نسخه جدید مرورگر اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

نسخه جدید مرورگر اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

نسخه جدید مرورگر اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد. این مرورگر از موتور رندر کرومیوم بهره خواهد برد.

همین چند روز پیش بود که مایکروسافت بالاخره پس از سه سال شکست مرورگر اج را پذیرفت و از عرضه مرورگری مبتنی بر کروم، در سال 2019 خبر داد. گویا مایکروسافت در نظر دارد تا به جای استفاده از موتور رندر EdgeHTML، از موتور رندر کرومیوم استفاده کند.

از همان زمان یک سؤال مطرح شد: آیا این مرورگر مبتنی بر کروم مایکروسافت از افزونه‌های کروم هم پشتیبانی خواهد کرد یا خیر؟ گویا جواب بله است.

کایل آلدن، مدیر پروژه اج در وب سایت ردیت توضیحاتی داده است که نشان می‌دهد مرورگر جدید مایکروسافت از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهند کرد. یعنی می‌توانید افزونه‌های کروم را روی این مرورگر جدید مایکروسافت هم نصب کنید. البته باید بگوییم که مایکروسافت اعلام کرده است که قصد پشتیبانی از افزونه‌ها را دارد بنابراین ممکن است کمی بعدتر از عرضه این مرورگر این قابلیت به آن اضافه شود.

از جمله سایر ویژگی‌هایی که درباره این مرورگر می‌دانیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به گفته مایکروسافت کاربران می‌توانند وب اپلیکیشن‌های پیشرو (PWA؛ اپلیکیشن‌هایی که مانند اپلیکیشن‌های معمولی هستند اما تحت وب اجرا می‌شوند، مانند فوتوز، مپس و...) را از طریق مرورگر اج نصب کنند.
  • اپلیکیشن‌های پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP) که مبتنی بر موتورهای رندر EdgeHTML و Chakra هستند، همچنان پشتیبانی خواهند شد و مایکروسافت قصد عدم پشتیبانی از آن‌ها را ندارد. البته از WebView جدیدی استفاده خواهد شد.
  • ضمناً مایکروسافت اعلام کرده است که مرورگر جدیدش را به همه دستگاه‌هایش مانند ایکس باکس خواهد آورد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: thenextweb و mashable


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میلاد

پنج‌شنبه, 22 آذر 1397

خیلی خوب میشه. یه چیزی میشه مثل اپرا. الان اپرا روی کرومیوم هست و افزونه های کروم رو ساپورت میکنه با این فرق که اپرا خیلی عالی و سبک و پرامکانات و قشنگ تر از خود کروم هست.

پاسخ

ثبت نظر