آمازون با معرفی سرویس ABM، رسما وارد دنیای بلاک چین شد

آمازون با معرفی سرویس ABM، رسما وارد دنیای بلاک چین شد

روز گذشته آمازون با رونمایی از دو سرویس مبتنی بر بلاک چین به نام‌های AMB و QLDB، رسما وارد حوزه بلاک چین شد. AMB بلاک چین مدیریت شده آمازون است و QLDB دیتابیس دفترکل کوانتومی است که آمازون از آن‌ها در کنفرانس re:Invent 2018 رونمایی کرد.

سرویس مبتنی بر بلاک چین AMB دراصل یک سرویس کاملا مدیریت شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به این ترتیب کاربران می‌توانند شبمه‌های مبتنی بر بلاک چین در مقیاس‌های مختلف را توسعه دهند. از تعریف این سرویس دقیقا به همان نقطه‌ای می‌رسیم که جای خالی آن مدت‌ها در بلاک چین احساس می‌شد. با این حال باید منتظر باشیم و عملکرد سرویس AMB آمازون را ببینیم.

این سرویس مبتنی بر بلاک چین آمازون قرار است از فریم ورک متن باز هایپرلچر فابریک بهره ببرد. ضمنا آمازون اعلام کرده است که به زودی سرویس AMB با اتریوم همگام سازی خواهد شد.

سرویس QLDB اما یک سرویس مجزا نیست بلکه جزیی از سرویس AMB محسوب می‌شود که وظیفه دارد از تاریخچه تغییراتی که روی داده‌های سرویس AMB صورت گرفته، نگه داری کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به تست این سرویس جدید مبتنی بر بلاک چین آمازون هستید، می‌توانید از طریق این لینک درخواست خود را ثبت کنید. البته فراموش نکنید که دو سرویس AMB و QLDB هنوز به شکل کامل توسعه نیافته‌اند بنابراین شما تنها با سرویسی که پیش نمایشی از نسخه نهایی خواهد بود رو به رو هستید. با این وجود تست این سرویس خالی از لطف نیست زیرا با ثبت نام در AMB آمازون می‌توانید شبکه مبتنی بر بلاک چین خودتان را توسعه دهید.

 

مقالات مرتبط:

راه‌های رفته جف بزوس، رئیس آمازون برای موفقیت

6 هوشمندی که می‌توانید در خرید از آمازون بکار ببرید

خرید کتاب از آمازون در ایران چگونه انجام می‌شود

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر