سومین کنفرانس تجربه کاربری، تجربه‌ای تکرار نشدنی (روز دوم)

سومین کنفرانس تجربه کاربری، تجربه‌ای تکرار نشدنی (روز دوم)

سومین کنفرانس تجربه کاربری، تجربه‌ای تکرار نشدنی (روز دوم).

سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز را هم بالاخره به پایان رسید. در کنار تجربه عالی که در روز اول کنفرانس داشتیم، در تاریخ 22 آذرماه 97، دومین روز کنفرانس تجربه کاربری شیراز برگزار شد.

همان‌طور که روز اول سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز را دفترچه شکیل و کاربردی آن شروع شد، برای دومین روز هم ایده جدیدی در نظر گرفته شده بود، کتاب‌های یک صفحه زیبا با داستان‌های معنا دار.

کتاب‌های یک صفحه‌ای_ سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

کتاب‌های یک صفحه‌ای_ سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

روز دوم سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با ارائه جواد سلیمی با موضوع "تئوری شگفت‌انگیز قرن" شروع شد و این ارائه نهایتاً با کلامی از پروفسور جوزف پاین، نظریه پرداز اقتصادی تجربه، برای مردم ایران و سایر کشورهای در حال توسعه به پایان رسید.

پیشنهاد پروفسور جوزف پاین

پیشنهاد پروفسور جوزف پاین

 

مقالات مرتبط:

بوت استرپینگ، روشی کارآمد برای استارتاپ‌هایی که سرمایه‌گذار ندارند

 

صمد خطیبی، کنفرانس را با موضوع بازی و همزیستی پیش برد. به اعتقاد وی اولین قدم شناخت مخاطب هدف از نظر جنسیت، سن، طبقه اجتماعی و... است، سپس به موضوع پیدا کردن مخاطب می‌رسیم. در قدم بعدی باید دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و... را در نظر بگیرید، سپس باید با استفاده از ابزارهای مختلف مانند عکس، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی پلتفرم خودتان را تبلیغ کنید و نهایتاً باید به نحوی اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

مینا نیازی ارائه سوم را با موضوع نقش مغز در طراحی تجربه کاربری به عهده داشت که حضار کنفرانس استقبال زیادی از آن کردند. به اعتقاد او اینکه مغز ما چطور کار می‌کند و اطلاعات را پردازش می‌کند مسائلی مهمی هستند که طراحان به تجربه کاربری در ساخت محصول و ایجاد یک تجربه دلچسب کمک زیادی می‌کند.شاید این مسئله از نظر بسیاری از طراحان تجربه کاربری دور بماند اما باید نکات ساده اما حیاتی مانند توجه به تصویر، استفاده از فونت ساده، justify بودن متن، ساده‌نویسی و جلوگیری از ابهام، گیمیفیکیشن و... را در نظر بگیریم.

ارائه بعدی توسط محسن مولایی نصب و با موضوع قبیله سازی تجربه‌ای باستانی در نسل هزاره بود. در این ارائه با مسئله اشاره شد که محصول باید بتواند با نسل‌های مختلف ارتباط برقرار کند. در قدم بعدی باید با استفاده از ابزارهای ساده‌ای همچون دکمه‌های Call to action و همچنین عرضه پاداش‌هایی مناسب مثل کد تخفیف و... مخاطب را به قبیله خودمان بیاوریم.

بعد از این ارائه و صرف نهار، کنفرانس با ارائه تینا نبی زاده، فعال در حوزه UX در بخش BA&PM در دیجیکالا و با موضوع "چگونه یک مبلغ خوب UX در یک سازمان باشیم" کنفرانس را ادامه داد. به اعتقاد او یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در سازمان‌های مختلف برای طراحان تجربه کاربری، معرفی و پذیرش درست تجربه کاربری است. تینا نبی زاده به عنوان یکی از افراد حرفه‌ای در حوزه تجربه کاربری، تجربیات چند ساله خود از حضور در تیم‌های تجربه کاربری در شرکت‌های بزرگی همچون دیجیکالا را در اختیار حضار قرار داد.

سامان موسوی ارائه بعدی سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز را با موضوع رابط کاربری برای ترغیب سالمندان و کم توانان را برعهده داشت. به اعتقاد وی طراحی خوب محصول به گونه‌ای است که هر کسی بدون توجه به محدودیت‌های خود بتواند به سادگی از آن استفاده کند و به عبارتی محصول باید دارای طراحی Universal باشد. نهایتاً مراسم اصلی سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با ارائه سهراب مستقیم و با موضوع روانشناسی اجتماعی برای طراحان به پایان رسید.

بعد از یک پذیرایی کوتاه و فرصتی برای شبکه سازی، اختتامیه سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با سخنی کوتاه از سمت تیم اجرایی کنفرانس به پایان رسید.

پیشنهاد می‌کنیم گزارش روز اول سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز را هم بخوانید.

اگر در این کنفرانس حضور داشته‌اید می‌توانید نظرات خود درباره این کنفرانس را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

اولین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز

دومین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

هفتاد و چهارمین نشست تجربه کاربری شیراز برگزار شد

هفتاد و سومین نشست تجربه کاربری شیراز با موضوع UX Agile برگزار شد

هفتاد و دومین نشست تجربه کاربری شیراز برگزار شد

بوت استرپینگ، روشی کارآمد برای استارتاپ‌هایی که سرمایه‌گذار ندارند

 

گزارش تصویری از سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز_ اختتامیه

سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز_ اختتامیه

 

تیم اجرایی و سخنران‌ها

تیم اجرایی و سخنران‌ها

 

ترکیب UX shiraz با طرح روی کارت حضور در کنفرانس

ترکیب UX shiraz با طرح روی کارت حضور در کنفرانس

 

موسس تجربه کاربری شیراز در کنار حضار و البته خبرنگار فیسیت

موسس تجربه کاربری شیراز در کنار حضار و البته خبرنگار فیسیت

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر