استارتاپ‌ها حمایت می‌شوند؛ بخش‌نامه حمایت از استارتاپ‌ها در برابر فیلترینگ

استارتاپ‌ها حمایت می‌شوند؛ بخش‌نامه حمایت از استارتاپ‌ها در برابر فیلترینگ

دی ماه سال 96 بود که برخی از وب سایت‌ها و کسب و کارهای آنلاین پس از دریافت ایمیلی، فیلتر شدند. دلیل این فیلترینگ، انتشار محتوای مجرمانه بود و گویا از صاحبان وب سایت‌ها خواسته شده بود تا این محتوا حذف شود. در این بین بعضی از وب سایت‌ها مدعی بودند که ایمیلی مبنی بر اخطار دریافت نکرده‌اند و با یک فیلترینگ بدون اخطار قبلی مواجه بوده‌اند.

 

اخبار مرتبط:

فیلترینگ اشتباهی اسنپ تریپ به قیمت زیان 2 میلیارد تومانی هتل‌ها تمام شد

فیلترینگ بی‌دلیل استارتاپ‌ها، برنامه آخر هفته‌های کشور!

 

در همان زمان که موج فیلترینگ به استارتاپ‌های نوپا رسید، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داد که در آینده یک کارگروه تشکیل خواهد داد که شکایت بخش دولتی از کسب و کارهای نوپا را قبل از طرح در مراجعی مانند قوه قضاییه، مورد بررسی قرار دهد.

حالا که حدود یک سال از این ماجرا می‌گذرد، معاون حقوقی رئیس جمهور بخش‌نامه حمایت از استارتاپ‌ها در برابر فیلترینگ را ابلاغ کرده است که بنا به آن بدنه دولت نمی‌تواند به صورت مستقیم، با شکایت از استارتاپ‌ها، درخواست فیلترینگ آن‌ها را بدهد.

بخش نامه حمایت از استارتاپ‌ها در برابر فیلترینگ به این صورت است:

بخشنامه به کلیه‌ی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی:

در اجرای تصویب‌نامه‌ی شماره‌ی ۵۴۹۹۱/۲۲۸۴۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۳ هيأت وزیران و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای قانونی که در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرند و کاهش موانع این‌گونه فعالیت‌ها و ایجاد سازوکار اجرایی مناسب برای ادامه و رونق این نوع کارها و ایجاد وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مدیریت مشکلات حقوقی ناشی از گسترش این نوع فعالیت‌ها، «شیوه‌نامه‌ی تشکیل و نحوه‌ی عمل کارگروه کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی از طریق سامان‌دهی و کاهش شکایت دستگاه‌ها به طرفیت آن‌ها» که به تصویب کارگروه مربوطه رسیده است، متشکل بر (۱۳) ماده و دو تبصره جهت اجرا، ابلاغ می‌گردد.

به واسطه این بخش نامه امید داریم که دغدغه فیلترینگ‌های بدون اخطار قبلی به کلی از بین برود.

 

مقالات مرتبط:

بوت استرپینگ، روشی کارآمد برای استارتاپ‌هایی که سرمایه‌گذار ندارند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: eghtesadonline


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر