مایکروسافت: پشتیبانی امنیتی ویندوز7 سال دیگر به پایان خواهد رسید

مایکروسافت: پشتیبانی امنیتی ویندوز7 سال دیگر به پایان خواهد رسید

امروز تاریخ مهمی برای کاربران ویندوز7 است چرا که در تاریخ 24 دی 1398 ( 14 ژانویه 2020) پشتیبانی از این سیستم عامل به صورت کامل پایان خواهد یافت. به این معنی که مایکروسافت دیگر آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی مهم را برای این سیستم عامل منتشر نخواهد کرد. 
به بیان دیگر شما تنها یک سال فرصت دارید تا دستگاه خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید. پشتیبانی معمولی برای ویندوز7 دی ماه سال 94 به پایان رسید اما این سیستم عامل همچنان آپدیت‌های مهم و امنیتی را دریافت می‌کرد. اما همانطور که گفیم در دی ماه سال 1398 این پشتیبانی به طور کامل پایان خواهد یافت. 
در نتیجه اگر شکاف‌های امنیتی در این سیستم عامل پیدا شود که باعث شود هکرها و بدافزارها به دستگاه ویندوز7 دسترسی پیدا کنند هیچ پچی برای پیش‌گیری از آن منتشر نخواهد شد و شما با مسئولیت خودتان از سیستم عامل استفاده خواهید کرد. البته شرکت‌ها می‌توانند درخواست پشتیبانی دهند اما باید برای آن پول بیشتری پرداخت کنند. 


مهاجرت اجباری

تا سال دیگر دستگاه‌های بیشتری با ویندوز 10 سازگار خواهد شد و کسانی که از هنوز از ویندوز7 استفاده می‌کنند ناچار خواهند شد که به ویندوز 10 مهاجرت کنند. البته اگر از ویندوز10 خوشتان نمی‌آید می‌توانید از یکی از توزیع‌های لینوکس استفاده کنید و یا حتی از ویندوز7 پشتیبانی نشده استفاده کنید. انتخابی که کاربران کنونی ویندوز XP گرفته‌اند. ویندوز7 هنوز در بین خیلی از کاربران محبوب است و این ماه اولین ماهی بوده که ویندوز 10 توانسته در بین سهم بازار سیستم عامل مقام اول را کسب کند. پس از ویندوز7 نوبت به پایان پشتیبانی از ویندوز 8 خواهد رسید که در دی ماه سال 1401 یا ژانویه 2023 صورت خواهد گرفت. هم اکنون نیز مایکروسافت استور دیگر برای ویندوز 8 و 8.1 از طرف توسعه دهندگان اپلیکیشن دریافت نخواهد کرد. 

 

از دست ندهید:

چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

آخرین پچ امنیتی ویندوز10 شامل تعمیراتی است که باید خیلی سریع نصب شوند

نسل سوم پردازنده رایزن، قدرتمندترین پردازنده دسکتاپ رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر