بنچمارک های عملکرد کارت گرافیک جدید AMD Radeon VII در 26 عنوان بازی مختلف رونمایی شد

بنچمارک های عملکرد کارت گرافیک جدید AMD Radeon VII در 26 عنوان بازی مختلف رونمایی شد

شرکت AMD در کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2019  که با حضور خانم دکتر لیزا سو مدیر عامل این شرکت برگزار شد، به معرفی اولیه پردازنده های نسل سومی رایزن  و همچنین معرفی اولین کارت گرافیک جدید این شرکت با معماری ساخت 7 نانومتری یعنی Radeon VII  پرداخت.  Radeon VII اولین کارت گرافیک گیمینگ دنیا با لیتوگرافی  7 نانومتری است که بر پایه سیلیکون Vega 20 تولید شده است و  از 16 گیگابایت حافظه  HBM2 بهره می‌برد.

تراشه Vega 20 به صورت پیش فرض دارای 64 واحد پردازشی موسوم به NGCU می باشد که AMD  در  تولید کارت Radeon VII  تعداد 4 واحد از این 64  واحد پردازشی را غیر فعال کرده و این کارت جمعاً از 60 واحد NGCU و 3840 هسته پردازشی Stream بهره می برد.  فرکانس کاری این کارت 1800 مگاهرتز  بوده  و  استفاده از حافظه HBM2 با رابط حافظه 4096 بیتی، پهنای باندی معادل 1 ترابایت بر ثانیه را در اختیار پردازنده قدرتمند Vega 20 قرار می‌دهد و به صورت کلی  توان پردازشی  این کارت  به 13.8 ترافلاپس خواهد رسید.

مشخصات فنی کارت گرافیک AMD Radeon VII

 

AMD در این کارت گرافیک در واقع  اقدام به  تغییر خاصی در معماری این کارت نکرده است و در واقع این کارت صرفا با تغییر لیتوگرافی پردازنده گرافیکی نسبت به پرچمدار پیشین AMD یعنی Radeon Vega 64 معرفی شده است که البته  کاهش لیتوگرافی  باعث افزایش قابل توجهی در کارایی این کارت شده است. این کارت البته فاقد قابلیت هایی مانند Ray Tracing و نیز هوش مصنوعی که در کارت های سری RTX2000 انویدیا  وجود دارد، بوده و AMD در واقع به نوعی خواسته  اولین کارت گرافیک  بر پایه معماری 7 نانومتری را زودتر از انویدیا  ارائه کند تا  رقیب خود را به شدت  تحت فشار  قرار دهد.

 

مقایسه مشخصات فنی کارت گرافیک AMD Radeon VII  با کارت گرافیک RTX2080 انویدیا

 

شرکت AMD  مطابق  سیاست همیشگی خود در ارائه محصولات با قیمت های بسیار رقابتی نسبت به دو رقیب  قدرتمند خود  یعنی  انویدیا و اینتل، ابن کارت را با قیمت 699 دلاری برای رقابت مستقیم قیمتی با کارت گرافیک RTX2080 انویدیا به میدان  رقابت  فرستاده است. اتفاقی که اصلاً  به مذاق  مدیرعامل  انویا خوش نیامد و بلافاصله در اظهار نظری جنجالی و تند، به معرفی این کارت توسط AMD واکنش نشان داد و Radeon VII را فاقد هرگونه قابلیت جدید و دارای «عملکرد ناامید کننده » و همچنین « فاقد ارزش »خواند که در برابر کارت RTX2080 حرفی برای گفتن نخواهد داشت!

از سوی دیگر AMD در این کنفرانس  بنچمارک هایی از عملکرد کارت گرافیک Radeon VII  را در بازی Devil May Cry 5  و چندین بازی دیگر مانند Battlefield V  را  در کیفیت 4K با حداکثر تنظیمات به نمایش گذاشته بود که این کارت توانسته است  این بازی ها را با نرخ بیشتر از 60 فریم در این سطح کیفی اجرا کند.

 

عملکرد کارت گرافیک AMD Radeon VII در گیمینگ

 

همچنین  در نرم افزارهای پردازشی و تولید محتوا مانند Blender، Adobe Premier و DaVinci Resolve 15  و نیز نرم افزارهای  مبتنی بر پردازش با Open CL  تا حداکثر 62 درصد افزایش کارایی را  نسبت به کارت گرافیک Radeon Vega 64  ارائه کرده است.

عملکرد کارت گرافیک AMD Radeon VII در نرم افزارهای رندرینگ و تولید محتوا

 

علاوه بر مواردی که در کنفرانس به عنوان نتایج ادعایی AMD در مورد این کارت مطرح شد، لیستی حاوی عملکرد این کارت در  26 عنوان بازی مختلف منتشر شده است که  در کیفیت 4K با حداکثر جزییات  ممکن اجرا شده اند.

به گفته AMD این کارت در هفتم فوریه سال جاری میلادی   به صورت رسمی با قیمت 699 دلاری عرضه خواهد شد و به تدریج تا آن زمان باید شاهد معرفی نسخه های سفارشی از این کارت توسط شرکای سازنده AMD مانند سافایر، XFX  و پاورکالر به عنوان شرکای انحصاری و ایسوس و گیگابایت و MSI  به عنوان  شرکای غیر انحصاری باشیم و  منتظر بمانیم تا نتایج رسمی  عملکرد این کارت توسط رسانه های مطرح دنیا  منتشر شود تا بتوانیم در مورد ارزش خرید این کارت به طور نهایی قضاوت کنیم و  ببینیم آیا  قضاوت  جنجالی مدیر عامل انویدیا در مورد این کارت تا چه حد واقعیت داشته یا از روی عصبانیت و فشار رقابتی AMD بوده است؟!

 

جدیدترین‌های دنیای سخت افزار:

نسل سوم پردازنده رایزن، قدرتمندترین پردازنده دسکتاپ رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: Guru3D-Techpowerup


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر