ده نکته برای استفاده‌ی بهتر از پلی‌استیشن4

ده نکته برای استفاده‌ی بهتر از پلی‌استیشن4

به تازگی یک پلی‌استیشن4 خریده‌اید و یا مدتی است که یکی در خانه دارید؟ اگر اینطور است باید بدانید که پلی‌استیشن4 یک کنسول فوق‌العاده است که کارهایی بسیار بیشتر از انجام دادن بازی‌های ساده می‌توانید با آن انجام دهید. 

در این مقاله ما به شما می‌گوییم که با یک پلی‌استیشن پ4 چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. 

 

1- گیم‌های خیلی خوب را از دست ندهید 

PS4

 

اگر پلی‌استیشن4 در یک چیز عالی باشد بازی‌های بسیار خوب آن است. از جست‌وجوی شهر در بازی مرد عنکبوتی گرفته تا یافتن گنج در  Uncharted 4: A Thief’s Endو یا حتی ماجراجویی در افسانه‌ها در بازی God of War، همیشه یک بازی خوب برای همه موجود است. 

علاوه بر این بازی‌های خیلی خوب سونی همچنین بازی‌های میان پلتفرم بسیار زیادی را نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه تنها کافی است پلی‌استیشن استور خود را باز کرده و کمی در بازی‌ها جست‌وجو کنید. 

 

2- در پلی‌استیشن پلاس ثبت نام کنید 

PS4

 

پلی‌استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی است که برای شما امکان بازی‌های مولتی‌پلیر آنلاین را فراهم می‌کند. قیمت آن معمولاً 60 دلار در سال است اما برای اولین بار به شما اشتراک 15 ماهه داده می‌شود. 

پلی‌استیشن پلاس به شما تخفیف و فضای ذخیره‌سازی ابری نیز می‌دهد. علاوه بر آن شما هرماه دو بازی رایگان از شرکت‌های معروف دریافت خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید که قبل از این که تاریخ انقضای  بازی‌ها بگذرد آن‌ها را به آرشیو خود اضافه کنید. 

 

3- با دوستان خود در ارتباط باشید 

PS4

 

اگر دوستانی دارید که پلی‌استیشن4 دارند به آن‌ها متصل شوید. از منو اصلی Friends را انتخاب کنید. نام کاربری آن‌ها را جست‌وجو کرده و Add to Friends را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید به Settings > Account Management > Link with Other Services بروید تا به صورت خودکار به مخاطبان فیسبوک و توییتر خود متصل شوید. 

شما می‌توانید به دوستان خود پیام بفرستید، اسکرین‌شات و ویدئو با آن‌ها به اشتراک بگذارید، موفقیت‌هایشان را ببینید و آن‌ها را به بازی‌های مولتی‌پلیر اضافه کنید.

 

4- ظرفیت فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید 

PS4

 

جدیدترین نسخه‌ی پلی‌استیشن4 دارای 1 ترابایت فضای هار درایو است که البته خیلی سریع پر می‌شود. شما باید هر بازی که دارید، حتی آن‌هایی که روی یک دیسک هستند را روی کنسول خود نصب کنید. درضمن بعضی از بازی‌ها مثل Red Dead Redemption 2 به بیش از 100 گیگابایت فضا نیاز دارند. 

برای این که مجبور نشوید بازی‌ها را حذف کنید، ظرفیت فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید. ساده‌ترین راه استفاده از یک هارد درایو اکسترنال است. شما همچنین می‌توانید درایو داخلی پلی‌استیشن4 خود را ارتقا دهید. 

 

5- پخش ویدئو از طریق توئیچ یا یوتیوب 

پلی‌استیشن4 پخش ویدئوی بازی شما را روی پلتفرم‌هایی مثل توئیچ و یوتیوب ساده کرده است. تنها کافی است روی کنترل‌گر خود دکمه Share را فشار داده، Broadcast Gameplay را انتخاب کنید. یکی از سرویس‌ها را انتخاب کرده و دستورالعمل گفته شده را دنبال کنید. 

شما همچنین می‌توانید از دوربین پلی‌استیشن و میکروفون استفاده کنید. کیفیت آن بسیار خوب است و پخش ویدئو از طریق آن بسیار راحت‌تر از کامپیوتر است. 

 

6- تم پلی‌استیشن را به دلخواه تغییر دهید 

PS4

 

سریع‎ترین راه برای جذاب‎تر کردن پلی‌استیشن4 این است که تم آن را تغییر دهید. برای این کار به Settings > Themes بروید تا گزینه‌ی مورد علاقه خود را پیدا کنید. برای مثال گزینه‌ی Default را انتخاب کنید تا رنگ پیش زمینه منو را تغییر دهید. 

شما همچنین می‌توانید Custom > Select Image بروید و خودتان یک عکس انتخاب کنید یا درFind in PlayStation Store تم‌های جدید خریداری کنید. بعضی از گیم‌ها نیز خودشان به عنوان جایزه تم‌های بامزه دارند. 

 

7- از راه دور بازی‌های کامپیوتر را انجام دهید 

لازم نیست که حتماً روی پلی‌استیشن4 بازی‌های آن را انجام دهید. شاید به نظر عجیب برسد اما یک سرویس به نام PlayStation Now به شما اجازه می‌دهد تا تعدادی از بازی‌های پلی‌استیشن3 و 4 را با پرداخت 99 دلار روی کامپیوتر خود انجام دهید. 

بازی‌ها استریم می‌شوند در نتیجه شما نیازی به فضای هارد درایو زیادی ندارید و مراحلی را که در یک پلتفرم طی کرده‌اید روی پلتفرم دیگر نیز ذخیره خواهد شد. 

 

8- از اپلیکیشن موبایل پلی‌استیشن استفاده کنید 

PS4

 

شما کنسول پلی‌استیشن4 دارید، آن را روی کامپیوتر خود نیز دارید، پس چرا آن را روی گوشی خود نداشته باشید. اپلیکیشن‌های پلی‌استیش4 مختلفی برای اندروید و iOS وجود دارد. 

با استفاده از این اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید از راه دور بازی‌ها را روی کنسول خود دانلود کنید، به دوستان خود پیام دهید ( که بسیار راحت‌تر از استفاده از کنترل‌گر است) و در جوامع آنلاین شرکت داشته باشید. 

 

9- به موزیک گوش دهید 

شما می‎توانید با استفاده از پلی‌استیشن4 خود موزیک گوش دهید. اپلیکیشن اسپاتیفای را از پلی‌استیشن استور دانلود کرده و با وارد کردن حساب کاربری خود با کنسول موزیک گوش دهید. 

اسپاتیفای در پیش زمینه فعالیت می‌کند در نتیجه شما می‌توانید هنگام بازی نیز به موزیک‌های مورد علاقه خود گوش دهید. دکمه پلی‌استیشن را روی کنترل‌گر فشار دهید تا منو باز شود. از اینجا می‌توانید صدا را کنترل کنید یا از اپلیکیشن اسپاتیفای خود روی گوشی استفاده کرده و کنسول را به عنوان دستگاه استریمینگ انتخاب کنید. 

 

10- جوایز خود را رهگیری کنید

PS4

 

اگر نتوانید برای دوستانتان درمورد موفقیت‌های خود کلاس بگذارید آیا بازی کردن لذتی هم دارد؟ trophies یا جوایز که مشابه achievements یا دستاوردهای ایکس‌باکس است این کار را برای شما انجام می‌دهد. بر اساس سخت بودن موفقیت‌ها را رده بندی کرده و کاپ پلاتینی بیانگر سخت‌ترین و بزرگ‌ترین موفقیت شماست. 

از منو اصلی Trophies را انتخاب کنید تا ببینید که برای کدام بازی‌ها جایزه دریافت کرده‌اید. شما همچنین می‌توانید ببینید که هر جایزه چقدر ارزش دارد و چند نفر تا به حال آن را دریافت کرده‌اند. شما می‌توانید موفقیت‌های خود را با دوستانتان مقایسه کنید. 

 

برای پلی‌استیشن4 خود لوازم جانبی خریداری کنید

شما می‌توانید از پلی‌استیشن4 خود استفاده‌های زیادی ببرید اما چرا کارهای بیشتری نکنید؟ لوازم جانبی زیادی مثل هدست یا دوربین پلی‌استیشن موجود هستند که می‌توانند تجربه شما را از این کنسول لذت‌بخش‌تر کنند. 

 

مقالات مرتبط: 

هفت اپلیکیشن مهم برای گیمرهای کامپیوتر

Red Dead Redemption 2؛ پرفروش‌ترین بازی نوامبر 2018 شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر