ویندوز شما به درستی نصب نمی‌شود؟ 5 روش برای حل مشکلات معمول نصب ویندوز

ویندوز شما به درستی نصب نمی‌شود؟ 5 روش برای حل مشکلات معمول نصب ویندوز

نصب کردن سیستم عامل جدید تجربه‌ی جذابی است اما اگر مشکلات بزرگی طی این روند برای ما پیش بیاید حسابی می‌تواند اعصابمان را خرد کند. 

اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. به خاطر تفاوت در مشکلات نصب ویندوز ما نمی‌توانیم یک راه حل کلی به شما بدهیم. اما در عوض می‌توانید این چند روش را متحان کنید. این پنج دلیل معمول‌ترین مشکلات هنگام نصب ویندوزند که به راحتی قابل رفع هستند. 

 

1- دستگاه‌های اکسترنال را که مورد نیاز نیستند قطع کنید 

ویندوز 10

 

این روش ساده را همیشه باید امتحان کنید. اگر ویندوز به درستی نصب نمی‌شود هر سخت‌افزاری را که با کامپیوتر شما متصل است و به آن نیاز ندارید را قطع کنید. 

البته موس، صفحه کلید و مانیتور را لازم نیست قطع کنید. اما هدفون، درایوهای فلش، کنترل‌گرهای بازی، گوشی یا هر لوازم جانبی مشابهی را قطع کنید. پس از این که کارتان تمام شد می‌توانید آن‌ها را دوباره نصب کنید. 

 

2- بهینه سازی روند نصب 

اگر در حال نصب یک نسخه‌ی جدید ویندوز روی یک نسخه‎ی موجود هستید ممکن است در طی روند نصب به چند مشکل بربخورید. 

اول این که باید حتماً فضای ذخیره‌سازی به اندازه کافی داشته باشید. ویندوز 10، 32 بیت نیاز به 16 گیگابایت و 64 بیت نیاز به 32 گیگابایت فضای خالی دارد. می‌توانید یک ابزار مانند TreeSize نصب کنید تا ببینید که کدام برنامه یا فایل بیشترین فضا را در دستگاه شما پر کرده و کمی فضا خالی کنید. 

نمی‌دانید تفاوت ویندوز 32 بیت و 64 بیت چیست؟ اینجا را کلیک کنید.

همه‌ی آپدیت‌های ویندوز موجود را اجرا کنید. شاید مایکروسافت مشکل شما را در یکی از آپدیت‌هایی که اجرا نکرده‌اید منتشر کرده باشد. 

درضمن همه‌ی آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌ها را غیرفعال کنید. هنگام نصب ویندوز ممکن است ابزارهای امنیتی مزاحم کارتان شوند. درضمن کامپیوتر خود را حتماً ریستارت کنید تا باگ‌های موقتی از بین بروند. 

در نهایت روی ویندوز10 با استفاده از  Settings > Update & Security > Troubleshoot > Windows Update به ترابل‌شوتر ویندوز آپدیت بروید. البته ممکن است این کار هیچ مشکلی را حل نکند اما به هرحال باید آن را امتحان کنید. 

 

3- مشکلات نصب مدیا را چک کنید 

ویندوز 10

 

ابزار ساخت مدیا ویندوز10 تقریباً نصب آن را روی هر کامپیوتری ممکن ساخته است. با این حال هنگام استفاده از آن ممکن است به مشکلاتی بربخورید. 

ممکن است فایل‌های اینستالر هنگام ایجاد خراب شوند. اگر این مشکل پیش آمد باید یک اینستالر جدید ایجاد کنید چرا که تعمیر آن تقریباً ممکن نیست. 

اگر اینستالر جدید شما هم کار نکرد به احتمال زیاد مشکل سخت‌افزاری دارید. از یک درایو USB یا دیسک دیگر استفاده کنید. درضمن ممکن است درگاه  USB یا دی‌وی‌دی شما مشکل داشته باشد. 

 

4- فایل‌های خراب را تعمیر کنید 

ممکن است که یک فایل خراب روی سیستم موجود شما نصب ویندوز را با مشکل مواجه می‌کند. برای اسکن و رفع این مشکل روی دکمه شروع کلیک راست کرده و Windows PowerShell (Admin) یا Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید. سپس فرمان زیر را اجرا کنید: 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

 

سپس برای چک کردن فایل سیستم فرمان زیر را اجرا کنید:

sfc /scannow

وقتی که این کار را انجام دادید دوباره روند نصب را امتحان کنید. 

 

5- مشخصات کامپیوتر خود را چک کنید 

ویندوز10 برای نصب به یک سری حداقل‌ها نیاز دارد. تقریباً هیچ کامپیوتر مدرنی با این مشخصات مشکل ندارد اما اگر قصد نصب ویندوز روی یک کامپیوتر قدیمی‌تر را دارید ممکن است به مشکل بربخورید. 

پردازنده‌ی شما باید حداقل سرعت 1 گیگاهرتز را داشته باشد. نسخه‌ی 32 بیت ویندوز10 نیازمند حداقل 1 گیگابایت رم و نسخه‌ی 64 بیت نیازمند 2 گیگابایت است. درضمن باید حتماً نسخه‌ی 32 یا 64 بیت مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر کامپیوتر شما این حداقل‌ها را ندارد باید یک کامپیوتر جدید بخرید. ویندوز10 بدون این حداقل‌ها به درستی اجرا نمی‌شود. 

 

رفع مشکل نصب ویندوز با استفاده از کد خطاها

 

گاهی وقت‌ها ویندوز اینستالر با کدهای خاصی به مشکل برمی‌خورد. در اینجا بعضی از این کدها، معنی آن‌ها و روش رفع مشکل آن‌ها را به شما می‌گوییم. 

 

خطاهایی که با 0xC1900101 شروع می‌شوند 

هر خطایی که با این کد شروع شود مرتبط با درایورهاست. همانطور که گفتیم هر دستگاه خارجی را از کامپیوتر جدا کنید. درایورها را آپدیت کنید و پردازنده و گرافیک را چک کنید.

درضمن روی دکمه شروع کلیک کرده و در منوی باز شده گزینه‌ی  Device Manager را انتخاب کنید. هر دستگاهی که یک علامت تعجب زرد کنارش است را انتخاب کنید. این درایورها را آپدیت کرده و یا اگر آن‌ها را لازم ندارید حذفشان کنید. سپس دوباره ویندوز را نصب کنید. 

ویندوز 10

 

خطای 0x80200056

این خطا معمولاً به این معنی است که روند آپدیت به خاطر مشکل باتری به مشکل برخورده است. وقتی که دوباره روند نصب را شروع کردید حتماً کامپیوتر خود را به برق متصل کنید. اگر لپ‌تاپ دارید حتماً آن را به شارژ بزنید و اگر امکان قطع برق وجود دارید ویندوز نصب نکنید. 

 

خطای 0xC1900208 – 0x4000C

اگر این خطا را دیدید به احتمال زیاد یک اپلیکیشن ناسازگار روی کامپیوتر خود دارید که روند نصب را با مشکل روبه‌رو کرده است. هر اپلیکیشن قدیمی که باقی مانده را حذف کرده و دوباره امتحان کنید. 

 

خطای  0x800F0922

این خطا زمانی ظاهر می‌شود که کامپیوتر شما نمی‌تواند به سرورهای ویندوز آپدیت متصل شود. اگر  VPN دارید آن را حذف کنید  و در صورت امکان از یک اینترنت پرسرعت استفاده کنید. 

 

پیام‌های خطای عمومی 

 

 

پیام‌های خطا مثل We couldn’t complete the updates. Undoing changes. Don’t turn off your computer و Failure configuring Windows Updates و Reverting changes اطلاعات خاصی به شما نمی‌دهند. 

برای این که بفهمید مشکل کجاست در منو شروع update history را یافته و View update history را انتخاب کنید. ببینید در کجا مشکلی وجود داشته، چه کد خطایی می‌بینید و اگر نمی‌دانید آن را در گوگل جست‌وجو کنید. 

 

نصب ویندوز آسان است 

متأسفانه این که بتوانید به راحتی خطاهای نصب ویندوز را مشکل‌یابی کنید کار راحتی نیست. اما خبر خوب این است که بیشتر مواقع مشکل یکی از همین موارد است و به راحتی قابل حل است. 

مقالات مرتبط:

آموزش پارتیشن بندی هارد از طریق ویندوز

بالاخره آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 در دسترس همه کاربران قرار گرفت

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

nafas

پنج‌شنبه, 23 آبان 1398

سلام ن هی مشکلی دارم خیلی گیرم لطفا کمکم کنید نم دارم ویندوز نصب میکنم ولی تو getting file ready تو بخش setup تا 95 درصد میره ولی از اون جا به بعد استپ میکنهدیگه ادامه نمیده یه بار قطع کردم از اول رفتم ولی جواب نداد تا حالا خیل ویندوز نصب کدرم هیچ کردوم اینجوری نشده بود
خیلی ممنون میشم جوابمو بدین

پاسخ

علی

جمعه, 26 اردیبهشت 1399

سلام وقتی مراحل نصب وینوز 10 را انجام انجاممیدهم ویندوز روی درایور ها نصب نمشه

Amir

دوشنبه, 20 مرداد 1399

پیروزی ازان ماست نصب کردم

پاسخ

حسن

جمعه, 08 اسفند 1399

سلام کامپیوتر من دوتا بوق میزنه ولی بالا نمیاد میخام ویندوز نصب کنم ولی هرچی دلیت میزنم بازم بالا نمیاد

پاسخ

ثبت نظر