هک توییتر افراد مشهور تنها در 10 دقیقه؛ هشدار جدی یک شرکت امنیتی

هک توییتر افراد مشهور تنها در 10 دقیقه؛ هشدار جدی یک شرکت امنیتی

آژانس امنیتی Insinia Security که چند سال پیش درباره مشکلات امنیتی توییتر به مسئولان آن هشدار داده بود، طی اقدامی صفحه توییتر برخی از افراد مشهوری مانند «ایمون هولمز»، مجری تلویزیون و «لویی ترو»، مستندساز بریتانیایی را هک کرد. این موسسه بریتانیایی بعد از هک کردن حساب توییتر این افراد پیام زیر را در صفحه شخصی آن‌ها به نمایش گذاشت:

این اکانت به صوت موقت توسط Insinia Security به سرقت رفته است.

مایک گادفری، مدیرعامل Insinia Security این کار را به این دلیل انجام داده است که مردم را از خطرات امنیتی استفاده از پیام رسان‌هایی مانند توییتر برای احراز هویت آگاه کند. همانطور که پیشتر هم گفتیم، مایک گادفری در سال‌های گذشته چندین مرتبه به مسئولان توییتر مشکلات امنیتی این این شبکه اجتماعی را گوش‌زد کرده بود اما گویا مسئولان توییتر به این مسئله هیچ اعتنایی نکرده‌اند. حالا این شرکت معتقد است که مردم حق دارند از مشکلات امنیتی که شرکت‌های بزرگی همچون توییتر برای کاربران ایجاد می‌کنند آگاه باشند.

جالب اینجاست که به گفته مایک گادفری، هک کردن صفحه توییتر هر یک از این افراد مشهور تنها به 10 دقیقه زمان نیاز داشته است. گویا متخصصان این شرکت امنیتی سیستم پیامکی احراز هویت توییتر را به طوری فریب داده‌اند که توییتر آن‌ها به عنوان کاربر اصلی بشناسد. البته مسئله نامشخصی که هنور گادفری درباره آن توضیحی نداده است این است که چطور شماره تلفن کاربران را به دست آورده‌اند.

توییتر مدت‌هاست که به فضایی برای انتشار اخبار گاها سیاسی تبدیل شده است حالا هک حساب‌های توییتری علاوه بر به خطر انداختن اطلاعات کاربران، امکان انتشار اخبار دروغ، محتوای نامناسب و... را فراهم می‌کند.

در نهایت این شرکت امنیتی به کاربران توصیه کرده است که برای تایید هویت دو مرحله‌ای در توییتر حتما از یک شماره مخصوص برای این کار استفاده کنند و این شماره را در اختیار افراد ناشناس هم قرار ندهند.

 

بیشتر بخوانید:

حساب جعلی توییتر پوتین با یک میلیون فالوور و بعد از 5 سال بسته شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: independent


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر