چگونه از داغ شدن گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟

چگونه از داغ شدن گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟

آیا گوشی شما زیادی داغ می‌شود؟ دلیل می‌تواند یکی از این موارد باشد.

گوشی شما زیادی داغ می‌شود؟ یک اپلیکیشن در پیش‌زمینه فعالیت می‌کند که شما از آن بی‌خبرید و یا دلیل داغ شدن آن چیز دیگری است؟ شاید خیلی ویدئو آنلاین مشاهده می‌کنید و یا هوا زیادی گرم است. به هر دلیلی که گوشی هوشمند شما زیادی داغ می‌شود فهمیدن آن خیلی کار ساده‌ای نیست. 

بعضی گوشی‌ها وقتی داغ می‌شوند خوب کار نمی‌کنند و بعضی دیگر خاموش می‌شوند. اما گوشی به هر دلیلی که داغ می‌شود باید حتماً جلوی آن را گرفت. 

 

دلایل اصلی داغ شدن گوشی 

معمولاً گوشی به دلایلی خاص داغ می‌شود. برای مثال استفاده بیش از حد و یا متصل ماندن برای یک مدت طولانی به اسپیکر بلوتوثی.

ممکن است شما برای رفع مشکل چند اپلیکیشن را بسته باشید و یا دستگاه خود را ریستارت کنید. اما تقریباً همیشه دلیل داغ شدن گوشی یکی از این مشکلات است: 

• نور گوشی شما زیادی روشن است

• مدت خیلی زیادی است که به وای-فای متصل هستید 

• خیلی با گوشی خود بازی می‌کنید.

اما گوشی‌های مدرن نباید به این دلایل داغ شوند. پس اگر یک گوشی مدل جدید دارید شاید دلیل دیگری برای داغ شدن آن وجود داشته باشد. 

 

آیا گوشی شما واقعاً داغ کرده است؟

اول از همه باید به این فکر کنید که چه چیزی داغ محسوب می‌شود؟ هنگام مصارف معمولی گوشی شما نباید داغ شود و اگر شد شما مشکل دارید. 

با این حال گرم با داغ متفاوت است. این که پس از پانزده دقیقه بازی گوشی شما کمی گرم شود چیزی عادی است. اما اگر گوشی شما هشدار برای افزایش دما را به شما نشان دهد و یا گوشی آنقدر داغ باشد که وقتی به آن دست می‌زنید دستتان بسوزد آنگاه باید نگران شوید. 

استفاده‌ی بیش از حد از دوربین می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود 

گوشی‌هایی که دوربین خیلی با کیفیت دارند ممکن است داغ شوند. البته این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد و به چند عامل بستگی دارد: 

اورهیت

 

• رزلوشن و نرخ فریم انتخاب شده

• نور صفحه

• دمای محیط 

برای مثال اگر با استفاده از دوربین جلو فیلم بگیرید، قاب گوشی کلفت باشد و در مجاورت نور مستقیم خورشید باشید ممکن است گوشی شما به حدی داغ شود که به شما هشدار دهد. 

 

اگر گوشی شما خیلی داغ می‌شود و خوب عمل نمی‌کند ممکن است مشکل از بدافزار باشد 

بدافزار روی گوشی اندروید ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. هرچه باشد سازندگان بدافزار هیچ اهمیتی به سلامت گوشی شما نمی‌دهند و تنها اطلاعات شما را می‌خواهند. 

 

آیا کیس گوشی شما را زیادی داغ می‌کند؟ 

بیشتر کیس‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و یا پلاستیک زیادی در آن‌ها به کار رفته است. حتی کیس‌های چرمی نیز می‌توانند مشکل ساز باشند چرا که گرما را داخل و هوای سرد را بیرون نگاه می‌دارند. 

به دلایل امنیتی هنگام استفاده سنگین گوشی داغ می‌شود و نیاز است که گرما را از خود خارج کند. کیس‌هایی که از مواد عایق مثل چرم ساخته شده‌اند گرما را در خود نگاه می‌دارند. 

متأسفانه راه حل مناسبی برای این مشکل وجود ندارد چرا که خارج کردن گوشی از کیس ممکن است باعث شود که گوشی در معرض ضربه خودرن قرار بگیرد. 

 

کابل شارژر و باتری خود را چک کنید 

یک فاکتور مهم دیگر در داغ شدن گوشی باتری و کابل شارژر است. اگر یک گوشی قدیمی دارید که بارها آن را مدت طولانی در حالت 100% قرار داده‌اید ممکن است گوشی شما زیادی داغ شود. ( همیشه سعی کنید گوشی خود را بین 80 تا 90 درصد شارژ کنید). 

اورهیت

 

گوشی هیچ‌گاه نباید زمان شارژ خیلی داغ شود. اگر چنین چیزی پیش آمد ممکن است باتری شما خراب شده باشد و یا کابل شارژ و درگاه گوشی شما مشکل داشته باشد. 

اول از همه کابل را عوض کنید. اگر درست نشد باید باتری گوشی خود را تعویض کنید. 

 

آیا وای-فای گوشی را زیادی داغ می‌کند؟ 

لزوماً نه اما اگر همیشه وای-فای شما متصل باشد ممکن است گوشی داغ کند. 

گوشی‌های اندروید به اپلیکیشن‌هایی که در پیش زمینه فعالیت می‌کنند و از پردازنده، وای-فای یا اینترنت موبایل استفاده می‌کنند حساس هستند و ممکن است داغ شوند. 

روی نسخه‌های قدیمی اندروید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن  Greenify برنامه‎هایی که در پیش زمینه فعالیت می‌کنند و مشکل ساز هستند را شناسایی و غیرفعال کنید. در گوشی‌های مدل جدید اندروید قابلیت بهینه سازی باتری این کار را انجام می‌دهد. 

شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که در پیش زمینه از دیتای موبایل شما استفاده می‌کنند را خاموش کنید. برای این کار به Settings > Apps & notifications > All apps رفته و برنامه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی Data usage ضربه بزنید تا فعالیت‌های آن را ببینید و Background data را غیرفعال کنید. 

شما همچنین می‌توانید از دکمه Force Stop برای بستن اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. 

درحالی که عملکرد گوشی ممکن است کمی کاهش پیدا کند اما گوشی شما دیگر خیلی داغ نخواهد شد. 

 

روش‌هایی برای خنک کردن گوشی 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که گوشی شما خیلی داغ شده و درست عمل نکند و یا به طور کامل خاموش شود؟ اگر جواب شما مثبت است از این روش‌ها استفاده کنید: 

• کیس گوشی را خارج کنید

• حالت هواپیما را روشن کنید تا همه‌ی اتصالات قطع شوند 

• گوشی را از نور مستقیم خورشید دور کنید 

• گوشی را جلوی پنکه قرار دهید ( هیچ‌گاه آن را در یخچال و یا فریزر نگذارید.)

• نور صفحه را کم کنید. 

سپس برای خنک نگاه داشتن آن از این روش‌ها استفاده کنید: 

• از حالت Battery Saver استفاده کنید

• گوشی خود را مرتب کرده و فایل‌های اضافی را پاک کنید 

• وای-فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و اتصالاتی که مورد نیاز نیست را خاموش کنید 

به این وسیله نه تنها گوشی شما دیگر خیلی داغ نخواهد شد بلکه باتری شما نیز طول عمر بیشتری خواهد داشت. 

گوشی‌ها و تبلت‌ها طوری طراحی شده‌اند که در دمای خیلی بالا خاموش می‌شوند. اگر به این دلیل گوشی شما خاموش شد صبر کنید تا دمای آن پایین بیاید. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر