احتمال محکومیت مدیر مالی هواوی به ۳۰ سال زندان برای دور زدن تحریم‌های ایران

احتمال محکومیت مدیر مالی هواوی به ۳۰ سال زندان برای دور زدن تحریم‌های ایران

احتمال محکومیت مدیر مالی هواوی که دختر موسس این کمپانی نیز هست، به ۳۰ سال زندان برای دور زدن تحریم‌های ایران جدی‌تر شد.

هفته گذشته بود که خانم منگ وانژو، مدیر ارشد مالی کمپانی هواوی که دختر موسس هواوی هم هست، به جرم دور زدن تحریم‌های ایران در کانادا دستگیر شد و بالاخره روز گذشته، جمعه، دادگاه این خانم برگزار شد تا درباره وثیقه‌اش تصمیم گیری شود اما حالا از احتمال 30 سال زندانی شدن خانم وانژو خبرهایی می‌شنویم.

بنا به ادعاهای دادستان‌های آمریکایی ، مدیر ارشد مالی هواوی، از یکی از شرکت‌های زیر نظر هواوی به نام "اسکای کام" سو استفاده کرده است تا تحریم‌های ایران را دور بزند. ضمنا این خانم متهم شده است که این شرکت را، شرکتی مجزا از هواوی نشان داده است. به گزارش نیویورک تایمز دو شرکت هواوی و اسکای کام اما اعلام کرده‌اند که هیچ ارتباطی به هم ندارد. جالب اینجاست که این موضوع مربوط به سال‌های 2009 تا 2014 است.

از سوی دیگربه گزارش بی بی سی، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده است که آمریکا و کانادا هیچ سندی را ارائه نکرده‌اند که بتواند اتهامات وارده به خانم منگ وانژو را اثبات کند.

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که کانادا در محاکمه مدیر ارشد مالی هواوی کاملا مصمم است تا جایی که در دادگاه روز جمعه، این دادگاه اعلام کرده که نباید قرار وثیقه خانم وانژو صادر شود زیرا احتمال فرار او به چین وجود دارد.

به هر ترتیب اگر جرم مدیر ارشد مالی هواوی، مبنی بر دور زدون تحریم‌های ایران ثابت شود وی باید خود را آمده 30 سال زندان بکند.

نهایتا هواوی درباره این اتفاق گفته است که این کمپانی از هرگونه فعالیت غیر قانوی خانم منگ وانژو بی اطلاع است. به هر تریب باید منتظر باشیم تا از سرانجام مدیر ارشد مالی هواوی مطلع شویم. البته جنگ اقتصادی اخیر آمریکا با هواوی را هم نمی‌توانیم نادیده بگیریم زیرا چندی پیش آمریکا از متحدانش خواسته بود تا از تجهیزات شبکه هواوی استفاده نکنند زیرا مشکلات امنیتی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

 

مقالات مرتبط:

خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر