مشکل اتصال کاربران ایرانی به سرورهای PES 2019 برطرف شد

مشکل اتصال کاربران ایرانی به سرورهای PES 2019 برطرف شد

بخش آنلاین بازی‌ PES 2019 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فوتبال در بین گیمرهای ایرانی است. حدود از 10 روز پیش بود که شاهد مشکلاتی در اتصال کاربران ایرانی این بازی به سرور‌های آن بودیم. حالا و بعد از گذشت چند روز، خوشبختانه به نظر می‌رسد این مشکل تا حد زیادی برطرف شده باشد.

به گفته علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از همان ابتدایی که مشکل به وجود آمده بود، مسئله با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در میان گذاشته شده بود تا علت آن مشخص شود. گویا در ابتدا مشخص نبوده که این اختلال به چه دلیلی ایجاد شده است، آیا باز هم پای تحریم در میان است یا اینکه اختلال در شبکه اینترنت داخلی مشکل ساز شده است.

علی افتخاری توضیح داده است که در ابتدا بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باعث به وجود آمدن این مشکل بوده است این در حالی است که این بنیاد از همان ابتدای به وجود آمدن مشکل، پیگیر حل آن شده بود.

حالا و بعد از گذشت 10 روز گزارش‌های شرکت زیرساخت نشان می‌دهد که بخش زیادی از مشکلات مربوط به بخش آنلاین بازی PES 2019 حل شده است. درواقع دیگر کاربران ارائه‌دهندگان اینترنتی آسیاتک، شاتل، پارس آنلاین، صبانت، های وب، مخابرات، ایرانسل و... مشکلی در اتصال به بازی آنلاین PES 2019 ندارند. البته هنوز هم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال بررسی این مشکل است.

گویا درصدی از این مشکل به دلیل اتصال به آی پی‌های گوگل بوده است، آی‌ پی‌هایی که دسترسی ایرانی‌های به آن‌ها مسدود شده است.

ممکن است هنوز هم تعدادی از کاربران با مشکل اتصال به این بازی مواجه باشند که می‌توانند با پر کردن فرمی که در این لینک قرار دارد، مشکل را گزارش داده و تا مشکل آن‌ها بررسی شود.

 

بیشتر بخوانید:

بخش چندنفره بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شد

خرید بازی Red Dead Redemption 2، جنجالی‌ترین بازی بعد از جی تی ای 5

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سهند

پنج‌شنبه, 13 دی 1397

ما پس چرا هنوز مشکل داریم؟
این بنیاد هم فقط حرف مفت میزنه

پاسخ

اسماعیل

پنج‌شنبه, 25 بهمن 1397

سلام.من کاربر شاتل هستم و هنوز مشکل دارم.چکار باید بکنیم ما ایرانیا

پاسخ

محمد

پنج‌شنبه, 16 اسفند 1397

بایدسوخت وساخت

پاسخ

مهدی

یک‌شنبه, 29 دی 1398

سلام پارس انلاین مشکل داره وصل نمیشه

پاسخ

ثبت نظر