روتر DWR-2010، اولین روتر 5G دی لینک با سرعت دانلود 2.8 گیگابیت معرفی شد

روتر DWR-2010، اولین روتر 5G دی لینک با سرعت دانلود 2.8 گیگابیت معرفی شد

روتر DWR-2010، اولین روتر 5G خود با سرعت دانلود 2.8 گیگابیت معرفی شد. این روتر در نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.

شب گذشته دی لینک از اولین روتر خود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند، با نام 5G NR Enhanced یا DWR-2010 رونمایی کرد، روتری خانگی که به جای روش اتصال کابلی، اینترنت 5G را به صورت وای فای برای خانه فراهم می‌کند. با این وجود قرار نیست به این زودی‌ها این روتر در دسترس کاربران قرار بگیرید و باید حداقل ماه‌ها منتظر بمانید. درواقع انتظار داریم در نیمه دوم سال 2019 شاهد عرضه این روتر 5G باشیم.

 

مشخصات روتر DWR-2010؛ اولین روتر 5G دی لینک

دی لینک اطلاعات زیادی درباره این روتر 5G منتشر نکرده است مثلاً قیمت آن هنوز مشخص نیست اما به ادعای دی لینک، روتر DWR-2010 در هر ثانیه سرعت دانلود 2.8 گیگابایتی را ارائه می‌دهد. به عبارتی سرعت آن 40 برابر میانگین سرعت دانلود در ایالات متحده، یعنی 70 مگابایت است. بعلاوه این روتر از سیستم شبکه توری (mesh networking) بهره می‌برد به این معنا که می‌تواند کل محیط خانه را پوشش دهد.

روتر DWR-2010؛ اولین روتر 5G

روتر DWR-2010؛ اولین روتر 5G دی لینک

 

انتظار داریم که روتر DWR-2010 از فرکانس زیر_6 گیگاهرتز (sub-6 GHz) یا mmwave از استاندارد 5G پشتیبانی کند. این روتر 5G دارای یک پورت LAN با سرعت 2.5 گیگ بر ثانیه، پورت LAN دیگری با سرعت 1 گیگ بر ثانیه و یک پورت 1 گیگابایتی LAN/WAN است. بعلاوه این روتر که از وای فای دو بانده AC2600 با MU-MIMO پشتیبانی می‌کند، دارای چهار آنتن خارجی است و از VoLTE هم پشتیبانی می‌کند.

جالب اینجاست که گویا نصب این روتر اصلاً پیچیده نیست بلکه برای راه اندازی آن به یک سیم کارت و پریز برق نیاز دارید تا اینترنت 5G را به خانه ببرید.

 

5G؛ داغ‌ترین موضوع این روزهای دنیای تکنولوژی

شبکه 5G این روزها یکی از داغ‌ترین موضوعات در دنیا فناوری است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا در تلاش‌اند تا به این تکنولوژی ورود کنند. دو اپراتور بزرگ AT&T و ورایزن و شرکت سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی اس 10 هم جز بزرگ‌ترین شرکت‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت دارند.

این تکنولوژی بی‌شک یکی از مهم‌ترین موضوعات نمایشگاه CES 2019 هم خواهد بود که تنها چند روز تا برگزاری آن باقی‌مانده است. انتظار داریم در این نمایشگاه که بزرگ‌ترین رویداد دنیای تکنولوژی است، شاهد اخبار و معرفی محصولات جذابی در حوزه 5G باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس 10 اولین گوشی مجهز به 5G خواهد بود

امواج شبکه 5G جان صدها پرنده را گرفت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: cnet و theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نشاناس

یک‌شنبه, 16 دی 1397

حتی جدیدترین ssd هاهم انقدر سرعت ندارن :)

پاسخ

ثبت نظر