USB OTG چیست و چه قابلیت‌هایی به گوشی اندروید اضافه می‌کند؟

USB OTG چیست و چه قابلیت‌هایی به گوشی اندروید اضافه می‌کند؟

درایوهایUSB  بسیار پرکاربرد هستند اما روی گوشی نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، مگر این که گوشی شما اندروید باشد و بدانید USB OTG چیست. 

USB On-The-Go (OTG) یک شاخص استاندارد است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کامپیوتر محتوای دستگاه USB را بخوانید. در اصل دستگاه شما به یک میزبان USB تبدیل می‌شود. 

شما کارهای زیادی می‌توانید با USB OTG انجام دهید. برای مثال می‌توانید یک درایو فلش USB را به گوشی خود متصل کنید و یا یک کنترل‌گر بازی ویدئویی قدیمی را به تبلت خود وصل کنید. 

البته تنها کاربرد USB OTG استفاده روی اندروید نیست اما از آنجایی که این قابلیت بسیار محبوب است ما روی آن تمرکز می‌کنیم. 

 

آیا اندروید شما USB OTG را پشتیبانی می‌کند؟ 

USB OTG

 

راحت‌ترین راه برای این که بفهمید گوشی شما USB OTG را پشتیبانی می‌کند یا خیر این است که به جعبه‌ی گوشی و یا وب‌سایت آن نگاه بیندازید. اگر یک لوگو مشابه عکس بالا ببینید به این معنی است که می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. 

یک روش دیگر استفاده از اپلیکیشن‌های آزمایش USB OTG است. اپلیکیشن‌های رایگان زیادی برای این کار در گوگل پلی استور موجود است اما بعضی از آن‌ها پر از تبلیغات هستند. Easy OTG Checker یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای این کار است. 

همه‌ی دستگاه‌های اندروید  USB OTG را پشتیبانی نمی‌کنند. اگر گوشی شما با آن سازگار نباشد متأسفانه نخواهید توانست از این قابلیت استفاده کنید. 

 

برای استفاده از USB OTG به چه چیزی نیاز دارید؟ 

USB OTG

 

گوشی‌های اندروید یک درگاه micro-USB یا USB-C دارند. با این حال بیشتر دستگاه‌های USB نیاز به یک درگاه بزرگ‌ دارند. شما می‌توانید این مشکل را با یک آداپتور حل کنید. 

برای این کار باید یک آداپتور micro-USB یا USB-C به USB بخرید. شما همچنین می‎توانید فلش درایو با هردو درگاه micro-USB یا USB استاندارد بخرید. 

وقتی که این آداپتور را خریداری کنید دنیایی از فرصت‌ها پیش روی شما خواهد بود. ما چند نمونه را به شما معرفی می‌کنیم. 

 

1- اتصال درایوهای فلش و درایوهای هارد اکسترنال 

USB OTG

 

محبوب‌ترین قابلیت USB OTG اتصال فلش و هارد اکسترنال به گوشی است. برای این کار تنها کافی است درایو خود را به آداپتور و گوشی متصل کنید. با این کار می‌توانید انواع فایل‌ها را جابه‌جا کنید. 

اتصال درایوهای فلش بسیار ساده است اما هارد اکسترنال ممکن است متصل نشود. هارد درایوهایی که از گوشی شارژ می‌گیرند ممکن است همیشه کار نکنند اما درایوهای اکسترنال که خودشان منبع شارژ دارند خیلی خوب کار می‌کنند. 

فرمت این درایوها باید FAT32 باشد. NTFS خیلی خوب با اندروید کار نمی‌کند. 

 

2- استفاده از کنترل‌گر بازی‌های ویدئویی 

USB OTG

 

اندروید پای و نسخه‌های بعدی کنترل‌گر ایکس‌باکس وان را پشتیبانی می‌کنند. اما کنترل‌گر قدیمی‌تر ایکس‌باکس 360 نیز با استفاده از USB OTG روی دستگاه‌های اندروید قابل استفاده است. تنها کاری که باید بکنید اتصال آن به آداپتور است. البته لازم است بازی شما هم با کنترل‌گر سازگار باشد. 

اگر دستگاه اندروید شما روت شده می‌توانید از کنترل‌گرهای پلی‌استیشن نیز استفاده کنید. 

 

3- کنترل اندروید با استفاده از صفحه کلید و موس 

متن باز بودن اندروید باعث شده که خیلی خوب به هرچیزی متصل شود. اگر قصد دارید از تبلت خود به عنوان لپ‌تاپ استفاده کنید باید بتوانید صفحه کلید و موس خود را به آن متصل کنید. خبر خوب این است که اندروید با صفحه‌کلیدهای وایرلس و سیم‌دار و موس خیلی خوب کار می‌کند. 

پیشنهاد ما به شما این است که یک صفحه کلید و موس وایرلس با یک رسیور واحد بخرید چرا که فقط یک اتصال USB دارید. 

بهتر است که صفحه کلید و موس وایرلس پلاگ اند پلی بخرید که با همه‌ی پلتفرم‌ها سازگار باشد. حواستان باشد چیزی نخرید که نیازمند نرم‌افزاری خاص باشد. 

 

4- پرینت گرفتن بدون نیاز به کامپیوتر

USB OTG

 

مانند صفحه کلید پرینترهای USB پلاگ اند پلی استاندارد نیز خیلی خوب به دستگاه‌های اندروید متصل می‌شوند. به این وسیله بدون نیاز به اتصال وایرلس و یا انتقال چیزی به یک کامپیوتر می‌توانید پرینت بگیرید. 

اندروید حالت USB Mass Storage را پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه اگر قصد پرینت گرفتن از اسناد یا عکس دارید باید برای اتصال USB از حالت‌های PTP یا MTP استفاده کنید. 

 

5- کنترل دوربین DSLR 

اگر عکاس هستید عاشق این قابلیت خواهید شد. شما می‌توانید دوربین DSLR خود را به دستگاه اندروید متصل کنید. شما نه تنها می‌توانید عکس‌های خود را روی یک صفحه بزرگ‌تر ببینید همچنین می‌توانید عکس بگیرید، فوکوس کنید، سرعت شاتر را کنترل کنید و خیلی کارهای دیگر. 

البته برای این کار به اپلیکیشن DSLR Controller و ترجیحاً دوربین کنون نیاز دارید. این اپلیکیشن با بعضی از دوربین‌های نیکون و سونی نیز کار می‌کند اما به صورت رسمی آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند. 

 

عاشق USB OTG خواهید شد 

USB OTG گوشی اندروید شما را به چیزی فراتر از یک گوشی تبدیل خواهد کرد. اگر یک تبلت و یا گوشی اندروید قدیمی دارید استفاده از USB OTG می‌تواند آن را به چیزی فراتر از یک گوشی تبدیل کند. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

احمد

جمعه, 30 آذر 1397

سلام
من چند ساله از کابل OTG دارم استفاده میکنم. الان این نرم افزار که گفتید رو نصب کردم. میگه گوشیت OTG ساپورت نمیکنه!!!
لطفا روی چند گوشی نرم افزار رو تست کنید بهد قرار بدید. در ضمن گوشی من z1 هستش.

پاسخ

ثبت نظر