دستگاه اندروید شما خوب کار نمی‌کند؟ این چهار اپلیکیشن مشکل را برایتان می‌یابند

دستگاه اندروید شما خوب کار نمی‌کند؟ این چهار اپلیکیشن مشکل را برایتان می‌یابند

گوشی هوشمند شما اجزای بسیار زیادی درون خود دارد. اگر یکی از این اجزا به درستی کار نکند می‌تواند روی عملکرد کل دستگاه شما اثر بگذارد. 

اما از کجا بفهمیم که دقیقاً مشکل دستگاه ما از کجاست؟ شاید شتاب سنج درست کار نمی‌کند یا وقتی که از اینترنت دیتا یا وای-فای 

استفاده می‌کنید دستگاه به درستی به شما پاسخ نمی‌دهد. شاید هم یک دستگاه اندروید دست دو گرفته‌اید و می‌خواهید ببینید همه چیز خوب کار می‌کند یا خیر. 

مشکل هرچیزی که باشد همیشه یک اپلیکیشن هست که به شما کمک کند تا بفهمید مشکل دستگاه اندروید شما کجاست. حتی اگر چیزی آزارتان نمی‌دهد خوب است چند وقت یک بار گوشی خود را چک کنید تا از مشکلات احتمالی باخبر شوید. 

 

1-( Phone Check (and Test

phone check

 

(Phone Check (and Test یکی از بهترین اپلیکیشن‌های چک کردن سخت افزار اندروید است. این اپلیکیشن مانند نرم‌افزار دسکتاپ  CPU-Z می‌کند و مشخصات و وضعیت سخت‌افزارتان را به شما اطلاع می‌کند. 

این اپلیکیشن موارد زیر را چک می‌کند: 

• کم بودن حافظه موجود و پیشنهاداتی برای خالی کردن آن 

• چک کردن باتری و تست سوکت شارژ 

• چک کردن وای-فای و رادیو 

• تست صوتی اسپیکرها، میکرفون، جک هدفون و تست ولووم

• تست صفحه نمایش مثل پیکسل‌های خراب یا ثبات رنگ

• تست جی‌پی‌اس و مکان یابی 

• فشار گرمایی 

• پردازنده، حافظه و فضای داخلی 

خوشبختانه استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است. گزینه‌ی Monitor گزارشی از وضعیت کلی گوشی از جمله بار پردازنده، شارژ باتری، سلامت کلی و همچنین اتصالات شبکه به شما می‌دهد. 

در منو Guided Test می‌توانید یک سری تست انجام دهید. لیست را بگردید و مواردی که دوست دارید تست کنید و مواردی که دچار مشکل هستند را انتخاب کنید یا همه‌ی موارد را تیک دار کنید تا همه‌ی مشکلات گوشی اندروید خود را بیابید. 

اپلیکیشن Phone Check به شما پیشنهاد می‌دهد تا وای-فای، بلوتوث و NFC را روشن کنید و حتماً بیشتر از 30 درصد باتری داشته باشید. درضمن از باتری خود استفاده کرده و دستگاه را به شارژ متصل نکنید. وقتی که آماده بودید دکمه Test Phone را بزنید و صبر کنید تا چکاپ به طور کامل انجام شود. 

دانلود

 

2- Phone Doctor Plus

phone check

 

Phone Doctor Plus مانند یک دکتر برای گوشی شماست. در این اپلیکیشن می‌توانید یک سری چکاپ سیستمی سخت‌افزار انجام دهید تا ببینید که گوشی شما در چه وضعیتی قرار دارد. 

تست‌های Phone Doctor Plus و Phone Check مشابه است اما رابط کاربری Phone Doctor Plus به طور کلی بهتر و دوستانه‌تر است. 

Phone Doctor Plus سی تست سخت‌افزاری برای گوشی هوشمند اندروید انجام می‌دهد: 

• سنسورهای حرکتی از جمله ژیروسکتوپ، شتاب‌سنج و سنسورهای مجاورتی

• تست صفحه نمایش از جمله پیکسل‌ها و صفحه نمایش خراب

• تست اتصال شبکه 

• تست سنورهای حرارتی، فشار و رطوبت 

• حافظه، فضای ذخیره‌سازی و پردازنده 

Phone Doctor Plus تست دستگاه را بسیار ساده می‌کند. ستاره‌های رتبه دهی هر مشکلی را به شما نشان داده و اگر چیزی جدی باشد دستگاه زنگ هشدار خواهد زد. قابلیت چک سلامت باتری نیز یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن است که نه تنها وضعیت باتری را چک می‌کند بلکه به شما پیشنهاد می‌دهد که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا باتری شما طول عمر بیشتری داشته باشد. 

دانلود

3- Dead Pixels Test and Fix

dead pixel

 

دو اپلیکیشنی که معرفی کردیم پیکسل‌های خراب را می‌یابند اما آن‌ها را تعمیر نمی‌کنند. اگر Phone Doctor Plus یا Phone Check یک یا دو پیکسل خراب پیدا کردند می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Dead Pixels Test and Fix app آن‌ها را تعمیر کنید. 

این اپلیکیشن رایگان مانند دیگر اپلیکیشن‌های رفع مشکل اندروید کار کرده و پیکسل‌های خراب شما را می‌یابد. بعضی از پیکسل‌های خراب مشکل سخت‌افزاری هستند و توسط هیچ اپلیکیشنی حل نمی‌شوند. با این حال مشکل بقیه را می‌توان حل کرد. 

Dead Pixels Test and Fix نقص‌های زیر پیکسل ریز، ریز پیکسل‌هایی که گیر کرده‎اند، پیکسل‌های خراب، مشکل نقطه‌های روشن و یا تیره و تصاویر محو را رفع می‌کند. این روند ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد. اگر طی چند ساعت هیچ مشکلی حل نشد متأسفانه این اپلیکیشن نمی‌تواند آن را رفع کند. 

دانلود

4- AccuBattery

accubattery

 

کم شدن طول عمر باتری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های موبایل است. ممکن است یک زمان باتری شما خیلی خوب کار کند اما به ناگهان شارژ آن تمام شود. این مشکل یک دلیل دارد: باتری‌ها طول عمر محدودی دارند و بیشتر ما به خوبی از این باتری‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم. 

اپلیکیشن AccuBattery معجزه نمی‌کند. اگر باتری شما خراب شده باشد هیچ اپلیکیشنی قادر نخواهد بود آن را رفع کند. با این حال این اپلیکیشن می‌تواند مشکلات خاص باتری را چک کرده و بفهمد که باتری شما در کدام مرحله از عمر خود قرار دارد. 

این اپلیکیشن اطلاعات مفیدی را از جمله ظرفیت کنونی باتری و ظرفیت اولیه باتری را به شما اطلاع می‌دهد. همچنین به شما اطلاع می‌دهد که باتری شما با هر شارژ چقدر دوام می‌آورد، هر اپلیکیشن چقدر باتری مصرف می‌کند و سرعت تمام شدن باتری شما چقدر است. 

دانلود

سلامت گوشی اندروید خود را جدی بگیرید 

این اپلیکیشن‌ها گزینه‌های بسیار خوب و رایگان برای سلامت دستگاه اندروید شما هستند. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی روی پلی‌استور موجود هستند که برای رفع مشکل، پاکسازی و تعمیر گوشی اندروید ساخته شده‌اند. بیشتر این اپلیکیشن‌ها بد نیستند اما قابلیت‌های کمتری دارند و یا گران قیمت هستند. 

از دست ندهید:

هواوی Y7 پرو 2019 گوشی مقرون به صرفه با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی معرفی شد

بایدها و نبایدهای کالیبره کردن باتری گوشی؛ بررسی باورها درست و غلط

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر