چگونه کنترلر گیم را به دستگاه اندروید متصل کنیم؟

چگونه کنترلر گیم را به دستگاه اندروید متصل کنیم؟

 

کنترل لمسی همیشه برای گیم‌های موبایل بهترین گزینه نیست. ممکن است که صفحه لمسی خیلی خوب کار نکند و یا دستگاه شما قابلیت مولتی‌تاچ را پشتیبانی نکند. به جای این که از بازی با گوشی خود به طور کامل ناامید شوید می‌توانید یک کنترلر گیم به آن متصل کنید. 

کنترلرهای زیادی از طریق بلوتوث و یا USB قابلیت اتصال به اندروید را دارند. در این مقاله ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک کنترل گیم را به دستگاه اندروید خود متصل کنید. 

 

کنترل بازی‌های اندروید از طریق بلوتوث یا USB

گیمینگ با استفاده از کنترلر و گوشی اندروید تجربه‌ای بسیار متفاوت خواهد بود. اگر روی گوشی خود Fortnite و یا چیزی مثل Minecraft بازی می‌کنید کارتان با یک کنترلر راحت‌تر خواهد بود. 

کنترلرها معمولاً از طریق کابل USB یا بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند. شما پنج گزینه پیش روی خود خواهید داشت: 

• کنترلر USB استاندارد 

• کنترلر بلوتوثی استاندارد 

• کنترلر ایکس‌باکس وان

• کنترلر پلی‌استیشن4

• جوی-کان نینتندو سوئیچ

دلیل این که کنترلرهای قدیمی مثل ایکس‌باکس 360 در این لیست قرار ندارند این است که به خاطر تغییرات در پشتیبانی بلوتوث اندروید و قدیمی بودن اپلیکیشن‌ها دیگر قابل استفاده نیستند. 

اما چگونه هر کدام از این کنترلرها را به گوشی اندرویدی متصل کنیم؟ 

 

اتصال کنترلر USB به اندروید 

اگر می‌خواهید یک کنترلر USB را به یک گوشی اندروید متصل کنید به یک کابل USB-OTG نیاز دارید. این کابل یک آداپتور است که برای شما امکان اتصال دستگاه USB را به گوشی یا تبلت فراهم می‌کند. 

البته کابل OTG-USB کارهای بسیار بیشتری انجام می‌دهد. 

برای آشنایی بیشتر با OTG-USB اینجا را کلیک کنید.

سپس کافی است که دانگل  USB-OTG را به گوشی اندروید خود متصل کرده و کنترلر گیم USB را به آن متصل کنید. گیم‌هایی که کنترلر را پشتیبانی کنند آن را روی دستگاه شناسایی می‌کنند و همه‌ی کارها را خودشان انجام می‌دهند. 

 

اتصال یک کنترلر بلوتوثی استاندارد به اندروید 

گیمینگ

 

اگر یک کنترلر گیم بلوتوثی ژنریک دارید به احتمال زیاد بدون هیچ مشکلی با دستگاه اندروید کار خواهد کرد. این کار به راحتی اتصال کنترلر USB، اما ساده‌تر است زیرا نیازی به دانگل‌ ندارید. 

به  Settings > Connected devices > Connection preferences > Bluetooth > Pair new device بروید، سپس دستورالعمل گفته شده را طی کنید تا کنترلر را شما قابل شناسایی شود. 

گوشی شما باید کنترلر را شناسایی کند. روی نام آن ضربه بزنید تا اتصال برقرار شود. بازی‌هایی که کنترلر را پشتیبانی می‌کنند خودشان آن‌ها را شناسایی می‌کنند. بازی‌های دیگر ممکن است آن‌ها را پشتیبانی کنند اما نیاز به یک اپلکیشن اضافی داشته باشند. 

 

اتصال کنترلر ایکس‌باکس وان به اندروید 

اگر کنترلر ایکس‌باکس وان دارید کارتان راحت است. 

مشابه اتصال کنترلر ایکس‎باکس وان به کامپیوتر ویندوز شما نیاز به یک نرم‎افزار اضافی با یک کنترلر مدل جدید دارید. بلوتوث دستگاه اندروید تنها چیزی است که شما برای اتصال این کنترلر به گوشی و یا تبلت خود ( یا حتی تلویزیون اندروید) نیاز دارید. 

پیش از شروع، حتماً کنترلر را کامل شارژ کرده و ایکس‌باکس وان خود را از برق بکشید. اگر این کار را نکنید کنترلر به آن متصل می‌شود و نمی‌تواند به دستگاه اندروید متصل شود. 

دستگاه اندروید را در حالت قابل کشف قرار دهید. سپس دکمه Sync را روی کنترلر ایکس‌باکس وان فشار دهید. سپس آن را روی گوشی خود انتخاب کرده و دستورالعمل گفته شده را طی کنید. 

البته به خاطر داشته باشید که این کار تنها با کنترلرهای ایکس‌باکس وان مدرن که از بلوتوث استفاده می‌کنند قابل انجام است. اندروید مدل‌های قدیمی کنترلرهای ایکس‌باکس وان را پشتیبانی نمی‌کند. در تصویر زیر کنترلری که در پایین قرار دارد ( هیچ پلاستیکی دور دکمه ایکس‌باکس قرار ندارد) بلوتوث را پشتیبانی می‌کند. 

گیمینگ

 

اگر کنترلر شما بدون سیم متصل نشد از USB OTG استفاده کنید. اگر قصد اتصال کنترلر ایکس‌باکس 360 را دارید نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید. این روش برای تقریباً همه‌ی دستگاه‌های اندروید قابل استفاده است. 

 

اتصال کنترلر پلی‌استیشن4 به اندروید 

سال‌هاست که کنترلرهای سونی بلوتوث را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه استفاده از گیم‌پد پلی‌استیشن4 برای بازی‌های اندروید بسیار ساده است. 

دستگاه اندروید خود را قابل شناسایی کنید، سپس با فشال داد دکمه‌های PlayStation و Share به طور همزمان کنترلر را با گوشی سینک کنید. وقتی که چراغ کنترلر روشن شد یک ورودی  Wireless Controller روی دستگاه اندروید خود خواهید دید. 

آن را انتخاب کنید. نور آبی روی کنترلر پلی‌استیشن4 به این معنی است که اتصال با موفقیت انجام گرفته است. 

 

اتصال جوی-کان نینتندو سوئیچ به دستگاه اندروید 

شما می‌توانید کنترلر نینتندو سوئیچ خود را به دستگاه اندروید متصل کنید. شما حتی می‌توانید یک و یا حتی دو کنترلر را با هم به دستگاه خود متصل کنید. 

برای اتصال دو جوی-کان نیاز به یک آداپتور وایرلس و دانگل  USB-OTG سازگار با گوشی خود دارید. 

مانند موارد قبل، بازی که کنترلر را پشتیبانی می‌کند بدون نیاز به کار خاصی آن را شناسایی می‌کند. 

 

بهترین کنترلر بازی‌های اندروید کدام است؟ 

شما می‎توانید همه‌ی این کنترلرها را به گوشی و یا تبلت اندروید خود متصل کنید. درحالی که اتصال آن به گوشی کار راحتی است اما بعضی از بازی‌ها بدون کنترلر خوب کار نمی‌کنند. 

بهترین کنترلر همانی است که شما با آن راحت‌تر هستید. با این حال با وجود کیفیت بالای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن4 و نینتندو سوئیچ شاید کنترلری که به طور خاص برای گیمینگ موبایل ساخته شده باشد بهتر است. با این حال اگر بازی که انجام می‌دهید کنترلر کنسول را پشتیبانی می‌کند مشکلی برای شما پیش نخواهد آمند. 

مقالات مرتبط:

به هفت دلیل کامپیوتر گیمینگ از کنسول بهتر است

روتر گیمینگ چیست؟ آیا ارزشش را دارد آن را بخریم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر