GeForce RTX 2060، کارت گرافیک جدید انویدیا با قیمت 350 دلار معرفی شد

GeForce RTX 2060، کارت گرافیک جدید انویدیا با قیمت 350 دلار معرفی شد

برخلاف انتظارمان امسال و در نمایشگاه CES 2019، شرکت انویدیا به جای تمرکز روی خودروهای خودران، با رونمایی از یک کارت گرافیک مخصوص بازی در CES 2019 حضور یافت. انویدیا ساعتی پیش و در جریان این رویداد از  کارت گرافیک GeForce RTX 2060 رونمایی کرد. این کارت گرافیک نسبت به کارت گرافیک‌های سری 20xx کنونی موجود در بازار قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری (تنها حدود 350 دلار) دارد. البته همیشه کارت گرافیک‌های سری xx60 انویدیا را با عنوان نسخه‌های پایین‌رده سری GeForce می‌شناسیم اما اشتباه نکنید زیرا این سری کارت گرافیک‌ها قدرت بسیار خوبی دارند. با این اوصاف مطمئنا در بازار مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
GeForce RTX 2060 دارای هسته‌های rt با توان 5 گیگاری در ثانیه و قدرت پردازشی 6.5 ترافلاپس است و از 6 گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد. به ادعای انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2060 حدود 60 درصد سریع‌تر از GTX 1060 و GeForce GTX 1070 Ti است. 
GPU های تورینگ به طور خاص برای رهگیری پرتو ساخته شده‌اند که یک تکنیک رندرینگ برای ساخت افکت‌های نور است. با این حال مؤسس و مدیر عامل انویدیا، جنسن هوانگ یک شنبه شب گفت: «ما می‌دانیم که رهگیری پرتو از نظر محاسباتی بسیار پیچیده است. اما RTX 2060 با ترکیب صحیح Tensor Cores و RT Cores به آن جامه عمل پوشانده است.» 
هوانگ همچنین 40 مدل لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد که در آن‌ها از GPU های RTX جدید استفاده شده است. این مدل‌ها اواخر این ماه وارد بازار خواهند شد. از این مدل‌ها 17 تای آن‌ها دارای طراحی  Max-Q هستند که در نتیجه نازک‌تر و بی‌صداتر هستند.  

 

مقالات مرتبط:

ذن بوک S13، کم حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا در جریان نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد

ربات نانوا، بخشی جذاب از نمایشگاه CES 2019 که جایگزین انسان‌هاست

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: zdnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر