گوگل پلاس، شبکه اجتماعی شکست‌خورده گوگل، در فروردین 98 تعطیل می‌شود

گوگل پلاس، شبکه اجتماعی شکست‌خورده گوگل، در فروردین 98 تعطیل می‌شود

به دلیل یک باگ امنیتی، اطلاعات 52.5 میلیون کاربر گوگل پلاس به صورت بالقوه در معرض خطر قرار گرفته است. از این رو گوگل تصمیم گرفته است زودتر از موعدی که پیش‌تر تعیین کرده بود، گوگل پلاس را تعطیل کند.

در ماه مارس بود که گوگل متوجه باگی شد که به توسعه دهندگان سو استفاده کن، فرصت می‌داد تا داده‌های صدها میلیون کاربر را جمع‌آوری کنند. از این رو گوگل تصمیم گرفت تا در آگوست 2019 شبکه اجتماعی شکست‌خورده خود را تعطیل کند. حالا اما به دلیل این باگ و فاش اطلاعات 52.5 میلیون کارها، قرار شده که از آوریل 2019 یعنی فروردین 98 گوگل پلاس کاملاً تعطیل شود. از این رو گوگل طی سه ماه آینده همه APIهای گوگل پلاس را تعطیل خواهد کرد. با این حال گوگل از پیامدهای تعطیلی APIها کاملاً آگاه است اما بیشتر از هر چیزی به حفاظت از داده‌های کاربران اهمیت می‌دهد.

حالا گوگل خبر داده است که تعدادی از کاربران به واسطه یک آپدیت نرم افزاری تحت تأثیر یک باگ قرار گرفته‌اند. البته گوگل اعلام کرده است که هیچ شخص ثالثی سیستم‌های گوگل را به خطر نیانداخته است و هیچ مدرکی هم وجود ندارد که نشان دهد توسعه‌دهنده‌ای از اطلاعات کاربران سو استفاده کرده است.

اطلاعاتی که ممکن است به واسطه این باگ افشا شده باشند عبارت‌اند از نام کاربری، جنسیت، تاریخ تولد و سن، مهارت‌ها، وضعیت اشتغال و... . البته نگران داده‌های حیاتی‌تر مانند شماره ملی، رمزهای عبور، داده‌های مالی و... نباشید زیرا این اطلاعات فاش نشده است.

البته ناگفته نماند که تنها نسخه مصرفی گوگل پلاس تعطیل شده است اما گوگل قصد دارد همچنان برای نسخه تجاری سرمایه‌گذاری کند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: venturebeat


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر