فید افقی اینستاگرام؛ باز طراحی که جنجال به پا کرد

فید افقی اینستاگرام؛ باز طراحی که جنجال به پا کرد

شب گذشته گزارشات زیادی از سوی کاربران منتشر شد که از تغییر ناگهانی فید اینستاگرام خبر می‌داد. گویا تنها برای چند دقیقه فید اینستاگرام به صورت افقی درآمده بود که باعث تعجب و البته انتقاد شدید کاربران شده بود.

به نظر می‌رسد اینستاگرام در سکوت خبری در حال راه اندازی و آزمایش فید افقی بوده است. البته ناگفته نماند که در ماه اکتبر اینستاگرام حالت مشابهی را برای بخش Explore آزمایش کرده بود. به هر ترتیب این تغییر ناگهانی شاید به دلیل عادت کردن کاربران، چندان برای آن‌ها خوشایند نبود و البته اینستاگرام هم به سرعت آن را به حالت اول درآورد.

 

فید افقی اینستاگرام چطور است

در فید افقی پست‌های افرادی که فالو کرده‌اید کاملا به صورت افقی نمایش داده می‌شود که با رفتن به چپ و راست می‌توانید آن‌ها را ببینید. به عبارتی در طراحی جدید دقیقا مانند آلبوم تصاویر در گوشی، در یک لحظه تنها می‌توانید یک پست را ببینید. در همان صفحه پست با پایین کشیدن صفحه می‌توانید کامنت‌های مربوط به آن را مشاهده کنید.

این طراحی باعث می‌شود تا دیگر نتوانیم با کشیدن صفحه به پایین و اسکرول کردن سریع پست‌های زیادی را از دست بدهیم.

اگر به تصویر توجه کنید می‌بینید که بالای صفحه یک خط وجود دارد که با رفتن به پست بعدی جا به جا می‌شود. به عبارتی این حالت را می‌توانیم به یک استوری بزرگ از همه پست‌های تشبیه کنیم.

مسئله دیگر در طراحی فید افقی به استوری‌های برمی‌گردد. گویا در فید افقی اینستاگرام نیازی نیست تا برای دیدن استوری‌ها به بالای صفحه بروید بلکه کافی است تنها یک بار انگشت خود را از بالا به پایین بکشید.

فید افقی اینستاگرام

فید افقی اینستاگرام

 

واکنش مدیران اینستاگرام به این تغییر ظاهر

پس از انتشار گسترده فید افقی و واکنش منفی کاربران، آدام موسری، مدیرعامل کنونی اینستاگرام در توییتر خود توضیح داد که بنا بوده تا فید افقی به شکل محدود تنها در دسترس تعدادی از کاربران قرار بگیرد اما به دلایلی که مشخص نیست به صورت گسترده‌تری منتشر شده است.

جالب اینجاست که یکی از سخنگویان فیسبوک این ادعا را رد کرده و توضیح داده است که به دلیل بروز یک باگ برخی از کاربران شاهد فید افقی در اینستاگرام بوده‌اند. وی در ادامه ضمن عذرخواهی، توضیح داد که این باگ را رفع کرده‌اند و فید به حالت معمولی برگشته است.

به هر ترتیب حتی اگر به اشتباه هم این فید افقی در دسترس کاربران قرار گرفته باشد، مطمئنا می‌توانیم بگوییم که اینستاگرام در حال کار کردن روی آن است و شاید به زودی مجبور باشیم به این نوع فید عادت کنیم.

 

نتایج تغییر فید اینستاگرام چه خواهد بود

تغییر فید اینستاگرام می‌تواند تغییراتی را در رفتار کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار ایجاد کند. برای نمونه با آلبومی شدن فید حتما هر پست فرصت بیشتری برای دیدن شده خواهد داشت. بنابراین دیگر به صورت سطحی از بسیاری از پست‌های نمی‌گذریم. به نظر می‌رسد این ویژگی برای پیج‌های تجاری اینستاگرام که هدف فروش و یا درگیر کردن مخاطب را دنبال می‌کنند گزینه بسیار مناسبی باشد. البته این مسئله حتما باعث می‌شود که زمان استفاده کاربر از اینستاگرام طولانی‌تر شود.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم فید افقی را در اینستاگرام خود مشاهده کردید؟ به نظر شما تغییر فید اینستاگرام به حالت افقی چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:


بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام!

اینستاگرام آپدیت شد؛ استیکرهای تعاملی و ارسال موسیقی به عنوان پاسخ استیکر

فالوور یاب و لایک بگیر؛ برنامه‌هایی که اطلاعات اینستاگرام 1 میلیون ایرانی را سرقت کردند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر