دستور قضایی فیلترینگ اینستاگرام در ایران صادر شد

دستور قضایی فیلترینگ اینستاگرام در ایران صادر شد

چندی است اخباری غیررسمی درباره فیلترینگ اینستاگرام می‌شنویم. اولین خبری که وجه رسمی‌تری داشت به گفت و گوی حجت الاسلام احمد سالک با ایسنا برمی‌گشت که اعلام کرد قرار بوده است که تا پایان آذرماه اینستاگرام فیلتر شود. حالا و در تاریخ 12 دی ماه به نظر می‌رسد اینستاگرام هم در ایران به سرانجام تلگرام دچار شود.

به گزارش گجت نیوز جواد جاویدنیا، معاون دادستانی کل کشور، اظهار کرده است که دستور قضایی فیلترینگ اینستاگرام صادر شده است. به گفته او در گذشته نیز مسدودسازی اینستاگرام را تجربه کرده بودیم. وی به موضوع فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هم اشاره کرد که علی رغم وعده‌ها و هزینه زیادی که صرف آن شد، نتوانست این فضا را به شیوه‌ای موثر کنترل کند.

 

واکنش وزیر ارتباطات به صدور احتمالی دستور قضایی فیلترینگ اینستاگرام

وزیر ارتباطات در واکنش به صدور دستور قضایی فیلترینگ تلگرام و در جمع خبرنگاران توضیح داده که از متن دقیق معاون دادستان مطلع نیست. وی در ادامه توضیح داد که اگرچه دادستانی اختیار دارد چنین دستوری را صادر کند اما از معاون دادستان خواست تا به مردم توضیح دهد که بعد از فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی برای مردم و حاکمیت کشور، در کاهش جرم، افزودن ظرفیت در توانمندی‌های داخلی رخ می‌دهد.

 

روز گذشته بود که بحث شبکه اجتماعی بومی مشابه اینستاگرام، یعنی جیک و پیک مطرح شد. درواقع این سوال پیش آمده بود که آیا نمونه‌های بومی اینستاگرام هم مانند پیام رسان‌های بومی جایگزینِ تلگرام وام دریافت کرده است و یا خیر که وزیر ارتباطات این مسئله را رد کرده بود.

 

به هر ترتیب حالا باید منتظر بمانیم تا تکلیف اینستاگرام هم در کشور مشخص شود. در صورتی که اینستاگرام فیلتر شود، شما به چه شبکه اجتماعی مهاجرت خواهید کرد؟ آیا شبکه‌های اجتماعی بومی مشابه اینستاگرام را انتخاب می‌کنید؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: گجت نیوز

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر