گلس نانو دیاموند پروتکت، انقلابی در محافظ صفحه نمایش

گلس نانو دیاموند پروتکت، انقلابی در محافظ صفحه نمایش

گوشی هوشمند یکی از معمول‌ترین نیازهای همه ماست. محافظت از صفحه گوشی هم بسیار مهم است. بنابراین به محض خرید یک گوشی، همه ما گلس هم خریداری می‌کنیم تا از صفحه نمایش گوشی در برابر خط و خش و شکستن محافظت کنیم.

 

انواع محافظ صفحه نمایش موجود در بازار

گلس‌های مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله معمول‌ترین این گلس‌های می‌توانیم به گلس‌های شیشه‌ای، گلس فول صفحه سه بعدی دورچسب و گلس پلاستیکی اشاره کنیم.

گلس شیشه‌ای: گلس شیشه‌ای شفاف و صاف است بنابراین کیفیت صفحه نمایش را به خوبی حفظ می‌کند اما این نوع گلس به دلیل ضخامت، روی ظاهر گوشی تأثیر منفی می‌گذارد با این وجود قابلیت ضد ضربه خوبی دارند.

گلس پلاستیکی: این نوع گلس ضخامت بسیار کمی نسبت به گلس شیشه‌ای دارد بنابراین ظاهر گوشی را چندان تغییر نمی‌دهد. این نوع گلس به دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، راحت‌تر روی گوشی‌هایی که لبه منحنی دارند قرار می‌گیرند اما نصب این نوع گلس نیاز به کمی دقت دارد. یکی از مشکلات این نوع گلس، کدر بودن آن است که کمی روی کیفیت صفحه نمایش و رنگ‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

گلس فول صفحه سه بعدی دورچسب: این نوع گلس که با نام گلس 3D در بازار موجود است، تنها اطراف صفحه نمایش را می‌چسباند؛ بنابراین بعد از مدتی بین گلس و صفحه نمایش فاصله ایجاد شده و هوا می‌گیرد. بنابراین این نوع گلس هم ظاهر گوشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هم عملکرد خوبی ندارد.

 

گلس نانو دیاموند پروتکت، انقلابی در محافظ صفحه نمایش

در کنار همه انواع گلس‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، نوعی دیگری از گلس هم وجود دارد که کیفیت بسیار خوبی دارد. گلس دیاموند پروتکت (Diamond Protect)، گلسی است که مانند پوست دوم و بدون اینکه هیچ تأثیر منفی روی ظاهر گوشی بگذارد، روی آن نصب می‌شود.

گلس دیاموند پروتکت به لطف بهره بردن از فناوری نانو مایع، با استفاده از پارچه روی سطح نمایشگر قرار می‌گیرد و پس از خشک شدن کاملاً نامرئی می‌شود. این گلس نامرئی هیچ ضخامت محسوسی ندارد و ضخامت آن تنها حدود 100 نانومتر است بنابراین زیبایی ظاهری گوشی را هم تحت تأثیر قرار نداده، کیفیت نمایشگر را هم کاملاً حفظ می‌کند و هیچ درخشش یا انعکاس نوری را هم ایجاد نمی‌کند.

گلس Diamond Protect که ساخت کشور آلمان است، مقاومت صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش را تا 600 برابر افزایش می‌دهد.

 

ویژگی‌ها و مزایای گلس دیاموند پروتکت

علاوه بر ضخامت بسیار کم و نامرئی بودن، این گلس نانو مزایا و ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • به سادگی و به سرعت تمیز می‌شود
  • هیچ گونه حبابی روی صفحه نمایش ظاهر نمی‌شود
  • در برابر آب کاملاً مقاوم است
  • ضد باکتری و جرم است
  • در برابر ضربه کاملاً مقاوم است، مقاومت 600 درصدی
  • صد در صد نامرئی است

گذشته از ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم، این نوع گلس برای گوشی‌هایی که صفحه نمایش منحنی دارند (مثلاً آنر 8 لایت)، بسیار کاربردی است زیرا گلس‌های معمولی حدود یک سانتی‌متر از دور تا دور صفحه نمایش را پوشش نمی‌دهند و بالا می‌ایستند. بنابراین اگر گوشی شما هم این طور صفحه نمایشی دارد، خرید گلس دیاموند پروتکت یک راه حل بسیار مناسب است.

 

نحوه استفاده از گلس دیاموند پروتکت

درون جعبه این گلس شما شاهد سه بسته هستید. یک بسته که شامل تمیزکننده پارچه‌ سیاه رنگ با نام میکروفیبر است اما دو بسته دیگری اصل ماجرا هستند. همانطور که در تصویر می‌بینید این دو بسته با نام‌های Step 1 و Step 2 موجود هستند. مراحل نصب این محافظ صفحه نمایش به ترتیب زیر است:

1- در بسته Step 1 پارچه تمیزکننده قرار دارد که قبل از نصب گلس دیاموند پروتکت باید صفحه نمایش گوشی را کاملاً با آن تمیز کنید تا هیچ گرد و غباری روی آن نباشد.

2- سپس صبر کنید تا صفحه نمایش کاملاً خشک شود. حالا یک بار دیگر آن را با همان پارچه سیاه رنگ تمیز کنید به طوری که صفحه نمایش هیچ رطوبتی نداشته باشد.

3- حالا نوبت استفاده از بسته Step 2 است. محتویات بسته را خارج کرده و آرام و یکنواخت آن را روی صفحه نمایش بکشید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا دستمال Step 2 کاملاً خشک شود. فراموش نکنید که همه سطح صفحه نمایش را به خوبی و به صورت یکنواخت پوشش دهید.

4- حالا برای مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس دوباره با همان پارچه سیاه رنگ تمیز کنید تا سطح صفحه نمایش کاملاً تمیز و براق شود.

5- برای اینکه گلس Diamond Protect به سطح مقاومت 600 درصدی برسد باید حداقل 12 ساعت صبر کنید. بنابراین در این 12 ساعت ترجیحاً از گوشی خود استفاده نکنید و به هیچ عنوان از تمیزکننده‌ها هم روی آن استفاده نکنید.

محتوایات گلس دیاموند پروتکت

محتوایات گلس دیاموند پروتکت

 

کاربردهای گلس دیاموند پروتکت

گلس Diamond Protect تنها به صفحه نمایش گوشی محدود نمی‌شود بلکه به دلیل ماهیت مایع بودن آن و نحوه نصبش می‌توانید از این گلس در محصولات مختلفی مانند صفحه نمایش تبلت، ساعت هوشمند، عینک، دوربین و هر وسیله دیگری استفاده کنید.

 

سؤالات متداول

شاید بعد از خواندن این مطلب، مانند خود من سؤالات زیادی درباره این گلس در ذهن شما بیاید، سؤالاتی که جوابشان را در ادامه توضیح می‌دهیم.

1- این گلس در ابتدا مایع است، آیا هنگام استفاده از آن روی گوشی به حفره‌های روی صفحه نمایش آسیبی نمی‌رسد و مایع وارد آن‌ها نمی‌شود؟

خیر، این گلس به دلیل استفاده از فناوری نانو کاملاً لغزنده است و به هیچ عنوان در این حفره‌ها وارد نمی‌شود.

 

2- آیا برای گوشی‌های مختلف باید نوع مشخصی از این گلس را تهیه کنیم؟

خیر، به دلیل مایع بودن، این گلس اصلاً محدودیتی ندارد و روی هر نوع صفحه نمایشی کاملاً راحت فیکس می‌شود.

 

3- آیا می‌توان این گلس را از روی گوشی برداشت؟

اول باید بگویم دلیلی ندارد که بخواهید گلس را بردارید زیرا خط و خشی نمی‌گیرد اما در صورتی که به دلیل می‌خواستید این کار را بکنید کافی سطح گوشی را با الکل پاک کنید. این سؤال خود یک نکته نهفته هم دارد، برای اینکه گلس شما از بین نرود به هیچ عنوان با الکل تمیز نکنید.

 

تست فیسیت از این گلس

ما برای اینکه از مقاومت این گلس مطلع شویم یک نمونه را امتحان کردیم. درواقع با یک چاقو روی صفحه نمایش گوشی که با گلس Diamond Protect محافظت شده بود ضربه وارد کردیم و شاهد خش‌های بسیار کوچکی بودیم که بعد از تمیز کردن آن با پارچه مشکی، این خش برطرف شد. این در حالی است که همین عمل را روی یک گلس شیشه‌ای معمولی و با همان شدت هم انجام دادیم اما گلس به کلی شکست.

 

خرید گلس دیاموند پروتکت

اگر قصد خرید گلس دیاموند پروتکت را دارید باید بگوییم قیمت آن در فروشگاه‌های اینترنتی (در زمان نگارش این مطلب) در حدود 150 هزار تومان است اما در بازار معمولی حتی با قیمت حدود 250 هزار تومان هم مواجه شده‌ایم.

 

اگر سؤال دیگری درباره این نوع گلس دارید مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ دهیم.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


9 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

باران

شنبه, 27 مهر 1398

عرض ادب استاد عزیز

بنده همین مایع بادستگاه مخصوص استفاده کردم اما متاسفانه چن روز بعدصفحه نمایش گوشیم خراش وخش برداشت موندم چکارکنم با کلی بدبختی این گوشی خریدم

پاسخ

رضا حریری

سه‌شنبه, 02 اردیبهشت 1399

سرکار خانم، درود. من هم مدتهاست هم مارک اسیجن، و هم این مارک که شما گذاشتید را استفاده کرده ام. اسپیجن بهتر بود ولی در هر دو حالت روی گوشیم خش افتاد و متوجه شدم از زیپ پلاستیکی جیب شلوارم است. یهنی زیپ جیب که پلاستیکی است و حتی فلز نیست، روی صفحه ام خط انداخت. عاقبت گلس مارک بوف خریدم که بسیار راضی ام و فقط کمی رنگ را عوض میکند. آ نقدر کم که میتوان نادیده گرفت. برای گوشی نوت ۱۰ پلاسم اینبار شیشه یو وی گرفتم که چسب یو وی دارد. خوبست فقط گاهی حباب میگیرد که حباب را با فشار از زیر آن خارج میکنم و قطره ای چسب مایع یو وی استفاده میکنم و تا مدتی جواب میدهد. خلاصه هر کدامشان یک جوری آدم را اذیت میکنند. من تابحال بیشتر از قیمت یک گوشی خرج گوشیهای نوت۵ و ۸ و ۱۰ کرده تم برای محافظ و از هیچکدام بقدر محافظ بوف اصل امریکایی راضی نبوده ام.

پاسخ

ARSIN

سه‌شنبه, 23 اردیبهشت 1399

صفحه گوشیم‌نانو بود الان از دستم‌افتاد خرد شده ایا نانو شکسته یا صفحه‌گوشیم هست؟

پاسخ

محمد حسینی

شنبه, 28 تیر 1399

منم همین مشکل دارم

مبینا

چهارشنبه, 31 اردیبهشت 1399

گلس قطره ایی اصلا از گوشی محافظت نمیکنه من تازه زدم و پشیمونم پیشنهاد میکنم اصلا استفاده نکنید .میخوام بازم گلس شیشه ایی بندازم .
درکل انگار هیچ گلسی روی گوشی نیست فقط صفحه رو براق میکنه و هیچ کارایی نداره.

پاسخ

پوریا

یک‌شنبه, 26 مرداد 1399

موافقم کلاهبرداری بیش نیست من صبح انداختم غروب پاک کردم خیلیا گفتن خش میوفته شیشه ای انداختم

هادی

چهارشنبه, 07 خرداد 1399

سلام خانوم من رو گوشی نانو گذاشته بودم ولی بخاطر این روزها چند بار گوشی رو با الکل شسته بودم.الان حس میکنم که رو صفحه چند تا خط افتاده.خیلی حس بدی دارم.نمیدونستم که الکل صفحه رو پاک میکنه و محتفظ رو از بین میبره.حالا چکار باید انجام بدم.یعنی دیگه صفحه گوشی به فنا رفته؟

پاسخ

پدرام تاجران

شنبه, 03 آبان 1399

بنده هم همین مشکل رو دارم.
من هم نمیدونستم و با الکل پاک کردم و احساس میکنم خط افتاده روی گوشیم.

اگه بخوام تهیه کنم باید از کجا و چه مارکی بخرم که مطمئن باشم اصله؟

Atieh

چهارشنبه, 29 بهمن 1399

سلام خسته نباشید
من از گلس یو وی استفاده کردم الان بعد از یک ماه حدودا یه حلال کوچیک گوشه صفحه نمایش ایجاد شده آیا امکانش هست که وسیع تر بشه و کل صفحه نمایش رو در بر بگیره ؟

پاسخ

ثبت نظر