تلویزیون 98 اینچی 8K سامسونگ رونمایی شد؛ تلویزیونی در حد یک پرده پروژکتور

تلویزیون 98 اینچی 8K سامسونگ رونمایی شد؛ تلویزیونی در حد یک پرده پروژکتور

تلویزیون غول پیکر 98 اینچی 8K سامسونگ رونمایی شد؛ تلویزیونی در حد یک پرده پروژکتور با کیفیتی 4 برابر رزولوشن 4K!

نمایشگاه CES 2019 مکان جالب توجهی برای کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده تلویزیون است تا تلویزیون‌های ویژه اما کم خریدار خود را معرفی کنند.

سامسونگ سال گذشته با رونمایی از تلویزیون 85 اینچی 8K خود، سال گذشته در این نمایشگاه بر سر زبان‌ها افتاد. حالا امسال سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2019 مدلی بزرگ‌تر از این تلویزیون را رونمایی کرد و خبرساز شد. تلویزیون 98 اینچی QLED با رزولوشن 8K سامسونگ در حدی است که می‌توانیم آن را به پرده پروژکتوری تشبیه کنیم که رو به روی مخاطبان قرار گرفته است.

8K درواقع رزولوشنی 4 برابر 4k دارد اما مسئله اینجاست که تقریباً هیچ محتوایی با کیفیت 8K هنوز برای تماشا وجود ندارد. حتی باید بدانید که هنوز تعداد محتواهایی که دارای کیفیت 4K هستند هم چندان زیاد نیست.

یکی از قابلیت‌های تلویزیون غول‌پیکر 8K سامسونگ، قابلیت آپ اسکیل کردن تصاویر است به این معنا که این تلویزیون با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، رزولوشن ویدیو را به رزولوشن 8K نزدیک می‌کند. جالب اینکه به ادعای سامسونگ در هر شرایطی مانند هنگام استریم کردن ویدیو، استفاده از set-top Box، اتصال به منبع HDMI و...، قابلیت آپ اسکیل کردن در تلویزیون 8K سامسونگ فعال است.

گفتنی است که این تلویزیون غول‌پیکر سامسونگ مانند سایر تلویزیون‌های امسال این کمپانی از بیکسبی پشتیبانی می‌کند و همچنین از طریق دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت هم قابل کنترل است.

سامسونگ اعلام کرده است که این تلویزیون را در 5 اندازه 65، 75، 82 و 85 و البته 98 اینچی، ارائه خواهد کرد. متأسفانه هنوز قیمت این تلویزیون مشخص نشده است اما از آنجایی که قیمت تلویزیون 85 اینچی 8K سامسونگ که قبلاً معرفی شده بود، حدود 15 هزار دلار بود بنابراین انتظار داریم قیمت این تلویزیون جدید بالاتر باشد.

 

بیشتر بخوانید:

ذن بوک S13، کم حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا در جریان نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد

ربات نانوا، بخشی جذاب از نمایشگاه CES 2019 که جایگزین انسان‌هاست

GeForce RTX 2060، کارت گرافیک جدید انویدیا با قیمت 350 دلار معرفی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: digitaltrends و techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر