پنج اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش عکس

پنج اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش عکس

سال‌ها فیلم‌های علمی تخیلی چیزهای بسیار جذابی را درمورد هوش مصنوعی به ما نشان داده‌اند. اما امروز با این اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر فوق‌العاده به شما نشان می‌دهیم که هوش مصنوعی در دنیای واقعی چقدر می‌تواند خارق‌العاده باشد. 

 

Cartoonify (وب): ربات چگونه می‌تواند عکس‌های شما را نقاشی بکشد؟ 

ویرایش عکس

 


سرویس‌های زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانید عکس خود را آپلود کرده و یک هنرمند آن را تبدیل به نقاشی کند. حال فکر کنید که این هنرمند روبات باشد. یک روبات وقتی که عکس شما را ببیند چه چیزی می‌کشد؟ Cartoonify به شما پاسخ این سوال را می‌دهد. 
Cartoonify نشان می‌دهد که هوش مصنوعی هنوز باید راه درازی را طی کند. شما یک عکس را آپلود می‌کنید و هوش مصنوعی محتوای آن را تحلیل می‌کند. سپس چیزی را که در تصویر می‌بیند و آن را به صورت طرح خام طراحی می‌کند. 
نتیجه نهایی معمولاً چیزی شبیه به نقاشی کودکان است اما به اندازه کافی جالب است. این سایت نشان می‌دهد که هوش مصنوعی چه راه بلندی را باید طی کند. 

 

DeepAngel (وب): حذف اشیاء از تصاویر 


در یک کنفرانس در سال 2017 گوگل یک قابلیت بسیار جالب را در گوگل فوتوز معرفی کرد که می‌توانست هر شیء یا تصویری را در تصویر حذف کنید. البته این قابلیت هیچ‌گاه در خود اپلیکیشن قرار نگرفت اما یک تیم در دانشگاه ام‌آی‌تی در حال تحقیق درمورد آن است. 
DeepAngel با استفاده از هوش مصنوعی بعضی اشیاء خاص را از تصویر حذف می‌کند. البته تعداد اشیاء شناسایی شده توسط آن محدود است اما یک شخص، گربه، سگ، فیل، اتومبیل را شناسایی می‌کند. کافی است یک عکس و یا لینک اینستاگرام آپلود کرده و DeepAngel کار را برای شما انجام می‌دهد. 
DeepAngel همچنین تصاویری که چیزی از آن‌ها حذف شده را شناسایی می‌کند. 

 

Polarr Deep Crop (آی او س) هوش مصنوعی که به طور هوشمند عکس‌ها را کراپ می‌کند 

 

ویرایش عکس


ترکیب بندی یک نکته کلیدی در عکاسی است. عکاسان خوب هنگام کراپ کردن یک تصویر می‌دانند که چه چیزهایی را باید نگاه دارند و چه چیزهایی را حذف کنند. اگر دوست دارید یاد بگیرید که چگونه عکس کراپ کنید Try Polarr Deep Crop به شما کمک خواهد کرد. 
این اپلیکیشن که توسط ویرایشگر معروف پولار ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی عکس شما را تحلیل کرده و به شما چند گزینه برای کراپ کردن پیشنهاد می‌دهد. Deep Crop به شما می‌گوید بهترین روش برای کراپ کردن تصاویر در گوشی شما چیست. 
شما با استفاده از Deep Crop می‌توانید عکس‌های خیلی خوبی بگیرید. 

 

GoArt by Fotor (وب، اندروید و iOS): عکس‌ها را به نقاشی‌های معروف تبدیل کنید

ویرایش تصویر

 


Fotor یک اپلیکیشن خیلی خوب برای تبدیل عکس به هنر است. قابلیت GoArt جدید آن عکس‌های شما را با نقاشی‌های معروف ترکیب می‌کند. 
البته این اولین اپلیکیشن برای تبدیل عکس به هنر نیست اما قابلیت‌های بسیار جذابی دارد. این اپلیکیشن بسیار سریع‌تر از نمونه‌های مشابه است. اگر تا به حال از اپلیکینش‌هایی مثل Prisma و Pikazo استفاده کرده باشید می‌دانید که چقدر باید صبر کنید تا عکستان به نقاشی تبدیل شود. سرعت GoArt به خصوص در نسخه‌ی وب بسیار خوب است. البته سرعت اینترنت شما نیز نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. 
نسخه‌ی رایگان آن گزینه‌های بسیار زیادی دارد و برای بعضی از گزینه‌ها باید پول پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید تعیین کنید که یک نقاشی چقدر در عکس شما نمود پیدا کند. شما همچنین می‌توانید عکس‌ها را دانلود کنید. 

 

Visionist (آی او اس) استایل‌های هنری هوش مصنوعی برای عکس‌ها 


Visionist یک اپلیکیشن دیگر است که عکس را به نقاشی تبدیل می‌کند اما عکس‌ها را تنها به نقاشی‌های معروف تبدیل نمی‌کند. استایل‌های هنری مدرن و کلاسیک در این اپلیکیشن موجود هستند. این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگر نیز دارد.
شما اگر برای مثال آیفونی داشته باشید که حالت پرتره دارد که فضای پشت را از سوژه عکس جدا می‌کند می‌توانید روی سوژه فوکوس کرده و فضای پشت را با یک نقاشی معروف تغییر دهید. درضمن سه حالت انتضاعی برای هر استایل وجود دارد در نتیجه هیچ دو عکسی مثل هم نمی‌شود. شما همچنین می‌توانید شدت هر استایل را مشخص کرده، روشنی و تاریکی را در عکس تغییر دهید و خیلی کارهای دیگر بکنید. شما همچنین می‌توانید چند استایل را با هم ترکیب کرده و چیزی جدید خلق کنید. 
نسخه‌ی رایگان Visionist شامل ده استایل می‌شود اما شما با پرداخت پول می‌توانید تا 70 استایل مختلف را دانلود کنید. 

 

هوش مصنوعی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ 


هوش مصنوعی کارهای بسیار زیادی می‌توانید انجام دهید. شاید هنوز به ربات‌هایی دست نیافته باشیم که مانند انسان رفتار می‌کنند اما همین اپلیکیشن‌های ساده نیز نشان می‌دهند که چقدر پیشرفت کرده‌ایم. 
یکی از این قابلیت‌های بسیار جالب DeepMind ساخت گوگل است که می‌تواند از هیچی عکس بسازد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر