بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام!

فیلترینگ-هوشمند-اینستاگرام_1541760426.jpg

برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف مدت‌هاست که با موضوع فیلترینگ و یا تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما فیلترینگ در ایران با تلگرام بیش از هر زمان دیگری مطرح شد؛ پیام رسانی که در زمان فیلترینگ 40 میلیون کاربر ایرانی داشت.

حالا که حدود 9 ماه از فیلترینگ تلگرام می‌گذرد، اخباری درباره فیلترینگ اینستاگرام هم به گوش می‌رسد که البته رسمی نیستند و گفته می‌شود که این موضوع هنوز مطرح نشده است.

در این شرایط سید جمال هادیان، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات خبر داده است که درخواست بسته‌ی اینترنتی را دارد که به واسطه آن دسترسی به اینستاگرام ممکن نیست! به گفته او این پیشنهاد هیچ ارتباطی با فیلترینگ اینستاگرام ندارد.

اخبار مرتبط:

فیلترینگ در روزهای آینده شدیدتر خواهد شد

فیلترینگ اشتباهی اسنپ تریپ به قیمت زیان 2 میلیارد تومانی هتل‌ها تمام شد

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم طی نامه‌ای ارائه‌ی این چنین سرویس و بسته اینترنتی را پیشنهاد داده است. وی در این نامه چنین نوشته است:

با عنایت به ضرورت صیانت از فرهنگ اسلامی - ایرانی، حفاظت از حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی، مقتضی است با قید فوریت، ترتیبی اتخاذ نمایید تا بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت، بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام تهیه و در لیست بسته‌های فروش آن شرکت قرار بگیرد.

سید جمال هادیان، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر خود درباره محرمانگی این نامه چنین توضیح داده است:

درباره‌ی نامه‌ی زیر پرسیده‌اید. این نامه محرمانگی ندارد و به صادرکننده تذکر داده شده است. ماجرا به ابلاغیه‌ی مرکز ملی فضای مجازی بازمی‌گردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواسته‌اند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانواده‌ای بسته‌ی اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد. #گزارش_به_مردم

توضیح سید جمال هادیان درباره محرمانگی نامه ارائه بسته اینترنتی با محدودیت اینستاگرام

از این نامه چنین برداشت می‌شود که قرار نیست بسته‌های عادی حذف شوند بلکه قرار است بسته‌های با ویژگی خاص عدم دسترسی به اینستاگرام در اختیار کاربران قرار بگیرد. احتمالا مصرف این نوع بسته بیشتر برای والدینی خواهد بود که تمایلی به استفاده فرزندانشان از اینستاگرام ندارند. هنوز نمی‌دانیم که اگر حین استفاده از این بسته‌ها، از فیلترشکن استفاده شود آیا دسترسی به اینستاگرام مقدور است یا خیر؛ اما اگر چنین باشد شاید این بسته خود باعث رواج فیلترشکن در بین نوجوانان باشد.

آیا شما با ارائه چنین بسته‌ی اینترنتی موافق هستید؟ نظرات خود درباره این طرح را با ما و سایر کاربران فیسیت مطرح کنید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Reza

جمعه, 07 دی 1397

اشتباه ضرب در اشتباه =؟؟؟!!!

پاسخ

ثبت نظر