نظرسنجی: چه عاملی باعث موفقیت پیام رسان‌های بومی خواهد شد؟

نظرسنجی: چه عاملی باعث موفقیت پیام رسان‌های بومی خواهد شد؟

مدت‌هاست که موضوع پیام رسان‌های خارجی و بومی موضوع داغی در حوزه فناوری اطلاعات در کشور هستند. طی بیش از 9 ماه گذشته، در پی فیلترینگ تلگرام، حمایت‌های بسیاری از پیام رسان‌های داخلی صورت گرفت از جمله ارائه اینترنت با هزینه کمتر. با وجود این حمایت‌ها، بعد از این مدت اعلام شد که تنها دو پیام رسان داخلی باز هم تحت حمایت قرار خواهند کرد. به عبارتی بقیه پیام رسان‌ها از گردونه حمایت خارج شدند و خود نشان از عدم موفقیت آن‌ها دارد.

 

اخبار مرتبط:

قیف حمایتی از پیام رسان‌های بومی کوچک‌تر شد

فیلترینگ بزرگ‌ترین خودتحریمی است

طرح جدید مجلس: مجازات حبس برای ایجاد کانال یا گروه بدون مجوز در پیام‌ رسان‌ها

 

حالا حمید فتاحی، ‏‏معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، نظرسنجی را در توییتر به راه انداخته است. وی در این نظر سنجی از مردم خواسته‌ است که نظرشان درباره عاملی که می‌تواند باعث موفقیت پیام رسان‌های داخلی شود را اعلام کنند.

این نظرسنجی و توییت حمید فتاحی به صورت زیر بوده است:

به نظر شما كدام گزینه می‌تواند عامل اصلی موفقيت پيام رسان‌های داخلی شود؟ قطعاً شنیدن #نظر_مردم به عنوان کاربران پیام‌رسان‌ها راهگشاتر از تعيين تكليف‌های دستوری است، پس بياييد با #بازنشر اين توئيت، از نظر ديگر شهروندان مطلع شويم.

  • حمایت‌های مالی دولت 2%
  • فيلتر پيام رسان‌های خارجی 4%
  • اعتماد عمومی مردم 74%
  • توسعه فنی مناسب پیام رسان 20%

 

این نظرسنجی تا فردا همچنان ادامه دارد اما تا کنون رأی‌های بالا به هر یک از گزینه‌های مطرح شده داده شده است. با این اوصاف مشخص است که اغلب مردم با فیلترینگ به هیچ عنوان موافق نیستند در عوض به اعتقاد آن‌ها اعتماد عمومی همان مشکلی است که باعث شده است پیام رسان‌های بومی در بین مردم همه گیر نشوند. بعد از اعتماد عمومی، به نظر مردم توسعه فنی مناسب پیام رسان‌ها مسئله‌ای است که باعث موفقیت پیام رسان‌های می‌شود.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما مشکل اصلی که باعث همه گیر نشدن پیام رسان‌های بومی در بین مردم می‌شود چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دانیال

یک‌شنبه, 25 آذر 1397

به نظر من دولت حمایت نمیکند .

پاسخ

ثبت نظر