به خاطر یک مشکل نرم‌افزاری دیروز میلیون‌ها گوشی در سراسر دنیا آفلاین شدند

به خاطر یک مشکل نرم‌افزاری دیروز میلیون‌ها گوشی در سراسر دنیا آفلاین شدند

شرکت اریکسون تایید کرد که مشکل نرم‌افزاری عامل خروج میلیون‌ها گوشی هوشمند در سراسر دنیا از شبکه بوده است. در یک بیانیه، این شرکت اعلام کرد که به دلیل منقضی شدن گواهی‌نامه این مشکل رخ داده و نرم‌افزاری که باعث این مشکل شده بود هم اکنون از کار افتاده است. در این بیانیه گفته شده بود که سرویس‌های شبکه از روز پنج شنبه از کار افتاده‌اند و جمعه صبح شبکه 4جی دوباره به کار افتاده است. 
گرچه در ابتدا انگشت اتهام به سوی شرکت‌های O2 در انگلستان و سافت‌بانک در ژاپن گرفته شد اما شرکت اریکسون نهایتاً تایید کرد که این مشکل برای دستگاه‌های ساخت شرکت اریکسون در یازده کشور رخ داده است. شرکت سافت بانک گفته که این مشکل تنها به مدت چهار ساعت شبکه‌اش را تحت تاثیر قرار داده است. 
گواهی‌نامه‌ها به نرم‌افزار اعتبار بخشیده و آن‌ها را امن نگاه می‌دارند. این که منقضی شده است به این معنی است که به خوبی به آن رسیدگی نشده است. 
البته شرکت اریکسون تنها شرکتی نیست که با مشکل گواهی‌نامه‌های منقضی شده درگیر می‌شود. در سال 2013، ایکس‌باکس لایو و آزور نیز به خاطر همین مشکل مدتی از شبکه خارج ماندند. در سال 2015 بعضی از کاربران مک اپ استور مجبور شدند نرم‌افزار خود را حذف و دوباره نصب کنند تا مشکل رفع شود. امسال نیز گواهی منقضی شده باعث شد هدست‌های اکولوس ریفت با دستگاه‌های مورد نظر جفت نشود.  

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر