زیادی اطراف شما باشند. 

touchscreen

 

رفع این مشکل بسیار ساده است. دستگاه صفحه لمسی خود را به یک اتاق دیگر ببرید و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل حل شد پارازیت‎های الکترومغناطیسی مشکل‌ساز بوده‌اند. 

به مکان اول خود باز گشته و همه‌ی آن‌ها را خاموش کنید. سپس یکی یکی آن‌ها را روشن کنید تا ببینید کدام یک مشکل‌ساز بوده است. 

 

9- به یک نمایندگی سر بزنید 

touchscreen

 

آیا همه‌ی روش‌های موجود را امتحان کردید؟ اگر هیچ‌کدام جواب نداد بهتر است که به یک نمایندگی سر بزنید. 

شاید مشکل سخت‌افزاری باشد و نه سیستمی و برای تعمیر آن نیاز به یک متخصص باشد. اگر هنوز هم گارانتی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر