سرویس شکن؛ راهی ساده و قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی

سرویس شکن؛ راهی ساده و قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی

سرویس شکن؛ راهی ساده و قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی است که می‌توانید بررسی آن را در فیسیت ببیند.

سال‌هاست که ایران به شیوه‌های مختلفی در تحریم است اما مدتی است که دامنه تحریم‌ها بر روی IPهای ایرانی بیشتر و بیشتر شده است تا جایی که برای دسترسی به سرویس‌های کاربردی زیادی با مشکل مواجه هستیم. همین مسئله باعث شده تا استفاده از فیلترشکن‌های ناامن در کشور شیوع پیدا کند اما باید بگوییم راهی ساده و ایمن برای دور زدن تحریم‌های ایرانی وجود دارد. با فیسیت همراه باشید تا روشی ساده برای رفع این مشکل به شما معرفی کنیم.

 

سرویس‌های که برای ایران تحریم شده

در حال حاضر سرویس‌های بسیار زیادی برای IPهای ایرانی تحریم است که از جمله آن‌های می‌توانیم به آمازون کلود (Amazon Cloud)، سرویس پرداخت‌های آنلاین مانند پی پل، EBAY، آپدیت‌های مایکروسافت، جاوا، وردپرس، GOOGLE MY BUSSINESS و... اشاره کنیم.

در ضمن بسیاری از بازی‌های آنلاین که برای گروه‌های سنی پایین مناسب می‌باشند، سرویس‌های بارگذاری شده مجتمع و... نیز برای‌IPهای ایران محدود شده‌اند. نگران نباشید نیازی نیست برای استفاده از این سرویس‌ها دست به دامان فیلترشکن و VPN شوید بلکه کافی است از سرویس بومی شکن استفاده کنید. با فیسیت همراه باشید تا هرآنچه نیاز است درباره این سرویس بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

سرویس شکن چیست

سرویس شکن (https://shecan.ir) در اصل یک برنامه تغییر آی‌پی از نوع قانونی است که دقیقاً مانند فیلترشکن عمل می‌کند؛ با این تفاوت که در چهارچوب قوانین کشور فعالیت دارد. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از فیلترشکن و یا VPNهای کم سرعت، ناامن (به دلیل ویروسی کردن سیستم و یا سرقت اطلاعات) ندارید.

این سرویس که بدون هیچ حمایت و توسط تیم جوان شرکت بنیان طراحی شده است، کاملاً رایگان است و در وب سایت آن بارها اشاره شده است که همچنان رایگان خواهد ماند. البته نسخه سازمانی شکن هم ارائه شده است که با توجه به پهنای باند مصرفی آن سازمان قیمت‌گذاری می‌شود.

حتی بخش در وب سایت شکن وجود دارد که می‌توانید آدرس وب سایت مورد نظرتان را در آن وارد کنید تا ببینید که آیا این آدرس تحریم شده است یا خیر؟ و یا اینکه اگر این آدرس تحریم شده آیا شکن از آن پشتیبانی می‌کند یا نه؟

در صورتی که آدرسی که وارد کرده‌اید در شکن پشتیبانی نشود، این وب سایت آن را در لیست بررسی خود قرار می‌دهد تا بتواند از آن هم پشتیبانی کند.

بررسی آدرس وب سایت‌ها در شکن

بررسی آدرس وب سایت‌ها در شکن

 

با شکن چه سایت‌های برای شما تحریم نیست

شکن تعداد زیادی از سرویس‌ها و وب سایت‌های کاربردی را بدون هیچ مشکلی در دسترس شما قرار می‌دهد که از جمله این وب سایت‌ها می‌توانیم آمازون، eBay، یونیتی، جاوا، اوراکل، اپ استور، گوگل پلی، جاوا، My SQL و... را نام ببریم.

با شکن چه سایت‌های برای شما تحریم نیست

با شکن چه سایت‌های برای شما تحریم نیست

 

شکن برای چه افرادی کاربرد دارد

اگر شما هم یکی از افراد فعال در حوزه تکنولوژی هستید، بی‌شک به این ابزار نیاز خواهید داشت. با توجه به توضیحات خودِ شکن، از جمله افرادی که شکن برای آن‌های کاربردی است عبارت‌اند از:

  • دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی و مؤسسات آموزشی
  • افرادی که با کارت‌های اعتباری بین‌المللی تبادلات بانکی دارند
  • شرکت‌های فناوری و پیشرو که نیاز به تحقیق و توسعه دارند
  • شرکت‌های بین‌المللی و بازرگانان
  • دانشجویان، اساتید و پژوهشگران
  • طراحان، هنرمندان و گرافیست‌ها
  • جامعه‌ی پزشکی و سلامت کشور
  • برنامه‌نویسان و مهندسین نرم‌افزار
  • شرکت‌ها و نهادهای دولتی
  • نیروهای نظامی و انتظامی
  • خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و خبرنگاران

 

چطور از شکن استفاده کنیم

استفاده از شکن برای دور زدن تحریم‌های IPهای ایرانی بسیار ساده است. تنها کافی است که DNS را به دو آدرس زیر تغییر بدهید.

Preferred DNS server: 178.22.122.100

Alternative DNS server: 94.232.174.194

برای آموزش تغییر DNS روی ویندوز، مک، اندروید و iOS می‌توانید به لینک داده شده مراجعه کنید؛ اما شکن برای کاربران اندروید راه‌ ساده‌تری هم در نظر گرفته است. کافی است نسخه اندرویدی برنامه شکن را که در حال حاضر بیش از 10 هزار نصب فعال دارد را از بازار دانلود کرده و نصب کنید. 

لینک دانلود

 

 

به روز رسانی، 30 مرداد 98

آی پی ها به صورت زیر تغییر کرده است:

Preferred DNS server: 185.51.200.2

Alternative DNS server: 178.22.122.100​​​​​​​

بیشتر بخوانید:

چطور DNS را تغییر دهیم؟

برای تجربه سرعت و امنیت بالاتر در اینترنت، DNS را تغییر دهید (بهترین DNSهای پیشنهادی)

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Anonymous

پنج‌شنبه, 11 بهمن 1397

هرچند تغییر دی ان اس به چیزی که نمیشناسیم اونقدر امن نیست

پاسخ

reza

شنبه, 24 فروردین 1398

آیا با اینکار تلگرام هم بدون فیلتر میشه؟

پاسخ

a6olf42l

جمعه, 18 مهر 1399

عزیز گفت تحریم نگفت فیلتر! تحریم با فیلتر خیلی فرق داره! فیلتر از سمت کشور خوودمون بسته میشه، تحریم از سمت اون سایت یا اون سرور! که این تحریم شکنه نه فیلتر شکن! و کارش هم به این صورتکه با dns کار میکنه نه با vpn! وی پی ان مصرف رو 3برابر میکنه امینت نداره سرعت رو هم کاهش میده! اما دی ان اس نه! حتی سایت و پیامرسان های داخلی نیم بها هستن و بقیه شون هم کاملا عادی مصرف عادی خودشونو دارن!

مهدی

دوشنبه, 28 مرداد 1398

سایت شکن اعلام کرده که آی‌پی های دی‌ان‌اسشون جدید شدن و آپی (94.232.174.194) دیگه کار نمی‌کنه و بجای اون می تونیم از (185.51.200.2) استفاده کنیم.
اگه میشه مطلب بالا رو هم به‌روز کنید تا کاربران اشتباه تنظیم نکنن.

پاسخ

ثبت نظر