کنترل کننده های VR Oculus Touch به هیچ وجه با Oculus Rift اجرا نخواهند شد .

کنترل کننده های VR Oculus Touch به هیچ وجه با Oculus Rift اجرا نخواهند شد .

این روز ها اخبار آنچنانی از Oculus Rift به گوش نمی رسد و رسانه ها خبر خاصی را منتشر نکرده اند .خب ، این خبر خیلی هم درست نیست ، اما در هر صورت چیز بخصوصی برای بازگو کردن وجود ندارد به خصوص اخباری که هر کسی خواستار آن است . مانند تاریخ ورود آن به بازار و یا ارزش آن . بعد از سه سال درخواست و ملاقات های سخت و دشوار ، تنها جواب هایی که می شد شنید این بود که " بعد ها در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد " و یا اصلا پاسخی دریافت نمی شد . در نهایت قرار بر این شد که Rift در سه ماهه اول سال 2016 به بازار بیاید و این مطلب تمام آن چیزی است که ما تا کنون توانسته ایم به دست بیاوریم .


Oculus در مقام تبلیغات هم برای راضی کردن کاربران ، در جریان جایگزینی نسخه جدید با Oculus Connect 2015 ، از تعابیر بسیار بزرگ و در واقع وعده های بزرگی استفاده کرده است : آنها گفته اند که این نسخه آغاز یک طرح بسیار بزرگ است ، با ورود این محصول به بازار دنیا دچار تغییر خواهد شد و چیز های دیگری که گفته شده است . و همانطور که از تعابیر مشخص است ، همه این حرف ها زیبا هستند ، اما اینها دقیقا همان حرف هایی هستند که چند سال گذشته هم همه ما در از آنها شنیده بودیم . به عنوان مصرف کنندگان واقعی این محصولات و با داشتن یک هدست (headset ) مخصوص فیلم های مجازی – واقعی ( VR ) ، چیزی بیش از وعده وعید ها و حرف های بدون پشتوانه برای کاربران مورد نیاز است و تا زمانی که حرف های آنها در هنگام مصرف محصول برای افراد روشن نشود اعتقادی به این گفته ها نخواهند داشت .
در واقع بخش بزرگی از این اخبار واقعی به طور غیر قابل باوری نا امید کننده نیز هست . Oculus Touch یعنی کنترل کننده جدیدی که جایگزین نمونه قبلی خواهد شد و به کاربران این امکان را می دهد که از دست های خود نیز در تماشای فیلم های مجازی – واقعی ( VR ) کمک بگیرند ، تا شش ماهه اول سال هم آماده نخواهد شد . و این مطلب هم به این معنی است که به عبارت دیگر این محصول برای کار با Oculus Rift هم آماده نخواهد شد . با این حساب مشخص می شود که سازندگان و طراحان Oculus این کار ها زمانی انجام داده اند که محصول جایگزین آنها یعنی VR Oculus Touch قبل از تمام شدن تابستان وارد کار شده بود . اما اینها نمی توانند برای Oculus اخبار خوبی به حساب بیایند ، زیرا Oculus Touch می خواست تا از طرف شرکت خود ، پاسخی باشد در برابر محصول مشابه خود یعنی قلم نوری HTC Vive . بر خلاف Oculus ، با وجود استفاده HTC Vive از قلم های نوری ، آنها باید همواره آماده باشند و در زمان عرضه هدست HTC به بازار که در سال بعد انجام خواهد شد ، به گوش باشند .


از Oculus Connect :
  Gear VR جدید Samsung با قیمت فقط 99 دلار
PC های “ Oculus Ready ” نسبت به نیاز های مورد مطالبه VR گارانتی خواهند شد .
VR Minecraft در حال ورود به بازار است تا مورد استفاده Oculus Rift قرار بگیرد .
یک خبر خوشایند دیگر هم داریم : Oculus Touch به همراه یک Oculus Rift دوم در محلی به عنوان حسگر نصب خواهد شد و از این جهت همانند HTC Vive می باشد . به یاد داشته باشید که با وجود این هم دامنه انواع حسگر های Rift برای استفاده 5 یا 6 پایی بهینه شده اند . نمی شود قاطعانه گفت که حتی این هم برای تبدیل کردن VR های پیاده روی مختلف به محصولی مطمئن کافی باشد ، محصولی که HTC Vive نیز برای آنها ساخته شده است و با دامنه 15 تا 15 پایی برای آنها فعالیت می کنند ، اما باز ابزار دیگری هم مورد نیاز خواهد بود .
و دوباره . . . بهای کالا . بزرگترین چالشی که هم اکنون پیش روی Oculus Touch وجود دارد مجاب کردن مشتریان است ، به ویژه آنهایی که قبلا صاحب یک Rift به همراه کنترل کننده Xbox بوده اند و حالا همین افراد نیازمند یک محصول جانبی هستند که به احتمال قوی گران قیمت هم خواهد بود ، پس برای مجاب کردن برنامه نویسان باید از آن حمایت بکنند . به نظر می آید که این سفارش سفارشی گران قیمت باشد و هر آن هم با کنار گذاشتن هر یک دلاری در برابر قیمت آن گران تر بشود و  Touch هم هر روزه با اجرای هدست های Rift به تاخیر می افتد .
Oculus هنوز هم برای دادن اطلاعات در مورد قیمت و نیز تاریخ دقیق ارائه محصول خود در خلال سخنرانی CTO John Carmack که اخیرا برگزار خواهد شد مهلت دارد . مطمئن باشید که گروه ما نیز در صورت رسیدن هر گونه اطلاعات جدید اخبار آن را در سایت قرار داده و شما را از اخبار مطلع خواهد نمود . با این وجود پیشنهاد می کنیم که زیاد هم منتظر نمانید .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

milad

شنبه, 13 آذر 1395

خودتم فهمیدی چی گفتی اولا این متن سمت و سوی درستی و اشاره نکرده بعدشم یعنی چه دسته های اوکولوس تاچ با اوکولوس ریفت اجرا نمی شن معلوم هست دارید چی میگید پس برا چی درسشون کردن خداییش حرفاتون فقط خنده آوره

پاسخ

ثبت نظر