رکوردشکنی هواوی با فروش بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی در سال 2018

رکوردشکنی هواوی با فروش بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی در سال 2018

هواوی، کمپانی که سال‌هاست در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد، چند سالی است که به حوزه تولید گوشی‌های هوشمند هم پای گذاشته است و به خوبی هم در این حوزه پیشرفت کرده است تاجایی که این کمپانی چینی قدرتمند، در سال 2018 موفق شد با پشت سر گذاشتن اپل، عنوان دومین کمپانی تولید کننده گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد.

حالا که به پایان سال 2018 تنها چند روز باقی است، هواوی آمار فروش خود در این سال را منتشر کرده است که با رقم فروش 200 میلیون گوشی هوشمند هواوی رو به رو هستیم. به گفته خود هواوی اصلی‌ترین دلیل چنین فروش عالی در سال 2018، کیفیت و عملکرد عالی گوشی‌های پی 20، آنر 10 و میت 20 بوده است.

 

مقالات مرتبط:

هواوی میت 20 و میت 20 پرو، پرچمداران 2018 هواوی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز رونمایی شدند

 

هواوی طی سال‌های اخیر به شدت در حوزه گوشی‌های هوشمند پیشرفت کرده است. درواقع در سال 2010 هواوی تنها موفق شده بود که 3 میلیون گوشی را به فروش برساند. این رقم در سال 2017 به 153 میلیون گوشی رسیده بود و حالا در سال 2018 هواوی با رشد 7 میلیونی در فروش گوشی طی یک سال اخیر همراه است.

 

آمریکا، چالشی بزرگ بر سر راه پیشرفت هواوی

هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دیگر در بازار جهانی حکم یک تازه‌کار را ندارد بلکه توانسته‌ است از این شرایط فاصله بگیرد و خود را در جمع سه کمپانی برتر تولیدکننده گوشی در سراسر دنیا قرار دهد.

البته نمی‌توانیم چالش‌هایی که اخیرا برای این کمپانی چینی مطرح شده است را نادیده بگیریم، چالش‌هایی که اغلب آمریکا نقش اصلی آن را بازی می‌کند. برای نمونه چندی پیش آمریکا نه تنها از شهروندانش خواست تا سراغ خرید محصولات هواوی نروند، بلکه به متحدانش هم توصیه کرد تا از تجهیزات شبکه هواوی استفاده نکنند چراکه به اعتقاد آمریکا، هواوی از کاربرانش جاسوسی کرده و اطلاعات آن‌ها را به دولت چین می‌فروشد!

گذشته از این موارد همین امسال بود که اپراتور موبایل AT&T قراردادش برای فروش گوشی میت 10 پرو را با هواوی لغو کرد که این موضوع به اینجا ختم نشد و سپس ورایزن، دیگر اپراتور بزرگ آمریکا هم همین تصمیم را گرفت.

 

اخبار مرتبط:

خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

 

چشم هواوی به دنبال جایگاه سامسونگ

به هر ترتیب هواوی با وجود همه این تحریم‌ها و سنگ اندازی‌ها موفق شده است حتی از پیش‌بینی خودش برای سال 2018 هم جلو بیفتد (هواوی انتظار فروش 180 میلیونی را داشت) و حالا در تلاش باشد تا در پایان سال 2019 با کنار زدن سامسونگ، جایگاه بزرگ‌ترین فروشنده گوشی در سراسر دنیا را به دست بیاورد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر