وزیر ارتباطات از اصلاح قیمت‌گذاری اینترنت موبایلی خبر داد

وزیر ارتباطات از اصلاح قیمت‌گذاری اینترنت موبایلی خبر داد

مدتی است که با افزایش نرخ بسته‌های اینترنتی موبایلی مواجه هستیم که باعث شکایت تعداد زیادی از کاربران شده است. درواقع از شهریور ماه امسال بود که شاهد افزایش قیمت بسته‌های روزانه و شبانه و بلند مدت اینترنت موبایلی بودیم که در نتیجه آن و در شبکه‌های اجتماعی شکایت‌هایی به وزیر ارتباطات شد. در آن زمان آذری جهرمی با اعلام اینکه شکایت‌ها را شنیده است، قول پیگیری آن را داد.

حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر شکایت کاربران و همچنین بررسی مدل قیمت‌گذاری اینترنت توسط اپراتورها شده است. وی درباره این موضوع چنین توضیح داده است:

موضوع مدل قیمت‌گذاری چند ماهه اخیر اپراتورها در حوزه اینترنت تلفن همراه، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

به گفته آذری جهرمی نتیجه این بررسی و همچنین تصمیماتی که درباره قیمت اینترنت موبایلی گرفته می‌شود در همین هفته جاری اعلام خواهد شد. گویا برای رفع مشکل افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی تصمیماتی گرفته شده است تا هم افزایش هزینه اپراتورها کنترل شود و هم قیمت‌گذاری اینترنت اصلاح شود.

 

کاهش تعرفه خدمات دولت اما افزایش تعرفه اپراتورها

روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رشته توییت‌هایی وضعیت توسعه زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توضیح داد که همگی رشد داشتند و جالب اینجاست که حتی نرخ خدمات هم در این لیست و این مورد هم رشد داشت.

جالب اینجاست که در این گزارش‌های وزیر ارتباطات مشخص شد که قیمت خدمات دولت به شرکت‌های اینترنتی حدود 40 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تعرفه خدمات این شرکت‌ها به مردم، آن هم تنها در 2 ماه گذشته، بین 7 تا 12 درصد بیشتر شده است.

مسئله تامل برانگیز دیگر هزینه تبلیغات اپراتورها در صدا و سیما است. گویا تنها در سال جاری برای این تبلیغات حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده است. این تبلیغات بخش از هزینه‌های اپراتورهاست که باید کنترل شود. آذری جهرمی در خصوص این مورد گفت:

این ارقام نباید از جیب مشتری گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: توضیح وزیر ارتباطات: چرا قیمت بسته‌های اینترنتی افزایش یافته است؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر