کنفرانس گوگل 2015:نکسوس های هوآوی و ال جی

کنفرانس گوگل 2015:نکسوس های هوآوی و ال جی

یکی از محصولاتی که بیش ترین انتظار برای رونمایی ان وجود داشت بی شک پرچم داران گوگل یعنی نکسوس بود.شایعات اخیر آن چنان زیاد بود که انتظارها را از این گوشی ها بالا برده است.گوگل در این رویاد به عنوان اولین قدم از رونمایی هایش از نکسوس شروع کرد.</p>

هر چه به این رویداد نزدیک تر می شد، افراد بیش تری یقین پیدا می کردند که نکسوس های بعدی قرار است گوش های شاخصی باشند.تولید یکی از این گوشی ها را شرکت معتبر هوآوی بر عهده گرفت است و نام آن نکسوس هوآوی 6P است.به طور طبیعی سیستم عامل این گوشی چیزی جز آخرین ورژن اندروید یعنی مارشمالو6.0 نمی توانست باشد.با کمال تعجب 6P از نکسوس 6 کوچک تر است.صفحه نمایش این گوشی ها 5.7 اینچی است و رزولوشن آن 1440 می باشد.بدنه ی 6P تمام فلزی یعنی از نوعی آلومینیوم مقاوم ساخته شده و صفحه نمایش گوریلاگلس 4 به استحکام این گوشی ها افزوده است.همان طور که قبلا فاش شده بود پورت USB این گوش نوع C است که باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات و شارژ باتری می شود.

ayaz52

اسکنر انگشت این گوشی ها Imprint نام دارد که امنیت این دستگاه را تامین می کند.این حسگر اثر انگشت در قاب شت گوشی جای گرفته است و ویزگی این اسکنر این اسست که می توان علاوه بر اثر انگشت خود، اثر انگشت افراد دیگر خانواده یااشخاص مورد اعتماد را بر روی آن ثبت کرد.سرعت تشخیص این اسکنر 0.6 ثانیه است.دوربین اصلی این نکسوس 12.3 مگاپیکسل و ساخت کمپانی سونی است.این دوربین ویدیوهایی با کیفیت 4K ضبط می کند و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل است.مشخصات دوربین نکسوس های جدید بی شک بهتر از نکسوس 6 است و کیفیت آن هم ارتقا یافته است و در نور کم چه داخل خانه و چه محیط خارج عکس های بهتری را ثبت می کند.سرعت شاتر این دوربین 240 فریم بر ثانیه است.دوربین این نکسوس به سادگی در دسترس است و با دو کلیک بر روی دکمه ی آنلاک این دوربین ظاهر می شود.

پردازنده ی این گوشی ها اسنپدراگون 810 است و رم 3 گیگاباتی دارد.باتری این گوشی ها 3450 میلی آمپری است که شارژدهی بالایی دارد و برای کسانی که زیاد از گوشی استفاده می کنند مناسب است.بر اساس ان چه که قبلا هم شایعه شده بود این گوشی ها 32 و 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهند شد.به هر حال بیش تر مشخصات این گوشی همان هایی است که قبلا فاش شده بود.این گوشی ها اوایل آبان ماه عرضه خواهد شد.

نکسوس ال جی 5X

ayaz50

اما معرفی نکسوس هوآوی آخر راه نبود،بعد از ان نوبت به نکسوس بعدی رسید که تولید کمپانی ال جی است و 5X نام دارد.5X ال جی از 6P کوچک تر است.تقریبا اطلاعات فاش شده در هفته های پیش جای هیجان و تعجب خاصی باقی نگذاشت.مشخصات رونمایی شده تقریباهمان هایی است که قبلا فاش شده بود.صفحه نمایش 4.2 اینچی و رزولوشن 1080.برای صفحه نمایش از گوریلاگلس استفاده شده است که یک رده از 6P پایین تر است.یک سوپرایز خوب برای کسانی که از تعرق دست هایشان زیاد است و یا همیشه از اثر انگشت بر روی صفحه گوشی خود ناراحت هستند.صفحه نمایش این گوشی ها ضد لک و اثر انگشت است.

پردازنده ی این گوشی ها اسنپدراگون 808 است و رم ان 2 گیگابایت است و در سه مدل حافظه 32 و 16 عرضه خواهد شد.دوربین اصلی 12.3است اما کیفیت ان از نکسوس هوآوی کم تر است.دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسل است.ضبط ویدیوهای اسلوموشن و کیفیت 4k و ثبت تصویر در نور کم از ویژگی های دوربین این گوشی ها است.

سیستم عامل این گوشی ها هم مانند نکسوس هوآوی اخرین اندروید یعنی مارشمالو خواهد بود.ویژگی ها اسکنر و پورت USB همان هایی است که در نکسوس هوآوی به چشم می خورد.

با در نظر گرفتن مشخصات این دو نکسوس طبیعی است که قیمت تمام شده برای نکسوس هوآوی بیش تر از نکسوس ال جی است.نکسوس ال جی در سه رنگ سیاه و سفید و آبی عرضه خواهد شد و قیمت های آن بین 379 و 429 دلار است.هوآوی نکسوس در چهار رنگ نقره ای ، مشکی و سفید و طلایی عرضه خواهد شد و بازه ی قیمت آن بین 549 و 649 خواهد بود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر