آخرین پچ امنیتی ویندوز10 شامل تعمیراتی است که باید خیلی سریع نصب شوند

آخرین پچ امنیتی ویندوز10 شامل تعمیراتی است که باید خیلی سریع نصب شوند

مایکروسافت اخیراً پچ‌های امنیتی جدید خود را برای ویندوز10، (همچنین 7و 8.1) منتشر کرده است. به طور کلی 51 مشکل امنیتی در این پچ رفع شده که یکی از آن‌ها بسیار مهم است. 
درحالی که این شکاف امنیتی در ویندوز (7، 8.1 و 10) تا به حال مشکلی به وجود نیاورده اما مشکلی بسیار بزرگ است که ممکن است باعث شود هکر به صورت از راه دور به کد اجرایی کامپیوتر قربانی دست پیدا کند. 
این شکاف دراصل مشکلی در موتور دیتابیس ویندوز جت است (یک جزء که در همه‌ی نسخه‌های مدرن ویندوز وجود دارد) که داده را به طور نادرست در حافظه مدیریت می‌کند. اما خوشبختانه این مشکل حل شده است. خبر خوب دیگر این است که از شهریور این مشکل شناخته شده بود. 


پچ‌های امنیتی مرورگر 


پچ‌های دیگر شامل رفع شکاف‌هایی در مایکروسافت اج است. این مرورگر مشکلی داشت که باعث می‌شد هکر بتواند کدهای مخرب را از راه دور اجرا کند. 
البته این مشکل در اینترنت اکسپلورر نیز وجود داشت که خوشبختانه آن هم رفع شده است. 
مایکروسافت آفیس نیز تعمیراتی دریافت کرده که شامل رفع شکاف امنیتی می‌شود که باعث می‌شد هکر بتواند از راه دور کدهای مخرب را در ورد اجرا کند. علاوه بر آن دو شکاف امنیتی Windows Hyper-V و همچنین شکاف اجرای کد از راه دور کلاینت DHCP نیز تعمیر شده‌اند. 
یک پچ نیز برای آدوب فلش پلیر منتشر شده که البته پچ امنیتی نبوده بلکه در صل برای رفع باگ‌های عملکرد و قابلیت‌های جدید بوده است. 

از دست ندهید:

5 ابزار کاربردی برای دانلود تصویر زمینه رایگان و باکیفیت برای موبایل و دسکتاپ

معرفی اپلیکیشن Sticker Studio؛ اپلیکیشنی برای ساخت استیکر در واتس اپ

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر