دریافت وام توسط اینستاگرام بومی؛ مسئله‌ای که وزیر ارتباطات آن را رد کرد

دریافت وام توسط اینستاگرام بومی؛ مسئله‌ای که وزیر ارتباطات آن را رد کرد

دی ماه سال گذشته که شاهد فیلترینگ چند روزه تلگرام بودیم، اینستاگرام هم فیلتر شد. اگرچه بعد از چند روزی هر دو به حالت عادی برگشتند اما از اردیبهشت 97 بود که طور جدی تلگرام در ایران فیلتر شد. حالا مدتی است که اخباری نه چندان رسمی درباره فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد. حتی ماجرا زمانی در ذهن ما جدی‌تر شد که احمد سالک، یکی از نمایندگان مجلس در گفت و گویی اعلام کرد که قرار بود اینستاگرام تا پایان آذرماه فیلتر شود اما هنوز تاریخ دقیق اعلام نشده است!

حالا مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که آیا جایگزین‌های بومی شبکه اجتماعی اینستاگرام هم مانند پیام‌رسان‌هایی بومی وام دریافت خواهند کرد و حمایت می‌شود یا خیر. در حال حاضر شبکه اجتماعی بومی به نام جیک و پیک عملکردی مشابه اینستاگرام دارد البته با کمی تفاوت. بنابراین منظور از جایگزین بومی اینستاگرام جیک و پیک است. 

به گزارش مهر محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، به این سوال پاسخ داده است که آیا جیک و پیک وامی گرفته است یا خیر. وی در ابتدا اشاره کرده است که در رابطه با موضوع جایگزینی اینستاگرام اطلاعی ندارد. سپس درباره موضوع وام چنین توضیح داده است:

شرکتی که شبکه اجتماعی بومی «جیک و پیک» را طراحی کرده بود، در ابتدا درخواستی برای وام از سمت وزارت ارتباطات داشت ولی به هیچ‌ وجه جلو نیامد، وامی دریافت نکرد و حتی عرضه محصولاتش را نیز به صورت جدی پیگیری نکرد اما هم‌اکنون اطلاعی ندارم که این محصول در چه وضعیتی است و مذاکره و مکاتبه‌ای با ما درباره دریافت وام نیز نداشته‌ است.

جیک و پیک، بدلی بومی برای اینستاگرام

جیک و پیک، شبکه اجتماعی بومی که در حال حاضر بیش از 1000 نصب فعال دارد خود را در کوتاه‌ترین شکل ممکن به این صورت معرفی می‌کند:

جیک (سخنی کوتاه) و پیک (تصویری زیبا)

شبکه اجتماعی جیک و پیک با هدف نزدیک‌تر کردن افراد به یکدیگر برای ایجاد اجتماعات و گروه‌های بزرگ‌تر و موثرتر وارد دنیای مجازی شده است. می خواهیم لحظه‌های زیبایمان را به سادگی با دوستانمان و با تمام جهان به اشتراک بگذاریم و در لحظه‌‌های ناب با یکدیگر شریک شویم.

عملکرد این شبکه اجتماعی تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است یعنی می‌توانید تصاویر، ویدیو، متن و صوت را به اشتراک بگذارید و بقیه آن را ببینند، لایک کنند، کامنت بگذارند و.... . خرید محصول یکی از ویژگی‌هایی است که جیک و پیک روی آن مانور داده است. به گفته توسعه‌دهندگان، در جیک و پیک می‌توانید یک محصول را طی یک پست معرفی کنید و کابران هم امکان خرید آن را دارند.

 

آیا تاکنون از جیک و پیک استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ آیا در صورتی که اینستاگرام فیلتر شود به جیک و پیک مهاجرت می‌کنید؟

 

بیشتر بخوانید:

بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام!

فید افقی اینستاگرام؛ باز طراحی که جنجال به پا کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر