دست پزشکان متقلب کوتاه می‌شود؛ طرح الزام پزشکان به نصب کارت خوان در دست بررسی

دست پزشکان متقلب کوتاه می‌شود؛ طرح الزام پزشکان به نصب کارت خوان در دست بررسی

چندی پیش شاهد اعتراض به نداشتن دستگاه کارت خوان در مطب پزشک‌های بودیم. این اعتراضات بیشتر از هر جایی دیگری در توییتر و با هشتگ #پزشک_فراری_از کارت_خوان نمود پیدا کرد. حالا و پس از گذشت چند مدت به نظر می‌رسد اعتراضات کاربران جواب داده و مجلس در حال بررسی این موضوع است.

درواقع تعدادی از پزشکان با عدم نصب دستگاه کارت خوان در مطب خود، بیماران را به پرداخت نقدی حق ویزیت و هزینه عمل‌ها مجبور می‌کردند. به این ترتیب این پزشکان به اصطلاح فراری از کارت خوان، درآمد واقعی خود را از دولت مخفی کرده و از پرداخت مالیات واقعی شانه خالی می‌کردند.

حالا برای رفع این مشکل، طرح الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت خوان در مراکز سلامت و مطب‌ها به هیئت رئیسه مجلس رسیده است. با اجرایی شدن این طرح، درآمد پزشکان به عنوان قشر پردرآمد جامعه شفاف خواهد شد و به این ترتیب سازمان امور مالیاتی می‌تواند مالیات واقعی آن‌ها محاسبه کرده و آن را دریافت کند.

با اجرایی شدن طرح الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت خوان، علاوه بر شفافیت درآمد و مالیات واقعی، زمینه نظارت بر رعایت تعرفه‌ها، درآمدها و سایر تعاملات مالی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایبنا بر اساس اجرایی شدن طرح الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت خوان، تمام مطب‌ها و داروخانه‌های مشمول ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب 1334 و مؤسسات مذکور در ماده ۱ همان قانون، باید در مدت 3 ماه به دستگاه کارت خوان مجهز شده و تراکنش‌های خود را از این طریق انجام دهند. البته وزارت ارتباطات هم باید زیرساخت‌های بهره‌برداری از دستگاه‌های کارت خوان را در همه مناطق ایجاد کند. طرح الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت خوان به این صورت است:

«سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون آیین نامه اجرائی آن را تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند. به علاوه عدم نصب و راه‌اندازی تجهیزات فوق توسط ارائه دهندگان خدمات سلامت مشمول مجازات‌های مقرر در قانون خواهد شد.»

 

اخبار مرتبط:

ماجرای داغ‌ترین هشتگ این روزهای توییتر، #پزشک_فراری_از_کارتخوان، چیست

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: دیجیاتو


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

یک‌شنبه, 09 دی 1397

همین الان هم بیشتر پزشکان دو تا مبلغ می گیرن ، یکی با کارتخوان به عنوان هزینه و یکی به عنوان دستمزد پزشک که دستی می گیره، هر کی یکبار گذرش به مراکز درمانی تخصصی بخوره متوجه میشه، مجلس هم خودش ر و زده به اون راه اگه میخوان واقعا با این مشکل برخورد کنن باید حساب و کتاب های همه مشخص باشه مثل قانون جهانی مقابله با پولشویی که بشه از یه هر ارگانی که داره بیشتر از حقش بزور پول میگیره رسیدگی و حل مشکل کرد

پاسخ

نشاناس

یک‌شنبه, 09 دی 1397

سلام

مطمئنن اگر کارت خوان بذارن و مثلا مشکلُ حل کنن این کار به دلیل اعتراض کاربران یا مردم نبوده
درواقع اگر میبینید سریع عملیش کردن برای رفع مشکل یا درواقع رسیدگی سریع به مشکلات مردم نیست
چیزی که توی این مطلب واضح دیده میشه پول هست بدست اوردن پول بیشتر، پس واسه همین سریع عملیش کردن
نمی دونم چطوری واضح تر توضیح بدم از روی همین چیزایی که نوشتم می فهمید منظورم چی هست

پاسخ

ثبت نظر