تعطیلی دولت فدرال آمریکا و دست به دامنی کارمندان به فضای مجازی برای تامین هزینه‌ها

تعطیلی دولت فدرال آمریکا و دست به دامنی کارمندان به فضای مجازی برای تامین هزینه‌ها

تعطیلی دولت فدرال آمریکا به هفته سوم رسیده است؛ تعطیلی که به دلیل عدم توافق مجلس و سنای آمریکا بر سر تامین بودجه 5 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی صورت گرفت. پیشنهاد پذیرفته نشده دونالد ترامپ و تعطیلی دولت باعث پرداخت نشدن حقوق کارکنان و نارضایتی آن‌ها شده است. در این بین فضای مجازی دست‌آویزی برای این کارمندان شاکی که حدودا 420 هزار کارمند دولت هستند، شده است تا نارضایتی خود را به گوش همه برسانند و البته راهی برای تامین مخارج زندگی پیدا کنند.

 

فضای مجازی، ابزار کارمندان دولت آمریکا برای تامین هزینه و اعلام نارضایتی

هشتگ داغ مجازی توییتر

توییتری که همیشه صحنه نمایش سیاسی بوده است، این بار با انتشار پست‌هایی با هشتگ ShutdownStories#، زبان کارمندان آمریکایی شده است. این کارمندان در توییتر خود تصویر باقی‌مانده حساب بانکی خود را منتشر کرده‌اند و به این شکل نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

 

وب سایت جمع سپاری و کمک عمومی

تعداد زیادی از کارمندان ناراضی هم به وب سایت GoFundMe (وب سایت جمع سپاری که با هدف جمع کردن پول کار می‌کند) متوسل شده‌اند تا راهی برای کسب درآمد و تامین مخارجشان پیدا کنند. جالب اینجاست در این مدت 21 روزه حدود 1000 صفحه جدید در GoFundMe درست شده است! این کارمندان در این وب سایت کمپین‌هایی را به راه انداخته‌‌اند که پول بدست آمده از آن برای تامین هزینه برق و آب، غذا و... کارمندان دولت هزینه خواهد شد. جالب اینجاست که از همین کمپین‌ها تاکنون بیش از 150 هزار دلار بدست آمده است.

یکی از کمپین‌ها را یکی از کارمندان دولت که مادری مجرد است به راه‌انداخته است و چنین نوشته است:

من مادری مجرد هستم و یک فرزند 6 ساله دارم که برای تامین مخارجش به من وابسته است. تنها درآمد من که یک کارمند باسابقه و دولتی هستم، در جریان تعطیلی دولت قطع شده است. من تلاش کرده‌ام تا برای تامین مخارج زندگی خودم و فرزندم راه دیگری را پید کنم اما این درآمد کافی نبوده. نمی‌دانم که چه زمانی دوباره به سر کار برخواهم گشت و به همین دلیل از شما می‌خواهم هر مقداری که می‌توانید به من کمک کنید.

 

البته قبل از اینکه هر کمپینی تایید شود تا مردم بتوانند کمک کنند، این وب سایت کمپین و هدف آن را بررسی می‌کند. برای نمونه حساب بانکی کسی که کمپین را به راه‌ انداخته را چک می‌کند تا پای سودجویی در میان نباشد.

 

بیشتر بخوانید:

هشتگ داغ مجازی #ریپورت_تتلو، کمپینی که باعث بسته شدن پیج 4 میلیونی امیر تتلو شد

هشتگ داغ مجازی، این بار نظرسنجی وزیر ارتباطات با داغ کردن هشتگ #کودک_و_اینترنت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: cnet

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سبحان

یک‌شنبه, 23 دی 1397

اینا کارمندای دولت آمریکا هستن و با یک ماه حقوق نگرفتن این جوری از پس مخارج برنمی‌آن، بیچاره کارگرای ایرانی که چن ماه به چن ماه حقوق نمی‌گیرن اونم با این شرایط اقتصادی

پاسخ

ثبت نظر