باگی در گوگل کروم باعث از کار افتادن ویندوز 10 می‌شود

باگی در گوگل کروم باعث از کار افتادن ویندوز 10 می‌شود

گوگل کروم در حال حاضر معروف‌ترین مرورگر در دنیاست که بیش از هر مرورگر دیگری در دسکتاپ استفاده می‌شود. البته باید بدانید که گوگل کروم از جهت دیگری هم معروف است، پایین آوردن سرعت کامپیوتر که نهایتا در مقایسه با سایر مرورگرها منجر به کاهش عمر باتری می‌شود.

حالا باگ جدیدی در گوگل کروم باعث از کار افتادن ویندوز 10 شده است. گویا این باگ که خود را در قالب یک پشتیبانی فنی جا می‌زند که باعث می‌شود گوگل کروم در یک لحظه از صد در صد مموری استفاده کند. این باگ در اصل یک کد جاوا اسکریپت را به سیستم وارد می‌کند که به واسطه آن یک لوپ درست شده و نمی‌توانید تب‌های مرورگر را ببندید.

گویا تنها راه خلاصی از این مشکل، خاتمه دادن به پردازش با استفاده از ctrl + alt + delete معروف است که باید بعد از انتخاب Task Manager، این فرآیند را خاتمه دهید. البته ناگفته نماند که تعدادی از افرادی که گرفتار این باگ شده‌اند آنقدرها هم خوش شانس نبوده‌اند که مشکل با task manager حل شود بلکه مجبور به خاموش کردن سیستم شده‌اند.

گفته می‌شود که صفحه پشتیبانی فنی به واسطه یک یک pop-up در صفحه باز می‌شود که مدعی است از سوی پشتیبانی ویندوز است و خود را به این شیوه معرفی می‌کند: support.Windows.com says. این pop-up می‌گوید که کامپیوتر ویندوز 10 شما به ویروس آلوده شده است که می‎‌تواند رمزهای عبور، تاریخچه جستجوها، اطلعات حساب بانکی و سایر اطلاعات شما را به سرقت برده و افشا کند.

باگی در گوگل کروم که منجر به از کار افتادن ویندوز 10 می‌شود

باگی در گوگل کروم که منجر به از کار افتادن ویندوز 10 می‌شود

 

این باگ به نحوی برنامه نویسی شده است که حتی با بستن این pop-up و یا انتخاب اینکه دیگر این صفحه نمایش داده نشود، باز هم برای کاربر به نمایش دربیاید. بنابراین این لوپ غیرقابل کنترل می‌شود و به همین شیوه تمام فضای دیسک را در دست گرفته و باعث از کار افتادن ویندوز می‌شود.

 

راه‌حل رفع این مشکل

اگر با چنین مشکلی در گوگل کروم مواجه شدید بهترین کار این است که به صورت دستی به برنامه گوگل کروم خاتمه بدهید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. Task manager را با راست کلیک روی تسک بار و فشردن همزمان دکمه‌های ctrl، alt و delete باز کنید.
  2. در task manager به تب Processes بروید.
  3. روی برنامه گوگل کروم که با نام GoogleChrome.exe نمایش داده می‌شود، کلیک کرده و در گوشه سمت راست پنجره گزینه End Task را بفشارید.

 

بیشتر بخوانید:

SandBox؛ ماشین مجازی تعبیه شده در ویندوز 10 برای تست برنامه‌ها

ویندوز 11، بازگشتی به دنیای ویندوز XP؛ آیا منتظر این ویندوز باشیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: BGR


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mob Melli

سه‌شنبه, 07 آبان 1398

این مطلب فکر کنم مال 5 سال پیشه

پاسخ

ثبت نظر